روایاتی برای درمان سردرد

روایاتی برای درمان سردرد

حرز شب کلاه

نجاشی پادشاه حبشه سر دردی داشت، از پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مدد خواست، حضرت این حرز را برای او نوشت که در شب کلاه خود بگذارد: بسم الله الرحمن الرحیم لا اله الا الملک الحق المبین، (شهد الله. . . تا آخر آیه ) برای خداست نور و عز و قوت و برهان و قدرت و سلطان و رحمه، ای آن که نمی خوابی، لا اله الا الله ابراهیم خلیل الله، موسی کلیم الله، لا اله الا الله عیسی روح الله و کلمته، لا اله الا الله محمد رسول الله و صفیه و صفوته (صلی الله علیه و آله و سلم) ای درد! ساکن شو و قرار گیر که تو را آرام می کنم به یاری آن کس که هر چه در آسمان ها و زمین است از اوست و به یاری کسی که آنچه در شب و روز ساکن است برای اوست و او شنوا و داناست، فسخرنا له الریح تجری بامره رخاء حیث اصاب، و الشیاطین کل بناء و غواص اءلا الی الله تصیر الامور.


رقعه دیگر برای سردرد

بر برگی بنویس و به سر ببند: بسم الله الرحمن الرحیم، الم الله لا اله الا هو الحی القیوم. . . تا اولو الالباب از او بیرون شو رانده شونده و مذموم.

از امام پنجم (علیه السلام): این دعا را بنویس و بر طرفی از سر که درد می کند بیاویز: اللهم انک لست باله استحد ثناه و لا برب یبید ذکره و لا معک شرکاء یقضون معک و لا کان قبلک اله ندعوه و نتعوذ به ونتضرع الیه و ندعک، و لا اءعائک علی خلقنا من اءحد فنشک فیک، لا اله الا اءنت وحدک لا شریک لک، فلان بن فلانه (وبه جای فلان اسم مریض و به جای فلانه نام ماردش را می نویسد)، و صل علی محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیته و در روایت دیگر اساءلک باسمک الذی قام به عرشک علی الماء اءن تصلی علی محمد و آل محمد و اءن تشفی فلان بن فلان (اسم مریض و مادرش ) من الصداع و الشقیقه، فضربنا علی آذانهم فی الکهف سنین عددا و اءساءلک باسمک الذی به خلقت آدم واتممت خلقه اءن تصلی علی محمد و آل محمد و اءن تشفی فلان بن فلانه ) (اسم مریض و مادرش ).

منبع : حوزه نت
نسخه چاپی