هرآنچه که می‌خواهید درباره عینک گوگل بدانید
چکیده:
عینک گوگل یکی از پیشرفته‌ترین ابزاری است که امکانات فراوانی را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید از هر منظره‌ای عکس بگیرید یا دستور فیلم گرفتن بدهید تا عینک برای شما همان فرمان را انجام دهد.
تعداد کلمات: 1079         تخمین زمان مطالعه:  5 دقیقه
 
هرآنچه که می‌خواهید درباره عینک گوگل بدانید
 
در حال حاضر، بسیاری از ما درباره امکانات عینک گوگل شنیده‌ایم. در تبلیغات این عینک می‌بینید که چند نفر، طبق روال کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند، در حالی که دیگران با توانی خارق العاده کارهایشان را انجام می‌دهند. این افراد عینک گوگل به چشم دارند که یک تجربه شخصی منحصر به فرد را برای آنها فراهم می‌کند، که می‌توانید حدس بزنید که این تفاوت محسوس بین آنها و دیگران به دلیل استفاده از عینک گوگل است.
در حالیکه عینک گوگل هنوز هم یک ابزار در حال پیشرفت است، آیا وقت آن رسیده است که همه بتوانند از این محصول استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوال ما 10 قابلیتی که می‌توان از این عینک‌ها انتظار داشت را برای شما معرفی خواهیم کرد. ما در مورد سخت افزار این عینک‌ها صحبت خواهیم کرد، اینکه چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد و چگونه این کار را انجام می‌دهد.

 

1. سخت افزار ظریف (اما قدرتمند)

این شگفت انگیز است که تیم گوگل توانسته است تمام بخش‌های این عینک را به یک کامپیوتر کوچک تبدیل کند که بر روی یک قاب بسیار سبک وزن قرار گرفته است.
عینک گوگل مجهز به بلوتوث، Wi-Fi، GPS، بلندگو، یک دوربین، میکروفون، صفحه لمسی و احتمالا میکروسکوپ است که اشیاء کوچک را بزرگنمایی می‌کند. قطعه اصلی آن، صفحه نمایش کوچکی در اندازه انگشت است، که نشان می‌دهد تمام اطلاعات شما در نوک یک انگشت جا می‌شود. اگر از این عینک استفاده کنید متوجه خواهید شد که این تیم کار خود را به خوبی انجام داده است و با استفاده از این ابزار کوچک انجام کارها چقدر برای شما تسهیل خواهد شد.

 

2. انجام فرمان‌های شما!

عینک گوگل دارای ورودی صوتی است که همه چیز را جالب‌تر می‌کند. میکروفون داخلی آن شما را مستقیما به موتور جستجو متصل می‌کند.
شما با گفتن "اوکی عینک" عینک را فعال می‌کنید و سپس فرمان یا سوال خود را بیان می‌کنید. تکان دادن سرتان نیز برای شما همان کار را انجام می‌دهد.
شما می‌توانید عکس بگیرید یا فیلم ضبط کنید، همه اینها فقط با گفتن کلمه دستور برای آن انجام می‌گیرد. در سمت راست صفحه عینک، یک صفحه لمسی است که می‌توانید از طریق آن به منوها بروید و انتخاب خود را ثبت کنید.

 

3. زندگی برای هیچ کس متوقف نمی‌شود

اکنون کاربران عینک گوگل می‌توانند در لحظه زندگی کنند و حافظه خود را با تصاویر یا فیلم زنده نگه دارند. با داشتن این عینک دیگر هیچ لحظه‌ای را از دست نخواهید داد و فقط کافیست که بگویید "عکس بگیر".
به غیر از عکس گرفتن، شما می‌توانید همین کار را با گرفتن فیلم نیز انجام دهید که امکان ضبط برنامه‌های ورزشی، آموزش‌های مختلف و غیره را به شما می‌دهد. مطمئنا، کیفیت تصویر این دستگاه کوچک قابل مقایسه با یک دوربین پیشرفته و حرفه‌ای نیست، اما دیگر هیچ لحظه‌ای را با آن از دست نخواهید داد.

