آخ­ جون سرگرمی (شماره سوم)

 چیستان

1- در یک شرکت طلاسازی، سه شِمش­ ساز در سه اتاق مختلف کار می­ کردند. یکی از این سه نفر از روی هر شِمش 10گرم برای خودش برمی ­داشت. بعد از مدتی معلوم می­ شود یک سوم از شِمش ­های ساخته شده توسط این شرکت (ساخت هر سه شِمش ­ساز) 10 گرم کم ­اند. بعد از چندروز بازرس می ­آید تا دزد را مشخص کند؛ ولی به دلیل کم بودن وزن دزدیده شده از طلا باید با ترازوهای دقیق اندازه­ گیری کند. بازرس فقط می­ توانست یک ­بار با این ترازو وزن کند. شما بگویید چطور باید وزن کند تا بتواند در یک ­مرتبه هر سه شمش را وزن کند و تشخیص دهد دزد چه کسی است؟

2- خودرویی نشان داده شده است که در یکی از پارکینگ ­ها پارک کرده است. شماره­ ی پارکینگی که خودرو در آن قرار دارد را بنویسید. باید با درنظر گرفتن شماره­ ی دیگر پارکینگ­ ها شماره­ ی مورد نظر را حدس بزنید؛ البته به خاطر داشته باشید که زمان درنظر گرفته شده برای پاسخ به این پرسش تنها 20 ثانیه است!

 

معرفی سایت

این سایت به شما در انتخاب رشته ­ی درسی و حتی شغل آینده ­تان کمک می­ کند. افراد مشهوری که در شغل مورد نظر مشغول کار هستند، همچنین سطح درآمدی که از آن شغل به دست می­ آید و...
http://iranianpath.com/

 
آخ­ جون سرگرمی (شماره سوم)


تست هوش

این پازل دو ترکیب از اشکالی را نشان می ­دهد که ظاهرا هر دو یک مثلث قائم ­الزاویه هستند؛ اما یکی از آن­ ها یک مربعِ (یک در یک) فضای خالی دارد. شما باید جای مثلث­ ها و بقیه­ ی اشکال را طوری تغییر دهید که یک مربع در فضا باقی بماند، بدون این­که در تصویر تغییری ایجاد شود.

آخ­ جون سرگرمی (شماره سوم)


تست هوش اعداد

پنج ستون داریم. می­ خواهیم با توجه به ارتباط این ستون ­ها با هم، وضعیت ستون پنجم را مشخص کنیم و به جای علامت سوال اعداد مناسب قرار دهیم. آیا می­توانید این اعداد را مشخص کنید؟

آخ­ جون سرگرمی (شماره سوم)


پاسخ­ های آخ­ جون سرگرمی
چیستان

1- بازرس باید از طلاساز اول یک شِمش طلا، طلاساز دوم دو شِمش طلا و طلاساز سوم، سه شِمش طلا بگیرد بعد روی ترازو گذاشته و وزن کند. اگر 10 گرم کم بود طلاساز اول، اگر  20گرم کم بود طلاساز دوم و اگر30 گرم کم بود طلاساز سوم دزد است.
 
2- برعکسش کنیم از 86 شروع می­شود تا 91 پس جواب 87  است.

آخ­ جون سرگرمی (شماره سوم)


تست هوش


آخ­ جون سرگرمی (شماره سوم)


تست هوش اعداد

اعداد ستون پنجم از بالا به پایین عبارتند از:  4، 6، 3 و 7
نسخه چاپی