گیاه مورینگاچه فوایدی در بیماری سرطان دارد؟

مورینگا (Moringa) گیاهی بسیار پرخاصیت با خواص درمانی بسیار است که در جنوب ایران، هند و مصر یافت می‌شود و اصلی‌ترین ویژگی آن، خاصیتی شبیه به شیمی‌درمانی بر روی سلول‌های سرطانی است، برای آشنایی با خواص مورینگا در درمان سرطان و سایر بیماری‌ها با ماهمراه شوید.


مورینگا نوعی درخت است که امروزه اثرات قابل ملاحظه و شگفت‌انگیز آن در سلامت بدن انسان و درمان سرطان شناسایی شده است. از این گیاه در بسیاری از مناطق جهان با عنوان درخت معجزه یاد می‌شود که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است.

خواص مورینگا و کاربردهای درمانی آن
طبیعت گیاه مورینگا گرم و خشک است. برخی از مهمترین خواص درمانی این گیاه به شرح زیر می‌باشد:

درمان سرطان: خاصیت مبارزه با سلول‌های سرطانی و تومورها مهمترین ویژگی درمانی گیاه مورینگا است. گیاه مورینگاه خاصیتی شبیه به شیمی‌درمانی و پرتودرمانی بر روی سلول‌های سرطانی دارد و بدون آنکه به سلول‌های طبیعی آسیب برساند، باعث نابودی و از بین رفتن این سلول‌ها می‌شود. نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داده، عصاره گیاه مورینگا، فعالیت ضد توموری و ضد تکثیری دارد و باعث القاء آپوپتوز می‌شود و از آن می‌توان برای درمان انواع سرطان‌ به‌ویژه لوسمی (سرطان خون) و سرطان کبد استفاده کرد.

درمان ایدز و ام اس: یکی از خواص مورینگا استفاده از برگ‌های تازه و خشک این گیاه برای درمان بیماری ایدز و بیماری ام اس است.

درمان آرتروز: مورینگا دارای خاصیت ضد التهاب قوی است و از این رو به طورکلی برای کاهش انواع التهاب به ویژه درمان التهاب مفاصل و آرتروز مفید است.

درمان ناباروری: یکی دیگر از خواص مورینگا کمک به درمان ناباروری مردان و زنان است. با مصرف مورینگا اسپرم مردان و تخمدان زنان حالت نرمال خود را بازیافته و به درمان ناباروری و افزایش تولید مثل کمک می‌شود.

خواص گیاه مورینگا
1- درمان عفونت ادراری
2- استحکام و تحریک رشد مو
3- افزایش سلامت عضلات در بدن
4- شفاف‌سازی پوست
5- کاهش فشار و کلسترول خون
6- خاصیت آنتی‌اکسیدان و تقویت سیستم ایمنی بدن
7- افزایش انرژی و مقاومت بدن
8- بهبود و تقویت بینایی
9- درمان افسردگی
10- محرک جنسی
11- درمان قارچ‌های پوستی
12- کاهش چین و چروک پوست
13- از بین بردن سلول‌های سرطانی
14- بهبود سیستم گوارش بدن، درمان یبوست، درمان زخم معده
15- دفع سموم
16- تسریع التیام زخم‌ها
17- افزایش اشتها
18- کاهش قند خون و کمک به درمان دیابت
19- تقویت ذهن
20- بهبود بیماری‌های قلبی عروقی
21- لاغری و کاهش وزن
22- ارزش غذایی مورینگا

برگ این گیاه بسیار مغذی بوده و حاوی مقادیر بسیار بیشتری از ویتامین آ نسبت به هویج، کلسیم بیشتر از شیر، آهن بیشتر از اسفناج، ویتامین ث بیشتر از پرتقال، پتاسیم بیشتر از موز و پروتئین بیشتر از شیر و تخم‌مرغ است. مورینگا غنی از مواد فیتوشیمی مختلف مانند کاروتنوئیدها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینواسید، استرول، گلیکوزید، آلکالوئیدها، فلاونوئیدها و فنولیک در گل‌ها، برگ‌ها، ریشه‌، میوه و دانه‌های خود است.
گیاه مورینگاچه فوایدی در بیماری سرطان دارد؟

گیاه شناسی درخت مورینگا
این گیاه بومی کشور هند و مصر است و در کشور ما در مناطق جنوبی پرورش می‌یابد. مورینگا دارای برگ‌های گرد و کوچک است که از هزاران سال پیش در درمان بیماری‌ها نقش زیادی داشته است. در کشورهای افریقایی میوه، دانه و گل مورینگا به عنوان حبوبات درنظرگرفته شده است و از آن در تهیه آرد و غذا استفاده می‌شود.

مضرات مورینگا (موارد احتیاطی و منع مصرف)
به طور کلی توصیه می‌شود در مورد مصرف گیاه مورینگا حتما با پزشک متخصص مشورت شود و در دوران بارداری با احتیاط مصرف شود.

تداخلات دارویی مورینگا
گیاه مورینگا نیز همانند سایر گیاهان دارویی ممکن است با برخی داروهای شیمیایی تداخلاتی داشته باشد و در هنگام مصرف لازم است حتما با پزشک مشورت شود. برخی تداخلات داویی این گیاه که تا به حال گزارش شده است عبارتند از:
1- داروهای مقابله با مشکلات تیروئیدی مانند لووتیروکسین
2- داروهای دیابت
3- داروی فشار خون
به طورکلی مصرف گیاه مورینگا با داروهایی که جذب آنها در کبد صورت می‌گیرد ایجاد تداخل نموده سرعت انجام این فرآیند را کاهش و می‏‌تواند به بروز عوارض جانبی یا پیامدهای متفاوتی منجر شود.


منبع:سایت ستاره
نسخه چاپی