 

4. به معنای واقعی کلمه همیشه در دسترس

با این عینک قادر به ضبط فیلم‌ها می‌باشید که می‌تواند با یک وب کم به تلوزیون خانه یا تلفن هوشمند شما متصل شود. شما می‌توانید برای یک کنفرانس گروهی از عینک گوگل استفاده کنید و بدون اینکه به میز و برگه‌های یادداشتتان مراجعه کنید، کنفرانس را مدیریت کنید. قابلیت ورودی قدرتمند صدا همچنین به شما اجازه می‌دهد تا پیام‌های متنی، فیلم و تصاویر را ضمیمه کرده و از طریق اتصال داده‌های تلفن همراه خود، بدون نیاز به گوشی، آنها را ارسال کنید.
 

5. هرگز گم نخواهید شد

از آنجا که در این عینک یک تراشه GPS وجود دارد، با کمک نقشه Google Maps می‌تواند به شما کمک کند تا هر آدرسی را که می‌خواهید پیدا کنید. این امر نیاز به اینکه در حال حرکت از خیابان‌های شلوغ به نقشه روی گوشی خود نگاه کنید را برطرف می‌کند. مسافران، جهانگردان و حتی دوچرخه سواران دیگر نیازی نیست که متوقف شده و موقعیت خود را بررسی کنند.
 

6. در مورد محلی که در آن هستید اطلاعات کسب کنید

اگر در مورد چیزهای بسیار معروف محلی که در آنجا هستید جستجوی گوگل انجام دهید، یا حین مسافرت و بازدید از یک مکان بتوانید به زبان محلی آنها صحبت کنید، مزیت‌های زیادی برای شما خواهد داشت و همه اینها به لطف عینک گوگل امکان پذیر خواهد بود. شما می‌توانید تبدیل نرخ ارز، سیستم اندازه گیری (متریک یا غیره)، و یا ترجمه سوالات و پاسخ خود را با این عینک به دست آورید.
 

7. گرفتن فیلم زنده

اطلاعات زنده‌ای از طریق نرم افزار پیش بینی شده Google Now به شما نشان داده می‌شود. در Jelly Bean Android، Google Now می‌داند که چه زمانی از خانه به محل کار می‌روید و می‌تواند قبل از اینکه در آنکه در ترافیک گیر بیفتید به شما هشدار بدهد. شما همچنین می‌توانید تیم ورزشی مورد علاقه خود را تعیین کنید تا به شما آخرین اخبار و امتیازات آن در هر بازی گزارش داده شود.
 

8. سازگاری با سیستم عامل دیگر یک مشکل نیست

عینک گوگل نه تنها با گوشی‌های آندروید، بلکه با آیفون نیز کار می‌کند. به غیر از تراشه جی پی اس داخلی، عینک گوگل با Wi-Fi یا اتصال به داده‌های همراه است که می‌تواند قابلیت‌های خود را ارائه دهد. هنگامی که عینک با تلفن هوشمند شما مرتبط می‌شود، می‌تواند اعلانهای شبکه را نشان دهد و با رایانه شما ارتباط برقرار کند. این امر نیاز به نگاه کردن به تلفن هوشمند خود به طور مداوم را حذف کرده و در نتیجه تمرکز بیشتری برای انجام کار خود خواهید داشت.
 

9. طراحی و شکل ظاهری

این تکنولوژی پیشرفته دارای یک طراحی خیره کننده است. عینک گوگل زمانی که برای اولین بار بیش از یک سال پیش رونمایی شد، 4 کیلوگرم وزن داشت اما اکنون تلاش می‌کند تا همگام با صنعت مد، مدل عینک گربه‌ای را ارائه کند. عینک گوگل در حال حاضر بسیار سبک وزن بوده و به زودی در 5 رنگ به بازار عرضه خواهد شد. انعطاف پذیری در طراحی برای ساخت قاب و لنزهای مختلف امکان پذیر است.
 

10. هنوز انحصاری اما در حال توسعه

گوگل برای اولین بار در کنفرانس عینک گوگل، آن را قابل خرید قرار داد. در آن زمان، هر عینک را 1500 دلار قیمت گذاری کرد و هنوز هم در همان محدوده قیمت است که در نهایت تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد.
 

برگرفته از سایت hongkiat

نسخه چاپی