بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم
آیا شما نیز به دنبال شرکت در بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم هستید؟ آیا می دانید که اهداف مربوط به بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم کدام می باشد؟ از شما دعوت می شود که ما را تا آخر مقاله پیش روی خود همراهی کنید و اطلاعات بسیار جالبی را در این خصوص به دست بیاورید.

صنعت گردشگری یکی از پرسودترین و موفق ترین صنایع موجود در جهان می باشد که در دهه های بسیار آخر توانسته است توسعه و رشد بسیار بالایی را داشته باشد و مورد توجه میلیاردها افراد در سراسر جهان نیز بوه که از مهمترین جنبه های آن می توان به اکوتوریسم یا بوم گردی اشاره کرد. بوم گردی با هدف بسیار واضح و روشن خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کند. به طوری که گردشگران با شرکت در بوم گردی به دنبال بازدید از بکرترین مناطق گردشگری جهان هستند بدون آنکه کوچکترین آسیبی را به آن وارد کنند. از مهمترین انواع بوم گردی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم
-بوم گردی اقلیمی
-بوم گردی کوهستان
-بوم گردی جنگل
- بوم گردی ساحل

هر کدام از انواع بوم گردی دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد که بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم نیز از طرفداران به خصوص برخوردار بوده و توانسته است در بسیاری از کشورهای جهان میلیون ها طرفدار را داشته باشد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.


بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، یکی از مهمترین اشکال بوم گردی، بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم می باشد که در سال های اخیر بسیاری از گردشگران علاقه مندی زیادی را برای این شکل از بوم گردی از خود نشان می دهند. توجه داشته باشید که وجود آب های معدنی و گرم در بسیاری از مناطق جهان سبب شده تا بهترین گزینه برای سفر گردشگران به شمار بیاید به همین جهت در کنار هر آب معدنی و چشمه آبگرم بایستی به دنبال یک گروه از گردشگران بوم گردی باشیم. کشف آب های معدنی و آب های گرم در کل جهان می تواند علاوه بر توسعه بوم گردی، راه خوبی برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز باشد. بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم نیز اهداف بسیار خاصی را دنبال می کند که گردشگران علاقه مند در این حوزه بایستی بتوانند این اهداف را درک کرده و با هدفمندی در آن شرکت داشته باشند تا از این طریق بتوانند به راحتی در کنار هم گروهان خود از بکر ترین و دوردست ترین نقاط جهان بازدید داشته باشند.
 

بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم

بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم در جهان

بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم در تمام کشورهای جهان به سرعت در حال رشد و توسعه می باشد و امروزه شاهد برگزاری انواع تورهای مختلف در حوزه بازدید از آب های معدنی و آب های گرم هستیم که گردشگران و توریست ها می توانند با شرکت در این تورها به راحتی به اهداف خود رسیده و تجربیات بسیار زیادی را از این سفر به دست بیاورند. از مهمترین مقاصد مهم برای بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-التاتیو: التاتیو از مهمترین مقاصد برای بوم گردی آب های معدنی می باشد که در ارتفاع 4300 متری از سطح دریا واقع شده است و با داشتن حدود 80 چشمه مختلف خود توانسته است از بهترین مقاصد بوم گردی به شمار بیاید.

-پاموکاله: یکی دیگر از مهمترین مقاصد بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم می توان به پاموکاله اشاره کرد که این چشمه در کشور ترکیه واقع شده است و با داشتن سنگ های تراورتن توانسته است توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جذب کند...

-دالول: دالول از دیگر بهترین و بی نظیرترین مقاصد برای بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم می باشد که در اثر انفجار صورت گرفته در اتیوپی تشکیل شده است و از زمان سال 1926 به عنوان بکر ترین آب معدنی و درمانی شناخته شده است. میزان گرمای این آب در حدود 34 درجه بوده و برای سلامتی بسیار مفید می باشد.

-آب تالاب: یکی دیگر از مهمترین مقاصد برای بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم می باشد که در در جنوب غربی ایسلند واقع شده است و این چشمه آب بسیار داغی را از خود به بیرون منتشر می کند که دولت ایسلند از این گرمای موجود به تولید برق استفاده می کنند. استفاده از آب این چشمه می تواند به درمان بسیاری از بیماری های پوستی کمک می کند.
 

بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم

بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم در ایران

بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم در ایران نیز در حال رشد میباشد ولی میزان رشد آن در مقایسه با رشد جهانی بسیار کمتر می باشد در حالی کشور ما از بهترین و بی نظیرترین چشمه های آبگرم و معدنی برخوردار است. از مهمترین و شگفت انگیزترین مقاصد بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم در ایران می توان به موارد زیر اشاره داشت:

-آب گرم شهر کهنه: یکی از مهمترین مقاصد مهم برای بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم، آب گرم شهر کهنه می باشد که در فاصله 148 کیلومتری شهر مشهد واقع شده است.

-آب گرم فلکده: آبگرم فلکده در دل جنگل های دوهزار تنکابن واقع شده که یکی از بکر ترین و دست نخورد ترین مقاصد بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم در ایران می باشد.

-آب گرم قلعه کندی: این آبگرم در نزدیکی مرز ایران و آذربایجان واقع شده است و در سال های اخیر مورد توجه گردشگران بوم گردی آب معدنی بوده که در بسیاری از روزهای سال دمای آب آن به حدود 80 درجه سانتی گراد می رسد.


اهداف بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم

از مهمترین اهداف بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-دنبال کردن آیتم های توسعه پایدار
-حفظ و محافظت از محیط زیست
-حفظ منابع طبیعی
-درمان بسیاری از بیماری های پوستی
-آشنایی با فرهنگ های جدید
- آشنا شدن با مناطق بکر و دست نخورده

تمام گردشگرانی که قصد شرکت در بوم گردی آب های معدنی را دارند بایستی به این اهداف پایبند بوده و آنها را دنبال کنند.

منبع: www.tripsavvy.com
نسخه چاپی