راز و رمزهای خوش تیپی
یک سؤال بپرسم؟ چه کسی دلش می خواهد بدتیپ باشد؟ معلوم است، هیچ کس! از من نوجوان بگیر تا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها. همه دوست دارند خوش تیپ و باکلاس به نظر بیایند. این باکلاس بودن خیلی مهم است ها! آدم اگر می خواهد سری توی سرها دربیاورد و توی جمع دوست و آشنا سرش را بالا بگیرد، باید خوش تیپ و باکلاس باشد.

سِت بودن هم مثل باکلاس بودن خیلی مهم است؛ ولی به نظرم مهم تر از آن ها، سادگی است. از قدیم هم گفته اند که زیبایی در سادگی است. با تیپ های اجق وجق و فضایی فقط خودمان را انگشت نما می کنیم و اما شما و چند تا راه حل ساده برای خوش تیپی هرچه بیش تر:

 

سلامتی

شاید از خواندن تیتر تعجب کنید، ولی سلامتی خیلی خیلی به خوش تیپی ربط دارد. این که رنگ و روی مان باز باشد، پوست مان سرحال باشد، با انرژی و قدم های محکم راه برویم و قوز نکنیم و بی حال نباشیم... برای این که خیلی خوب به نظر بیاییم، اول از همه باید سالم و سلامت باشیم و به فکر تندرستی مان... اگر اضافه وزن داریم یا خیلی لاغر هستیم یا کلا آدم شل و وارفته ای هستیم، بهترین پیشنهاد برای خوش تیپی مان ثبت نام توی یک باشگاه ورزشی است!
 

نظافت و پاکیزگی

فرض کنید دوست تان یک لباس مارک دار خریده، اما لای ناخن هایش یک وجب چرک و کثیفی گیر کرده،  نه صورتش را شسته و نه موهایش را شانه زده... به نظرتان لباس قشنگش بیش تر به چشم می آید یا سر و روی کثیفش؟ پس می بینیم که تمیزی هم نقش مهمی توی خوش تیپی دارد.
 

خط اتو

با آمدن لباس هایی از جنس جین و کتان، بازار اتو کساد شده و دیگر کسی مثل قدیم زیر بار اتو کردن لباس هایش نمی رود؛ اما بعضی لباس ها هست، مثل روسری، مقنعه و چادر، پیراهن و شلوارهای پارچه ای، با اتو زدن و یک خط اتوی ناقابل روی شان به لباس های باکلاس و مرتب تبدیل می شوند که شما را هرچه بیش تر خوش تیپ و خوش سرولباس نشان می دهند. با یک اتوی خوب، که زحمتش را هم خودتان بکشید، لباس های رنگ و رو رفته هم جلوه پیدا می کنند.
 

لباس های قدیمی

شاید از دست بعضی لباس های قدیمی تان خسته شده باشید، شاید رنگ و مدل بعضی های شان دیگر از مُد افتاده باشد، ولی دست نگه دارید و آن ها را دور نیندازید! از قدیم گفته اند: «هرچیز که خوار آید، یک روز به کار آید.» شاید همین بلوز نخی قهوه ای که دیگر چشم دیدنش را ندارید، روزی به دادتان برسد! شاید کیفی که چند سال از آن کار کشیدید، چند وقت بعد با کفش تازه  ی تان ست باشد؛ پس لباس های قدیمی را مرتب و منظم توی کمد لباس های تان نگه داری کنید و مطمئن باشید یک روز به کار خوش تیپی تان می آیند.
 

یک جو خلاقیت

ببینید! همه اش که ما نباید مصرف کننده باشیم! خوب به اطراف تان نگاه کنید، شاید بتوانید از چیزهای بدون استفاده و به درد نخور، استفاده ی مجدد کنید. اصلا این خودش خیلی کلاس دارد که شما کیف دستی دست دوز خودتان را داشته باشید. می توانید با پارچه های دورریختنی، چهل تکه درست کنید و تبدیلش کنید به یک کیف جدید. اگر کمی بافتنی بلد باشید، می توانید یک کیف پول بافتنی داشته باشید. این جور چیزها خرجی هم ندارد، فقط یک کم وقت و حوصله می خواهد که همه ی شما خدا را شکر دارید. پس دست به کار شوید و ما را از خلاقیت های خود بی خبر نگذارید!

دیدید؟ خوش تیپی زیاد هم سخت نیست، هزینه ی زیادی هم نمی خواهد. نیازی هم نیست هر روز بروید بازار و حرص بخورید که چون نمی توانم لباس جدید بخرم، پس بدتیپم! خوش فکر که باشید، همه چی حل است!

نویسنده: هاجر زمانی
عکس: رضا ولیخانی
نسخه چاپی