همه چیز درباره جنگل سیسنگان
سرزمین‌های شمالی ایران، سرتاسر زیباییست. از طرفی چشم انداز دریا و از طرفی دیگر جنگل‌های انبوه و سرسبز و سلسله کوه‌های البرز قرار دارند. پس همانطور که می‌دانید، سفر به شمال کشور روحتان را تازه می‌کند. در این مطلب قصد داریم به جنگل سیسنگان سری بزنیم و اطلاعات مربوط به این جنگل زیبا را در اختیارتان قرار دهیم.


معرفی جنگل سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان درواقع یک پارک ساخته شده است که در سال ۱۳۴۴ از دریای خزر تا رشته کوه‌های البرز کشیده شده است. همچنین از غرب و شرق به ترتیب به روستا‌های توسکاتک و صلاح الدین کلا می‌رسد. مساحت این پارک ۶۰۲ کیلومتر مربع است و در ابتدا برای حفظ گونه‌های گیاهی خاص ساخته شد، اما به مرور به یک مکان تفریحی و گردشگری تبدیل شد.

امروزه این پارک یکی از پربازدید‌ترین پارک‌های جنگلی استان مازندران بوده و محل زیست گیاهانی مثل شمشاد‌ها است. این پارک جنگلی – ساحلی دارای اختلاف ارتفاع ۵۰ متر در سطح خوداست. به همین علت گونه‌های گیاهی متنوعی در آن وجود دارند؛ از جمله درختچه خشبی، نوعی شمشاد، درخت بلوط و سایر انواع گیاهی و جانوری.


امکانات پارک جنگلی سیسنگان

همه چیز درباره جنگل سیسنگان

جنگل زیبای سیسنگان، در تلاقی با ساحل قرار دارد و اگر به آن بروید همزمان می‌توانید از زیبایی ساحل و جنگل نیز لذت ببرید. از جمله تفریحات و امکانات فراهم شده در جنگل سیسنگان می‌توان به قایق‌های تفریحی، امکان کمپینگ، دوچرخه سواری، آلاچیق و ... اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها پیاده‌روی در این جنگل به خصوص در پاییز و با وجود صدای خش خش برگ‌ها و همچنین صدای امواج دریا تجربه‌ای بی نظیر است و این تنها بخشی از این امکانات و تفریحات است...


کارتینگ در جنگل سیسنگان

در کنار آرامش طبیعت کمی چاشنی هیجان و سرعت نیز می‌تواند جالب باشد. پیست کارتینگ سیسنگان، در کنار ساحل دریای خزر یکی از بهترین و مجهز‌ترین پیست‌های خطه شمال است. این مرکز علاوه براین موتور چهارچرخ و ماشین‌های کنترلی نیز اجاره می‌دهد. مبلغی که باید برای استفاده از امکانات این مجموعه صرف کنید از ۱۰ تا ۶۵ هزار تومان متغیر است.

همه چیز درباره جنگل سیسنگان


جت اسکی در ساحل جنگل سیسنگان

سرعت و هیجان را می‌توانید با جت اسکی در سیسنگان تجربه کنید. البته برای استفاده از جت اسکی نکاتی هست که باید مد نظر داشته باشید، برای مثال باید قبل از استفاده آموزش ببینید، در محدوده‌ی مشخص شده از ان استفاده کنید و از شوخی کردن هنگام استفاده از جت اسکی بپرهیزید. هزینه‌ی اجاره‌ی جت اسکی از ۸۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغیر است.

از ساحل خزر که بگذریم، به سراغ تفریحات جنگلی سیسنگان می‌رسیم. جنگل سیسنگان امکانات رفاهی بسیار زیادی دارد. از جمله مسیر پیاده روی، سورتمه، فروشگاه، آلاچیق، شهربازی، پیست دوچرخه سوای، اسب دوانی و غیره.


اقامت در جنگل سیسنگان

همه چیز درباره جنگل سیسنگان

در جنگل سیسنگان هرگز نگران سکونت نخواهید بود. علاوه بر امکان کمپینگ، می‌توانید از ویلا‌های رو به دریا و اقامتگاه‌های فراهم شده در این جنگل استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که بابت اجازه‌ی چادر زدن باید هرشب ۱۱۰۰۰ تومان پرداخت کنید.


منبع: سایت ستاره
نسخه چاپی