مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ و تشویق مردم به کارهای خیر
مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ و تشویق مردم به کارهای خیر  در این مطلب برای شما به صورت کامل بررسی می شود. CSR یا همان مسئولیت اجتماعی سازمان ها و شرکت های بزرگ عبارتست از اقداماتی که این مجموعه ها انجام می دهند تا معضلات و مشکلات جامعه را حل کرده و یا به محیط زیست کمک کنند. به صورت کلی این مبحث یکی از جدید ترین و پیشرفته ترین مباحث در مدیریت شرکت های بزرگ و بین المللی است. در این مورد شما باید بدانید که شرکت های بزرگی مانند گوگل در این زمینه در مقیاس وسیع و گسترده در حال فعالیت هستند.
 
البته انجام این اقدامات نیز به صورت متقابل دارای منافع خاصی به خصوص در حوزه تبلیغات برای این شرکت ها و مجموعه ها است. برخی از این شرکت ها که محصولی را تولید می کنند و یا خدمتی را در حوزه ای خاص به دیگران ارائه می کنند، به وسیله اقدامات در قالب CSR می توانند مجموعه هایی مسئولیت پذیر و محبوب از دید جامعه به شمار بیایند و افراد با استقبال بیشتر از این شرکت ها، بتوانند به صورت غیر مستقیم در مسئولیت های اجتماعی ایفای نقش کنند.

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ و تشویق مردم به کارهای خیر با شما صحبت کنیم. مجموعه اقداماتی که در قالب مسئولیت های اجتماعی توسط این شرکت ها انجام می شود، هم باعث کسب اعتماد بیشتر در جامعه برای آن ها می شود و هم قسمتی هرچند کوچک از مشکلات جامعه را پوشش می دهد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. 


مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ و تشویق مردم به کارهای خیر

همانطور که در بالا بیان شد، یکی از دلایل اقدام جدی و با تمرکز شرکت های بزرگ در این حوزه، کسب حمایت مصرف کنندگان و انجمن های آن ها است. این شرکت ها در این مورد با به کارگیری روش های مختلف اقدام به جذب و تشویق مردم به امور خیریه می کنند.
 
در سراسر دنیا ده ها هزار شرکت اقدام به فعالیت های جدی و مثمر ثمر در شرکت های خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی کرده اند. اما تاثیری که شرکت های بزرگ جهان برا این موضوع و مشکلات جهانی همچون فقر و گرسنگی می گذارند، بسیار چشمگیر بوده و حتی می تواند شرایط را تا حد زیادی برگرداند. پیروی از قوانین و مقررات تجارت مشروع، گسترش فعالیت ها و کمک های مالی و غیر مالی داوطلبانه، کاهش تولید کربن، بهبود سیاست های کار و... از جمله نمونه های اقدامات عملی این شرکت ها هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا برخی از مثال ها در اقدامات شرکت های بزرگ برای انجام مسئولیت های اجتماعی خود و همچنین جذب و تشویق مردم به کارهای خیر را با یکدیگر بررسی کنیم. با ما همراه باشید. 


نمونه هایی از روش های انجام شده برای اجرای مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ و تشویق مردم به کارهای خیر

نمونه های از اقدامات شرکت های بزرگ و بین المللی را در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ و تشویق و جذب مردم به کارهای خیر را مشاهده می کنید. 

1. Pfizer: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های بزرگ و بین المللی در سراسر جهان در حال انجام اقدامات بسیار گسترده ای در حوزه سلامت است. طرح های این شرکت بیشتر بر روی آگاهی بخشی در خصوص انواع بیماری های عفونی و غیر عفونی و همچنین روش صحیح رعایت بهداشت توسط زنان و کودکان و مراقبت از آن ها تمرکز دارد. برای مثال از جمله نتایج این شرکت در حوزه اقدامات عملی مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ، می توان به کاهش قیمت واکسن Pevenar 13 که یک واکسن مهم در عفونت های خونی، گوش و... است؛ اشاره کرد. 

2.  Wells Fargo: این شرکت به صورت سالیانه بیش از 1 درصد درآمد خود را که تقریبا بین 250 تا 300 میلیون دلار است را به هزاران خیریه غیر رسمی و ان جی او اهدا می کند. این نهادهای خیریه، بیشتر در حوزه های غذا و تسریع راه اندازی استارت آپ ها فعالیت می کنند. این شرکت همچنین در حوزه تشویق مردم به کارهای خیر، با پرداخت حقوق، برخی افراد را برای کار در خیریه های دلخواه خود می فرستد. 

3. TOMS: یکی از برترین شرکت ها در حوزه انجام اقدامات عملی مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ این مجموعه است. این شرکت بزرگ تا به حال بیش از 60 میلیون جفت کفش را برای کودکان نیازمند در سراسر نقاط دنیا ارسال کرده است. همچنین از محل درآمد های این شرکت، همواره اعتباراتی برای کمک به افراد ناسالم در حوزه درمان پزشکی، تامین آب آشامیدنی سالم و ایجاد کسب و کارهایی برای ایجاد شغل در کشورهای توسعه یافته اختصاص می یابد. 

4. Starbucks: استارباکس نیز از شرکت های بزرگ در حوزه تشویق مردم به کارهای خیر و همچنین ایجاد شغل و درآمد زایی است. این شرکت متعهد شده است که برای انجام تعهدات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ، بیش از 25 هزار کارآموز و جوان جدید را استخدام کند. همچنین این شرکت در تلاش است تا در سطح بین المللی نیز با همکاری سازمان بین المللی پناهندگان و مهاجران، تا سال 2022 زمینه استخدام بیش از 10 هزار نفر مهاجر و پناهنده را فراهم آورد. 

5. Lego: این شرکت قرار است تا 15 سال آینده، میزان 150 میلیون دلار از درآمدهای خود را بر روی مبارزه با تغییرات اقلیمی و کاهش تولید زباله هزینه کند. همچنین این شرکت تلاش های خود در زمینه استفاده هرچه بیشتر از انرژی های تجدید پذیر را به صورت جدی در دستور کار قرار داده است که می توان گفت با توجه به سطح اقدامات این شرکت، لگو یکی از برجسته ترین برندهای جهانی در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ است. 

شرکت های فوق بخشی از برندهای جهانی و مجموعه های فعال در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ و تشویق مردم به کارهای خیر هستند. همچنین باید توجه داشته باشید که این شرکت ها در قالب تبلیغات، فستیوال ها و جشن ها و همچنین مسابقات ورزشی و غیر ورزشی مختلف سعی دارند تا مردم را به فعالیت های خیریه و کار یا کمک مالی در حوزه محیط زیست، فقر، بیماری و... در سراسر تشویق کنند. 

منبع: digitalmarketinginstitute.com
نسخه چاپی