10 عادت خوب در زنان سالم
10 عادت خوب در زنان سالم
10 عادت خوب در زنان سالم






1ـ براي خودتان سرمايه گذاري کنيد :

زنان در وقت گذاشتن براي ديگران و تلاش براي بر طرف کردن نياز آنها تلاش بسياري مي کنند ، اما صرف وقت يا پول براي خودشان شايد نوعي خوشگذراني به چشم بيايد . اما سرمايه گذاشتن براي خود ، احساس سلامتي را در شما افزايش مي دهد و ظاهر و درون شما را زيباتر مي کند . چرا در کلاس هايي که براي شغل شما مفيد است يا به شما در کشف علايق تان کمک مي کند ثبت نام نمي کنيد ؟ اين سرمايه گذاري حتي مي تواند به سادگي خريدن يک دسته گل در هفته براي خودتان باشد .

2ـ مغز خود را انعطاف پذيرتر کنيد :

نئوروبيک به تمريناتي گفته مي شود که ارتباطات جديدي را در مغز شما فعال مي کند و با تاثيرات رواني افزايش سن مبارزه مي کند . نئوروبيک حواس پنج گانه شما را در راههاي پيش بيني نشده به کار مي گيرد که باعث تقويت اعصاب مي شود و کمک مي کند تا سلول هاي مغز جوان و قوي بماند . عادت کنيد که در تاريکي لباس بپوشيد يا حمام کنيد ، چيزهايي را که در يک سمت عادت به پوشيدن شان داشتيد در سمت ديگر بپوشيد ، مثلاً ساعت تان را در دست ديگر ببنديد . هر صبح عطر جديدي را استشمام کنيد يا غذاهايي را که تا به حال نچشيده ايد بپزيد .

3ـ شجاعت ريسک را داشته باشيد :

در کتاب « زن و پول » آمده است : « ترس اغلب چيزي است که بين ما و شجاعت مان مي ايستد . ما مي ترسيم که قايق را به حرکت درآوريم . از مواجهه شدن مي ترسيم . مي ترسيم کسي را ناراحت کنيم يا شغل مان را از دست بدهيم . مي ترسيم همسرمان از ما جدا شود . مي ترسيم کودکان مان دوست مان نداشته باشند . مي ترسيم از آنچه ديگران ممکن است راجع به ما فکر کنند ».
پذيرفتن ريسک هاي کوچک زندگي مانند نظر دادن در شغل و به تنهايي سينما يا سفر رفتن مي تواند شجاعت شما را زياد کند . تمرين چنين کارهايي ترس شما را مي کاهد و اعتماد به نفس و شادي تان را مي افزايد .

4ـ با احساسات منفي خود کنار بياييد :

بسياري از زنان از اين که در خانه مي مانند و مادري مي کنند ناراضي اند و براي « بله » و « نه » هاي مداومي که بايد بگويند احساس گناه مي کنند . يک روان شناس مي گويد : «به احساسات مثبت و منفي خود مجال بروز دهيد و سعي کنيد آنها را بشناسيد . اين کار بهتر از مقابله با آنهاست و به شما کمک مي کند تاسريع تر آرام شويد و تمرکز بگيريد » .

5ـ تمرينات ورزشي مناسب خود را بياييد :

استرس ناشي از تمريناتي که انتخاب شما نبوده ،مهمتر از مزاياي آن ورزش است . اگر مجبور باشيد بدويد ، دوچرخه سواري يا شنا کنيد چون همسر شما چنين ورزش هايي مي کند ، ضرر آن براي بدن تان بيشتر از مزيت آن است . تمرينات مورد علاقه خود را دنبال کنيد و جزو 60 درصد کساني که در طول شش ماه آغاز ورزش آن را رها مي کنند نباشيد . تصورات خود را کنار بگذاريد و به سراغ تمريناتي که براي تان جذاب تر است برويد .

6ـ بخنديد :

تاثير خنده و ورزش مانند هم است . هنگام فعاليت هاي عادي خود بخنديد . خنده کالري مي سوزاند ، آندروفين مفيد را افزايش مي دهد ، استرس را کاهش و ايمني بدن را افزايش مي دهد . قهقهه حتي رضايت شغلي شما را زيادتر و اعتماد به نفس را بيشتر مي کند و به شما کمک مي کند از موانع رد شويد . عادت کنيد هر دو ساعت يک بار بخنديد که سلامت شما را مانند خوردن يک سيب در روز تضمين خواهد کرد .

7ـ استفاده از عطر ليمو :

رايحه مرکبات ، فعاليت مغزي شما را بهتر و ايمني بدن را بهبود مي بخشد . روغن ليمو با تغيير مقدار سروتونين مغز به شما احساس مثبتي مي دهد . عطر ليمو را کنار عطرهاي مورد استفاده خود ، شمع ها ، روغن مخصوص حمام يا در لباس هاي تان استفاده کنيد .

8ـ ياد بگيريد که شغل خود را دوست داشته باشيد :

اگر شما از شغل خود ناراضي هستيد ، سعي کنيد دليلش را بفهميد . آيا از حقوق خود ناراضي هستيد ؟ شغل تان با دانش تان بي ربط است ؟ از شما قدرداني نمي شود يا کار زيادي از شما خواسته مي شود ؟ در کنار گذاشتن به دنبال شغل جديد ، ياد بگيريد که نه بگوييد . مسايل را شخصي نکنيد و مهارت هاي جديد کسب کنيد . راه حل ديگر ، انديشيدن به مزاياي شغل و اهداف بلند مدت است .

9ـ در اجتماع حضور داشته باشيد :

فقط ده دقيقه فعاليت اجتماعي در روز مي تواند قابليت تفکر را به اندازه حل کردن جدول افزايش دهد . ريسک تنهايي مانند سيگار کشنده است . اما فعاليت هاي اجتماعي مي توانند از تنهايي و انزوا ( که از عوامل مهم پيري زودرس ، فشار خون و اضطراب هستند ) جلوگيري کند .

10ـ کنترل دخل و خرج :

ما بايد با پول مان رابطه خوبي داشته باشيم . زيرا برخورد هر کس با درآمدش ، مانند برخورد با خودش است . ياد بگيريد که دخل و خرج خود را کنترل کنيد ؛ بيمه بازنشستگي ، کارت هاي اعتباري ، بيمه ي عمر و بودجه خانواده . اين قدرت کنترل را در خود افزايش دهيد و در کنار آن سرمايه گذاري را نيز فراموش نکنيد .
منبع:مجله خدايا کمکم کن،شماره 6


نسخه چاپی