رهایی را با مشاوره ترک اعتیاد تلفنی تجربه کنید
مواد مخدر انواع مختلفی دارد که اعتیاد و وابستگی به هرکدام از آن ها می تواند علائم متفاوتی داشته باشد. به طور مثال خمیازه کشیدن و خواب آلودگی از علائم اعتیاد به تریاک است که با علائم اعتیاد به دیگر مواد مخدر متفاوت می باشد.

مواد مخدر با تاثیر بر گیرنده های مغزی درد را کاهش داده و به این طریق بدن را مجبور به استفاده مجدد از آن ها می نمایند. مواد مخدر علاوه بر مغز بر روی نواحی مختلف بدن نیز تاثیر گذاشته و به این طریق موجب بر هم خوردن تعادل شیمیایی بدن می شوند. اعتیاد به مواد مخدر مراحل مختلفی دارد که طبیعتا فرد با یک بار مصرف معتاد شناخته نمی شود، اما همان مصرف اولیه غالبا سبب می شود تا فرد بار ها و بار ها برای احساس خوشایند دوباره، به مصرف آن گرایش پیدا کند.

متاسفانه اعتیاد می تواند بنیاد خانواده ها را بر هم زده و ارزش ها و هنجار های اخلاقی و فرهنگی را از میان بردارد و به این طریق سلامت جامعه را به خطر اندازد. برای بهره‌گیری از مشاوره ترک اعتیاد با مرکز الو سلام مشاور با شماره 02166081200 تماس بگیرید.


ترک اعتیاد در خانه ممکن است؟

امروزه به دلیل سابقه ی نافرجام و عدم ترک در مراکز و کلینیک های ترک اعتیاد و یا هزینه های بالای این مراکز، سبب شده تا بسیاری از افراد به دنبال بهترین روش ترک اعتیاد در خانه باشند. ترک اعتیاد در خانه اگر چه که کمی زمان بر بوده و شاید در میانه ی راه شما را خسته و دلسرد کند اما به مرور و با صبر و حوصله اطرافیان فرد معتاد، می تواند نتیجه بخش باشد.

ترک اعتیاد در خانه شاید ذهن همه ی ما را به بستن فرد معتاد به تخت سوق دهد، اما توجه کنید که ترک اعتیاد در خانه نیز بایستی به کمک به روز ترین روش های دنیا انجام گیرد تا نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.
در این روش ترک اعتیاد، نیازی به بستن فرد به تخت نیست و تنها کافیست اطرافیان، مواد مخدر را از دسترس فرد معتاد به مواد مخدر دور نگه دارند و با استفاده از روش های درمانی توصیه شده، نسبت به ترک اعتیاد او اقدام نمایند. توجه کنید که برای ترک اعتیاد در منزل به طور کامل، همدلی و حمایت همه اعضای خانواده می تواند روند درمان را تسریع بخشیده و در ترک کامل فرد بسیار موثر باشد.


روش ترک قرص b2

قرص b2 یا بوپرنورفین یک مسکن قوی برای ترک اعتیاد است که متاسفانه مصرف نادرست آن در هنگام ترک مواد مخدر، می تواند سبب وابستگی به خود این دارو شود.  قرص ب 2 معمولا در هنگام ترک هروئین مصرف می شود و مصرف خود سرانه و بیش از اندازه ی آن حتی می تواند سبب مرگ در افراد شود.

چنانچه مصرف ب 2 خود سرانه و بدون تجویز پزشک انجام شود، این ماده در رقابت با هروئین برای اشغال گیرنده ها قرار گرفته و به مرور اگر چه مصرف هروئین پایان می یابد اما مصرف ب 2 همچنان در فرد ادامه داشته و به این طریق اعتیاد به بوپرنورفین ایجاد می شود.

در پاسخ به این سوال که چگونه قرص ب2 را ترک کنیم باید بگوییم که اعتیاد به بوپرنورفین همچون اعتیاد به هروئین و متادون بوده و روش ترک آن نیز شبیه به این دو ماده مخدر می باشد.

توجه کنید که مصرف متادون و یا هر ماده ی دیگر برای ترک بوپرنورفین، می تواند خود وابستگی ایجاد کرده و در واقع استفاده از این روش تنها نوع اعتیاد شما را تغییر می دهد. بنابراین برای ترک قرص ب 2 پیشنهاد می کنیم از متخصصین این حوزه کمک گرفته و با استفاده از خدمات مشاوره نیز درمان خود را تکمیل نمایید.


راه های ترک هروئین

هروئین نیز از دیگر مواد مخدر می باشد که ترک آن نسبت به دیگر مواد مخدر آسان تر بوده و مصرف کنندگان هروئین تنها کافیست با کمی اراده، تصمیم به ترک این ماده مخدر بگیرند. ترک اعتیاد به هروئین بایستی ابتدا به کمک روش سم زدایی آغاز گردد و سپس با استفاده از روش های بازپروری سرپایی و یا بستری بسته به نوع و شدت اعتیاد ادامه یابد.

توجه کنید که اگر تصمیم دارید ترک اعتیاد به هروئین را در خانه انجام دهید، از مصرف خودسرانه ی دارو های تبلیغ شده به شدت خودداری نمایید تا از اعتیاد و وابستگی به خود این دارو های به اصطلاح ترک دهنده، جلوگیری نمایید.

ترک هروئین امری زمان بر بوده و بایستی پیگیری های مداوم در این زمینه انجام شود تا احتمال بازگشت به این ماده ی مخدر به صفر برسد. همچنین مصرف دارو های نگه دارنده نیز در ترک وابستگی به هروئین مفید می باشد. روش کار این دارو ها به این صورت است که گیرنده های مواد مخدر را بدن فرد معتاد مسدود می کند و به این طریق عوارض ترک و خماری را در شما قطع می نمایند.


ترک ماری جوانا

ماری جوانا که در اصطلاح عامیانه به آن گل نیز گفته می شود، معمولا برای فرار از خستگی و بی حوصلگی مصرف می شود که چون فرد در مدت زمان مصرف آن، حس خوبی دارد بنابراین به مصرف دوباره آن روی می آورد. بنابراین مصرف ماری جوانا نیز اعتیاد آور بوده و به نوعی محرک در بدن افراد می باشد.

ماری جوانا که حاوی ماده ای به نام  HTC می باشد می تواند در شخص اعتیاد ایجاد کند که ترک آن حدود 6 هفته زمان می برد.

ترک اعتیاد به ماری جوانا می تواند نشانه های اولیه و ثانویه ی ترک را در فرد ایجاد نماید که برای کاهش این علائم و نشانه ها می توانید از پزشک متخصص و دارو های تجویز شده ی او کمک بگیرید.

همچنین برای ترک ماری جوانا پیشنهاد می کنیم با کمک جلسات مشاوره که به صورت حضوری و حتی تلفنی انجام می شود، نسبت به روش های ترک آگاهی پیدا کرده و از وسوسه ی مصرف دوباره آن دوری گزینید. علاوه بر این توجه کنید که مصرف ماری جوانا یا گل می تواند مقدمه ای برای مصرف مواد مخدر باشد بنابراین بهتر است هر چه سریع تر برای ترک آن اقدام نمایید.
نسخه چاپی