اعتماد به نفس (قسمت دوم)

تکنیک های افزایش اعتماد به نفس

تمام افکار خود را بر روی کاری که انجام می دهید متمرکز کنید. پرتوهای خورشید تا متمرکز نشوند نمی سوزانند.

به یاد داشته باشید شما می توانید از عهده هر کاری برآیید، تنها کافیست که شدیدا خواستار انجام آن باشید، تنها مانع شما برای پیشرفت، نبود اعتماد به نفس شماست. فراموش نکنید شما هیچ محدودیتی در توانایی انجام کار ندارید بجز محدودیت هایی که در ذهنتان ایجاد کرده اید. برای پرورش اعتماد به نفس همیشه باید به نوعی رفتار کنید که گویی اعتماد به نفسی را که می خواهید دارید. پس رویاهای بزرگ داشته باشید، زیرا رویاهای بزرگ می توانند ذهن شما را فعال نگه دارند و روحیه تان را بالا ببرند.

کلید اعتماد به نفس این است که اول بدانید چه می خواهید، پس از آن برای رسیدن به خواسته هایتان طوری عمل کنید، گویی امکان شکست وجود ندارد.

از همین امروز آینده ایده آل خود را مجسّم کنید، هرچه آرزو کنید را به دست می آورید. مثبت اندیش باشید این فکر که دنیا سرشار از مشکل است را دور بریزید، هرگاه اتفاقی ناراحت کننده در زندگی تان پیش آمد به جای اینکه ناامید و غمگین شوید آن را به فال نیک بگیرید و به این فکر کنید که حتما راه دیگری برای خوشبختی شما وجود دارد و شما باید آن را پیدا کنید.

سعی کنید از اشتباهات گذشته درس بگیرید و خود را بابت اشتباهاتی که کرده اید ببخشید. توانایی بیان جمله «من اشتباه کردم» را داشته باشید.

هر انسانی نقاط ضعف خود را دارد، با فکر کردن بر روی آنها خودتان را خسته نکنید، همواره سعی کنید روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و برای توانایی ها و موفقیت های خود جشن بگیرید. خودتان را تحسین کنید، هرچقدر بیشتر این کار را انجام دهید، دیگران هم بیشتر تحسین تان می کنند.

از موفقیت های خود لیستی تهیه کنید و همیشه آن را به همراه داشته باشید، تا هرگاه احساس عدم اعتماد به نفس کردید نگاهی به آن بیندازید.

با ترس های خود روبرو شوید، مطمئن باشید چیزهایی که موجب ترس شما می شوند به آن بدی که فکر می کنید نیستند، روبرو شدن شما با آنچه که از آن می ترسید باعث افزایش اعتماد به نفس شما و خودباوری تان می شود.

ارتباط برقرار کردن با دیگران را تمرین کنید. داشتن روابط اجتماعی با دیگران به شما کمک می کند واقعیت هایی را در مورد خودتان بدانید. شما با برقراری ارتباط با دیگران می توانید بهتر با توانایی های خود آشنا شوید.  فراموش نکنید این انتظار اشتباهی است که بخواهید مورد تأیید دیگران قرار بگیرید.

توقعات خود را کاهش دهید، همیشه عالی بودن غیر ممکن است، افرادی که می خواهند همیشه عالی باشند هیچ گاه کاری انجام نمی دهند، و درپایان به یاد داشته باشید، این خود شما هستید که اعتماد به نفس را در ذهنتان به وجود می آورید و آن را تقویت می کنید. پس همیشه با خودتان این جمله را تکرار کنید که: دارای اعتماد به نفس فوق العاده هستید.

نویسنده: مهدیس حسینی
نسخه چاپی