ماسک سفيدي و لطافت پوست شانه و بازو
ماسک سفيدي و لطافت پوست شانه و بازو
ماسک سفيدي و لطافت پوست شانه و بازو






متداول ترين ماسک در اين اعضا، مخلوطي از تخم مرغ، گلاب و زاج سفيد است. به اين ترتيب که چهار عدد تخم مرغ را در گلاب مي جوشانيد و مقدار کمي زاج سفيد به آن مي افزاييد و به مدت نيم ساعت يا بيشتر روي پوست شانه و بازو مي گذاريد و سپس با آب نيم گرم مي شوييد.
براي اين کار حتي مي توان از ماسک ها يا از لوسيون هاي خاص پوست صورت نيز استفاده کرد.

ماسک براي نرمي و لطافت پوست آرنج و سرزانو

بهترين و موثرترين لوسيون براي درمان پوست خشن و زبر اين قسمت از اعضاي بدن ، استفاده از لوسيون زير مي باشد که قابل نگهداري در يخچال نيز مي باشد: شير نصف پيمانه ، گليسيرين يک قسمت ، بي کربنات سديم يک قسمت ، بوراکس يک قسمت
شير را گرم کرده و سپس گليسيرين و بي کربنات سديم و بوراکس را به آرامي به آن اضافه نماييد. از اين لوسيون براي ماليدن به محل مورد نظر استفاده نماييد. استفاده از سرکه سيب نيز براي پوست هاي خشن اين قسمت از بدن مفيد مي باشد. براي اين کار بايد از 1 قسمت سرکه با 8 قسمت آب استفاده نماييد و بر روي پوست مورد نظر ماليده تا روشن و نرم شود. استفاده از شيره بادام با شير و يا روغن بادام با عسل، نيز در لطافت پوست هاي خشن بسيار موثر مي باشد. راه بسيار مفيد و آسان تر براي لطيف نمودن و روشن کردن پوست تيره و زبر آرنج و سرزانو استفاده از آب ليموترش مي باشد که استفاده مرتب از آن اعجاز مي نمايد.
منبع: www.iranmania.com


نسخه چاپی