چگونه کلاس‌های تابستانی را بپیچانیم؟

قبلا‌ها که این طور نبود. سه ماه تعطیلی واقعاً سه ماه تعطیلی بود. الان اگر درست وحسابی بشمری، فوق فوقش یک ماه، یک ماه ونیم تعطیلی باشد؛ از بس که مدارس ترم تابستانی می‌گذارند و والدین هم برای راحت شدن از دست بچه‌ها، اصرار دارند که دانش آموزان در ترم تابستانی شرکت کنند؛ تازه ترم تابستانی مدرسه به غیر از کُلی کلاس زبان و شنا و نقاشی و... است که باید بروی؛ اما شما غُصه نخورید. برای فرار از کلاس‌های تابستانی راه‌هایی وجود دارد که خدمت تان عرض ‌می‌کنیم:
 

1. تجدید شوید

اما حواس تان باشد که یک وقت ریاضی را نیفتید‌ها! آن وقت باید واقعاً بنشینید درس بخوانید؛ انشا، ورزش یا فوق فوقش جغرافی را بیفتید؛ این طوری هم در طول تابستان زیاد درس نمی‌خوانید و هم تقریبا مطمئن هستید که در امتحان شهریور قبول ‌می‌شوید!

اولین و راحت ترین راه برای فرار از کلاس‌های تابستانی، تجدید شدن است! اگر شما دو سه تا درس را در امتحانات خردادماه تجدید شوید، دیگر والدین عمراً شما را به کلاس‌های تابستانی نمی‌فرستند؛ حتی اگر خودتان اصرار کنید، با دمپایی می‌زنند توی سرتان که بچه بشین درست رو بخون!

 

2. برای خانواده خرج بتراشید!

اگر بتوانید کاری کنید که برای خانواده پولی باقی نماند که شما را در کلاس‌های تابستانی ثبت نام کنند، ‌می‌توانید مطمئن باشید که شرّ این کلاس‌ها از سرتان کنده شده است؛ این طوری هم سه ماه تعطیلی را کیف ‌می‌کنید و هم آخر تابستان غُر ‌می‌زنید که این تابستون، من رو هیچ جا ثبت نام نکردید و این طوری احتمالاً برای مواقع بعدی ‌می‌توانید وسیله ی بازی جدید یا ثبت نام در کلاس دلخواه تان را مطالبه بکنید.

برای خالی کردن حساب ذخیره ی خانواده هم ‌می‌توانید از انداختن پاره آجر در توالت استفاده کنید! همه ی دانشمندان معتقد هستند که هیچ چیز مثل گرفتگی چاه توالت نمی‌تواند اعضای خانواده را متفق القول سازد که هیچ خرجی مهم تر از باز کردن راه چاه نیست!

 

3. شایعه درست کنید

را برای تان ‌می‌آورند تا هم چنان بازی کنید!موبایل این طوری ‌می‌توانید کُل تابستان را در خانه بمانید و کیفش را بکنید. هروقت هم مادر یا پدرتان گفت: بچه! چقدر موبایل بازی ‌می‌کنی؟ یه دقیقه پاشو برو بیرون هوا بخور، شما هم بگویید: باشه، اصلاً حالا که این جوری شد منم ‌می‌رم کلاس زبان! آن وقت خواهید دید که خودشان

مثلاً شایعه کنید دزدها به باشگاه ورزشی محله زده  و جیب همه را خالی کرده اند یا مثلاً در آموزشگاه زبان محله، یکی را برق گرفته و الان در کماست! باور کنید چهار تا از این شایعه‌ها که درست کنید، مادرتان با جارو جلوی در کشیک خواهد داد تا یک وقت پای تان را از خانه بیرون نگذارید!

 

4. منطق داشته باشید

درست است که ما این راه‌ها را پیشنهاد دادیم، اما شما اگر ذرّه ای وجدان (بگو وجدان چی هست اصلا؟ خوردنی است؟!) داشته باشید از این که این بلاها را سر خانواده ی خود بیاورید اذیت خواهید شد؛ بنابراین پیشنهادمان به شما این است که خیلی منطقی به والدین تان توضیح بدهید که چرا نیازی به رفتن به کلاس‌های تابستانی ندارید؛ خیلی منطقی و در کمال آرامش.

مثلاً اگر گفتند: برو کلاس زبان، بگویید: «همین الان در آمریکا و انگلیس و فرانسه کُلی آدم وجود دارد که با این که در حد تافل زبان بلد هستند، اما کارتن خواب هستند؛ بنابراین مشخص است که دانستن زبان خارجی تضمین کننده ی پیشرفت نیست!»

یا اگر گفتند: برو باشگاه ورزشی، بگویید: «الان طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، مرگ ومیر میان ورزشکاران بیش تر از بقیه ی مردم است و شعار ورزش ضامن سلامتی، دارد به ورزش دشمن سلامتی تغییر ‌می‌کند. اگر قانع نشدند برای شان مثال بزنید که خرگوش با این همه ورجه وورجه کردن فوق فوقش هفت هشت سال عمر ‌می‌کند؛ اما لاک پشت بالای صدسال!»

یا اگر گفتند: بیا برو کلاس شنا، بگویید: «خطر غرق شدن آدم در استخر بیش تر است یا در خشکی؟ آدم هرچقدر هم که شنا بلد باشد باز توی آب احتمال غرق شدنش هست؛ اما هیچی هم که شنا بلد نباشد توی خشکی امکان ندارد غرق شود! پس بهتر است الکی کلاس شنا نروم که بعد با این خیال که شنا بلدم بروم توی دریا و رودخانه و غرق شوم!»

خلاصه این که منطق داشته باشید، این‌ها را که بگویید راضی ‌می‌شوند. منطق کلاً چیز خوبی است!

نسخه چاپی