آلوورا برای پوست چه فوایدی دارد؟

آلوورا برای پوست چه فوایدی دارد؟


ژل آلوورا به رنگ روشن و براق است و دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است. خواص آلوورا برای پوست بسیار گسترده است و از آن برای بهبود زخم‌ها و بریدگی‌ها، سوختگی‌های معمولی، آفتاب‌سوختگی، درمان کبودی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود. ماسک آلوورا برای پوست‌های خشک یک مرطوب کننده عالی است و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.
خواص آلوورا برای پوست در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و استقبال زیادی از محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه شده از آن و استفاده از ماسک و ژل آلوورا به طور مستقیم وجود دارد. جالب است بدانید تاکنون تحقیقات گسترده‌ای در مورد خواص آلوورا انجام شده و مشخص شده است، ژل صاف شده این گیاه قدرت عجیبی در درمان زخم‌ها و سوختگی‌ها دارد. در ادامه فهرستی از مهمترین فواید درمانی و خواص آلوورا برای پوست گردآوری شده است. با ستاره همراه باشید.
آلوورا برای پوست چه فوایدی دارد؟

خواص آلوورا برای پوست
ژل آلوورا یکی از بهترین درمان‌ها برای التیام زخم‌ها و سوختگی‌های معمولی، سوختگی‌های حاصله از اشعه، زخم‌ها و صدمات دیگر پوست است و در محو آثار باقیمانده از جای زخم و سوختگی بسیار موثر است. در داروسازی نیز یکی از فرآورده‌های آلوورا برای پوست، کرم های هیدروفیلیک تهیه شده از 5/0 درصد ژل آلوورا است که در درمان پسوریازیس (نوعی بیماری پوستی مزمن خود ایمنی) بسیار خوب است.
آلوورا یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع جوش و آکنه است، همچنین برای از بین جای جوش نیر مفید می‌باشد.
استفاده از آلوورا برای درمان و محو ترک‌های پوستی مانند ترک‌های شکم در دوران بارداری یا ترک‌های پوست ناشی از اضافه وزن مفید است.
کرم یا روغن‌های تهیه شده از آلوورا برای درمان خشکی پوست موثر است و به ویژه به برطرف نمودن خشکی قسمت‌های حساس پوست نظیر اگزمای اطراف چشم کمک می‌کند.
آلوورا خشکی بیش از حد پوست را برطرف نموده و به نرم شدن و براق شدن پوست کمک می‌کند و با رساندن اکسیژن بیشتر به سلول‌های پوست، سبب ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست می‌گردد. همچنین آلوئه‌ورا سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست شده و پوست را انعطاف‌پذیر می‌سازد؛ بنابراین بهترین مرطوب کننده برای پوست‌های خشک و حساس می‌باشد.
از دیگر خواص مفید آلوورا برای پوست، بهبود و درمان آفتاب سوختگی است، همچنین از آن می‌توان به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده نمود.
مصرف ژل آلوورا بر روی پوست به‌طور مرتب و روزانه، سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد و سلول‌های جوان را جایگزین می‌کند، از همین رو نقش بسزایی در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک دارد.
آلوورا شدت رنگدانه‌های پوستی راکاهش می‌دهد و سبب کمرنگ شدن لکه‌های پوستی شده و می‌تواند لکه‌های سر سیاه را نیز از بین ببرد.
ژل آلوورا به دلیل داشتن مقادیر بالای کلاژن و ویتامین ای، باعث افزایش الاستیسیته و نرمی پوست می‌شود.
PH آلورا نزدیک به PH پوست است و استفاد دارویی از آن برای درمان ترک بین انگشتان پا که یک بیماری قارچی است، مـوثر است.
استفاده از ژل آلوورا بثوراتی را که از تماس بیش حد از پوشک با بدن بچه به وجود آمده را سریع تسکین می‌دهد.
از ژل آلوورا به طور مستقیم یا فراورده‌های دارویی و بهداشتی تهیه شده از آن می‌توان برای پاکسازی پوست استفاده کرد. همچنین آلوورا خاصیت خنک کنندگی پوست را داشته و در ساخت کلد کرم‌ها از آن استفاده می‌شود.
به طور کلی استفاده از آلوورا برای پوست در محصولات آرایشی – بهداشتی بخصوص کرم‌های ضد چروک، مرطـوب کننده‌های پوستی، رژ لب‌ها، ماسک‌های صورت و کرم‌های پاک کننده و کلد کرم‌ها (cream cold) بسیار مناسب و مفید می‌باشد.

طریقه استفاده مستقیم ژل آلوورا برای پوست
برای استفاده مستقیم از ژل آلوئه‌ورا، لازم است برگ‌های گیاه را قطع کنید. از محل قطع شدگی، ژل بیرنگی خارج می‌شود که با فشار دادن برگ گوشتی گیاه ژل بیرون می‌زند وشما می‌توانید از این ژل به طور مستقیم استفاده کنید. توجه داشته باشید، ژلی که از برگ خارج می‌شود، به مرور زمان در معرض هوا تغییر رنگ می‌دهد و در نهایت بـه رنگ قرمز تیره (مایل به سیاه) در می‌آید و خاصیت خود را از دست می‌دهد. برای نگهداری از برگ آلوورا می‌توانید آن را داخل روزنامه پیچیده و در قفسه‌های یخچال نگهدای کنید.

مضرات آلوورا برای پوست (نکات احتیاطی و موارد منع مصرف)
ژل آلوورا، برای استعمال خارجی ماده بی‌خطری است، اما در موارد نادری سبب واکنش‌های آلرژیک و حساسیت پوستی می‌شـود. چنانچه پوست شما تحریک می‌شود، مصرف آنرا ادامه ندهید، همچنین توجه داشته باشید آلوورا برای درمان زخم‌های عمیق مؤثر نیست و در این مواقع از استعمال آن خودداری کنید.


منبع:سایت ستاره
نسخه چاپی