لطيف کردن پوست
لطيف کردن پوست
لطيف کردن پوست






براي اينکه گياهان و خوراکي هايي را که به کار مي بريم بهتر بتوانند بر روي تغذيه پوست ما اثر بگذارند لازم است تا پوست زنده ما مستقيما اين مواد را دريافت کنند تا فوري جذب نموده و از خواص آنها براي ترميم خود استفاده کنند.
قبل از اين کار بايد پوست را از مواد آرايشي پاک کردو سلولهاي مرده و شاخي شده ي آنرا جدا و از چربي هايي که به وسيله غده هاي ترشح کننده پوست ترشح مي شوند تميز نمود، يعني آنها را از پوستمان جدا و پوست را پاک و نازک و لطيف کرده و سپس از مواد مغذي استفاده کنيم.
براي نازک کردن پوست به خصوص پوست صورت، بايد از شامپوي بچه استفاده نماييم که داراي مواد قليايي کمتري مي باشد و به پوست آسيبي نمي رساند و بهتر است اين گونه عمل کنيم: يک ليف نرم را به مقداري شامپوي بچه آغشته نموده وسپس آن را به صورتمان که قبلا آنرا خيس نموده ايم مي کشيم، اين ليف را آرام ، آرام به صورت کشيده و بهتر است اين کار را از پيشان شروع کرده و تا گوش ها و زير گردنمان ادامه دهيم و صورت را کاملا با آن شست و شو دهيم ، با اين عمل چربي هاي روي پوستمان و همچنين آلودگي هاي روي آنرا کاملا تميز نموده و سلولهاي شاخي شده ي آنرا هم از بين مي بريم تا پوست صورتمان نازک و لطيف تر شود.
پس از تميزکردن صورت با کف شامپو آنرا با آب ولرم تميز مي شوييم و سپس خشک نموده، حالا بهترين زماني است که ميوه را به آن بماليم يا بخور مناسب را انجام دهيم .
بهتر است هميشه قبل از استفاده از ماسک هاي زيبايي پوستمان را بخور دهيم تا منافذ آن باز شده و آماده پذيرش مواد مغذي ماسک ها شود . در عين حال پس از بخور، بدترين زماني است که پوست در صورت ارتباط با محيط آلوده آلودگي را دريافت نموده و دچار بيماري مي گردد چرا که همانطور که گفته شده منافذ پوست کاملا باز بوده و همانطور که آماده است مواد مغذي را دريافت کند، آماده است تا آلودگي ها را نيز دريافت نموده، پس بهتر اين است که لطيف تر کردن پوست را پس از آمدن از بيرون و زماني که در خانه هستيم انجام دهيم . پس از نازک کردن پوست ، بهترين عمل شست و شوي پوست با آب ميوه مخلوط با روغن بادام يابهتر شيره نارگيل مي باشد که فوري جذب پوست شده و براي آن بسيار مفيد مي باشد.
منبع: www.bia2ma.com


نسخه چاپی