اجازه دارم؟ بدون اجازه ی بزرگ ترها، بله!
تا حالا شده سؤال کسی را متوجه نشوی اما حرفش را تأیید کنی یا بدون این که از محتوای چیزی اطلاعی داشته باشی امضایش کنی؟

اصلاً تا حالا فکر کرده ای وقتی برنامه ی واتساپ را نصب می کنی گزینه هایی که برای نصب برنامه ok می کنی چه سؤالاتی از شما می پرسند؟

 اولین حرفی که واتساپ موقع نصب به ما می زند این است: من یک برنامه ی رایگان هستم که در اختیار شما قرار می گیرم؛ اما برای این که اجازه دهم از امکانات من استفاده کنی تو هم باید به من اجازه ی بعضی چیزها را بدهی و ما هم بدون اجازه ی بزرگ ترها، خیلی شاد و خوشحال می گوییم، بله!

 

واتساپ از شما چه می پرسد؟

اجازه می دهی به وضعیت تلفن و شناسه ی تلفن شما دسترسی داشته باشم؟
 
اجازه می دهی به ارسال پیامک ها دسترسی داشته باشم؟ ( شما به واتساپ اجازه می دهید بدون هیچ گونه اطلاعی با گوشی تان به دیگران پیامک ارسال کند و از هزینه ی شارژ شما استفاده کند.)
 
اجازه می دهی پیامک ها را دریافت کنم؟( شما به واتساپ اجازه می دهید پیامک های تان را دریافت کند و اگر خواست آن ها را تغییر دهد یا حتی آن ها را حذف کند.)
 
اجازه می دهی فیلمبرداری یا عکسبرداری کنم؟ ( شما به واتساپ اجازه می دهید که با دوربین گوشی تان فیلمبرداری یا عکسبرداری کند بدون این که متوجه شوید.)

اجازه می دهی به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشم؟ ( شما به واتساپ اجازه می دهید در هر مکانی که هستید از آن با اطلاع باشد.)

اجازه می دهی نام مخاطبان شما را اصلاح کنم؟

اجازه می دهی نام مخاطبان شما را بخوانم؟

اجازه می دهی کارت تماس شما را داشته باشم؟

اجازه می دهی کارت SD شما را اصلاح کنم یا تغییر دهم؟ (شما به واتساپ اجازه می دهید تصاویر گالری تان را بردارد و هرطور که خودش دوست دارد تغییر دهد و در اختیار دیگران بگذارد.)
 
توجه: این ها فقط تعدادی از کسب اجازه های واتساپ بود که یادآوری کردیم. مواظب باشید هرچیز را قبول نکنید!
نسخه چاپی