روش استفاده از زرورق هاي شکلات جهت تزيين کيک
روش استفاده از زرورق هاي شکلات جهت تزيين کيک
روش استفاده از زرورق هاي شکلات جهت تزيين کيک




بعد از پوشش دادن کيک با خامه، ارتفاع و محيط کيک را اندازه گيري نماييد. بهتر است براي آسان تر شدن کار محيط کيک را به 2 قسمت تقسيم کرده و بعد زرورق را به اندازه ي آن و ارتفاع هم اندازه باکيک برش دهيد. شکلات را ذوب کرده زرورق برش داده شده را داخل سيني و با سطح کار قرار داده و روي آن را با شکلات به صورت يک لايه 1ميلي ليتر پوشش دهيد. با ضربه زدن به سيني شکلات را روي زرورق يکنواخت کنيد و سيني را در دماي آشپزخانه قرار دهيد. نيم بند شده ولي قابل انعطاف باقي بماند. زرورق را از سيني جدا کرده به ديواره کيک بچسبانيد کيک را داخل يخچال قرار دهيد. براي درست کردن پاپيون نيز زرورق را بصورت نوارهاي 10×3 سانتي متري ببريد برش داده و با شکلات پوشش دهيد. سپس بعد از نيم بند شدن شکلات دو سر آن را مطابق تصوير به هم بچسبانيد تا بصورت اشک در آيد اشک ها را بصورت 20دقيقه دريخچال قرار دهيد.و بعد از 20دقيقه زرورق ها را از آن جدا کرده آماده کنار بگذاريد کيک را نيز از يخچال خارج کرده زرورق را از آن جدا کنيد.در اين مرحله طرح روي زرورق بايد کاملا روي شکلات و ديواره کيک باقي مانده باشد.براي قراردادن پاپيون روي کيک مي توانيد آن را مستقيما روي کيک چيده و تزيين نماييد و با يک صفحه گرد از شکلات مطابق تصوير آماده کرده و اشک هاي آماده را با کمي شکلات آب شده ي غليظ به طور مرتب کنار هم چسبانده در نهايت صفحه گرد تزيين شده با پاپيون را روي کيک قرار داده.

نکته:

1ـزرورق هاي شکلاتي ترکيبي است از کره کاکائو رنگ مجاز خوراکي که با استفاده از شابلون هاي ريز مخصوص و ترکيب رنگ متفاوت بر روي کاغذ هاي مخصوص (Sheet prence Trans) طراحي مي شود که قابل درست کردن در منزل نمي باشد لذا بايد از مراکز تجاري خريداري و مورد مصرف قرار گيرد و زمان مصرف آن نيز محدود بوده و بعد از پايان يافتن تاريخ مصرف آن طرح ها ي روي کاغذ را به راحتي در شرايط معمول جدا شده و قابل استفاده نمي باشد. پس توصيه مي شود به تاريخ مصرف آن توجه داشته باشد.
2ـ دقت کنيد زرورق ها بايد از سطح نسبتاً برجسته با شکلات پوشش داده مي شود و فقط با قرار گرفتن در يخچال طرح روي آن به شکلات منتقل مي شود.
منبع:نشريه ي هنر آشپزي شماره ي 57


نسخه چاپی