تقويت موهاي مژه، ابرو، ريش و سبيل
تقويت موهاي مژه، ابرو، ريش و سبيل
تقويت موهاي مژه، ابرو، ريش و سبيل






برس زدن ابروها و مژه ها در رشد آن موثر مي باشد. براي اين کار بايد با يک برس کوچک و تميز روزي چند بار ، مژه ها و ابروها را برس بزنيد.
براي تقويت موهاي صورت بهتر است از روش هاي زير استفاده کنيد:
پوسته چوبي فندوق را از آن جدا کرده و بسوزانيد، خاکستر حاصل را به موي صورت خود (ريش ، سبيل، ابرو) ماليده و خوب ماساژ دهيد.
مقداري روغن بادام را با پوسته زيتون مخلوط کرده، و بگذاريد حدود 3 روز بماند، پس از گذشت اين مدت، حدود 30 دقيقه آن را جوشانده و سپس صاف نماييد، اين مايع صاف شده براي تقويت موهاي مژه و ابرو مفيد بوده و همچنين باعث روييدن و پرپشت شدن موهاي صورت مي شود.
هورمون دنبلان براي پرپشت کردن ريش و سبيل بسيار موثر است. براي اين کار بهتر است از ورقه هاي نازک دنبلان استفاده کنيد و آنهارا بر روي صورت و آن قسمت هايي که ميخواهيد پر مو شوند قرار داده و پس از گذشت 1 ساعت آنها را برداشته و صورت خود را بشوييد. اين عمل را هر روز تکرار کنيد و نتيجه اش را شخصا مشاهده نماييد.
ميوه سفيد نارگيل و مغزهاي چرب، مانند گرود، بادام از اگر ريز و پودر نموده و بر روي ابروها و سبيل بماليد باعث مشکي شدن آنها ميگردد و اگر خشک شده آنها را بسوزانيد از خاکستر آنها هم مي توانيد استفاده کنيد. ماليدن زرده و سفيده تخم مرغ به موهاي صورت، باعث درآمدن ريش و سبيل و پرپشت شدن آنها مي شود.
سير را بسوزانيد و به صورت خاکستر در آوريد و به آن تره کوهي نيز اضافه کنيد، اين مواد را در روغن زيتون جوشانده و به صورت خود بماليد.
شستن صورت با آب باقلا و لعاب ختمي و عصاره لبلاب و عشقه نيز بسيار نافع است. استفاده از روغن زرده يا روغن مورد يا روغن سياه دانه، براي رشد ريش و سبيل نيز مفيد مي باشد. براي تهيه هر يک از اين روغن ها مقدار 20 گرم از آنها را در 40 گرم روغن بجوشانيد و بعد صاف نموده و از آنها استفاده نماييد.
ماليدن آبي که از شاخه درخت انگور، در زرده تخم مرغ حل شده براي رشد ريش و سبيل مفيد است. استعمال روغن مورد و آمله در دوره صفويه و قبل از آن، در ايران معمول بوده است. اين روغن در تقويت و کمک به رويش مو به خصوص ابرو بسيار موثر تشخيص داده شده است.
کندر را ساييده و در روغن کنجد ريخته، حل کنيدو سپس روغن را در چراغي لوله اي بريزيد و روشن نماييد و ظرفي بر آن واژگون ساخته دوده آن را بگيريد و بر ابرو بکشيد. ماساژ پوست با روغن زيتون،مژه و ابرو را تقويت مي کند.
براي تقويت موي مژه و ابروها، مي توان از روغن کرچک نيز استفاده کرد. براي تقويت ابروها ميتوانيد يک قاشق چايخوري سفيده و زرده تخم مرغ را خوب بزنيد و به مدت 5 دقيقه روي ريشه موهاي ابرو بگذاريد، سپس با آب نيم گرم بشوييد و برس بزنيد.
تذکر:
يادتان نرود که گاهي علت کم پشت بودن ريش و سبيل، کم خوني بوده، که بهترين راه براي درمان آن، استفاده از مواد خون ساز مي باشد مثل: قلم استخوان، هويج، اسفناج، شنبليله، زردآلو، انار و ...
منبع:www.bia2ma.com


نسخه چاپی