تفاوت واژه های فیزیکی ، دیجیتال ، انلاین ، افلاین ، و مجازی چیست ؟
امروزه در صنعت دیجیتال و IT واژه های بسیاری به وجود آمده است . واژه هایی مثل دیجیتال ، آفلاین ، آنلاین  و مجازی و فیزیکی توانسته اند وارد واژه های عادی مردم شوند. اینکه شخصی بگویند در حالت آنلاین است و یا فروشگاه مجازی  و یا  خرید دیجیتال دیگر برای مردم غریبه و نا معنی نیست و این کلمات توانسته اند وارد زندگی ما شوند .

معنی کلمه های فیزیکی ، دیجیتال ، آنلاین ، آفلاین و مجازی در دنیای تکنولوژی ها و فناوری اطلاعات

 معنی این کلمه در روابط روزانه ما تأثیر بسیار زیادی گذاشته است .
 

 کلمه فیزیکی به چه معنا است ؟

 این کلمه همان معنی واقعی خودش را می دهد . کلمه فیزیکی به این معنی است که شما می توانید  بخش و یا جسم و یا شخص مورد نظر را دیده و آن را لمس کنید . حالت فیزیکی باعث می‌شود که در تعامل با شخص و یا جنس و یا جسم مورد نظر باشید . در حالت فیزیکی شما می توانید با جنس و طرف مقابل خود ارتباط برقرار کرده و آن را از نزدیک لمس کنید. واژه فیزیکی معمولاً زمانی به کار می‌رود که در کنار واژه های مجازی و یا دیجیتال قرار گرفته باشد .


تفاوت واژه های فیزیکی ، دیجیتال ، انلاین ، افلاین ، و مجازی چیست ؟

کلمه دیجیتال  به چه معنا است
 کلمه دیجیتال در معنای عام به تمام چیزهایی که می‌توان آن‌ها را دید ولی قابل لمس نیستند. در دنیای نرم افزار و ها کدها  دیجیتال به اعدا باینری گفته می‌شود . دنیای دیجیتالی در واقع دنیا است که در آن افراد به صورت فیزیکی حضور ندارند و شما از طریق رابط های الکترونیک د و دستگاه های دیجیتالی با آن‌ها در تعامل هستید. حتی ممکن است نفر روبروی شما در یک سایت یک شخص نباشد بلکه یک ربات باشد . امروزه دیجیتال و دنیای دیجیتال به مجموعه فعالیت های درون اینترنت گفته می شود .


تفاوت واژه های فیزیکی ، دیجیتال ، انلاین ، افلاین ، و مجازی چیست ؟

کلمه آنلاین به چه معنا است
 در علوم کامپیوتر از این کلمه استفاده می شود .  آنلاین در دنیا کامپیوتر به این معناست که اتصال و ارتباط برقرار است و این برقرار بودن اتصال می‌تواند در دنیای اینترنت انجام شود و یا اینکه در داخل یک شبکه متصل ا چند کامپیوتر نیز می تواند گفته شود . البته در دنیای مدرن امروزی از این کلمه بیشتر  در دنیای اینترنت استفاده می شود.

 هر گاه اتصال شما یا وسیله ارتباطی شما با اینترنت برقرار باشد در واقع این وسیله به اینترنت متصل است و آنلاین بودن به معنی این است وسیله و ابزار شما به اینترنت متصل بوده و می تواند در دنیای اینترنت به جستجو  بپردازد .

در حالت آنلاین شما می توانید با دیگر نفرات آنلاین ارتباط برقرار کنید و یا حتی افرادی که آنلاین نیستند پیام و محتوا ارسال کنید . وب سایت ها همیشه باید در دنیای اینترنت آنلاین باشند چرا که در صورت آفلاین بودن از شبکه اینترنت خارج می شوند و دیگر دسترسی به آن‌ها امکان پذیر نیست .

تفاوت واژه های فیزیکی ، دیجیتال ، انلاین ، افلاین ، و مجازی چیست ؟

کلمه آفلاین به چه معنا است
 در مقابل کامه آنلاین از کلمه آفلاین استفاده می‌شود . کلمه آفلاین به معنی این است که به شبکه اینترنت و یا شبکه داخلی متصل نباشد و  از راه دور نتوان با دستگاه یا فرد مقابل ارتباط برقرار کرد .امروزه از کلمه آفلاین در دنیای اینترنت استفاده می‌شود. وقتی که ارتباط ما با اینترنت قطع شود و دیگر نفرات آنلاین نتوانند به صورت لحظه با شما در تماس باشند به این معنی است که شاه از شبکه خارج شده اید و این به معنی آنلاین بودن شما است .

 در حالت آفلاین دسترسی شما به محتوا و منابع موجود در اینترنت قطع می شود و شما دیگر نمی توانید از سایت ها و محتوا های قرار داده شده در اینترنت استفاده کنید . همچنین امکان ارسال پیام های شما و ارتباط به دیگران نیز قطع می شود و در واقع شما دیگر در دنیای دیجیتال و آنلاین حضور نخواهید داشت .

 البته باید این نکته را یادآوری کرد که وقتی افراد آنلاین باشند می توانند برای افراد آفلاین پیام ارسال کنند اما این پیام وقتی به دست افراد آنلاین می‌رسد که آن ها  از حالت آفلاین بودن خارج شده و وارد دنیای اینترنت شود و به اصطلاح آنلاین شوند .
 
 زمانی که شما در حالت آفلاین باشید پیام های ارسال شده توسط افراد برای شما در سرور های ارسال کننده واسطه ذخیره می شود تا زمانی که شما آنلاین شوید . مدت نگه داری این پیام ها در سرورها مختلف است و ممکن است بین چند دقیقه تا چند ماه متفاوت باشد .

در حالت آفلاین شما می توانید اطلاعات و محتوای مورد نیاز خود را بر روی گوشی تلفن همراه و یا رایانه خود ذخیره کنید و هیچ کدام از اطلاعات شما در اینترنت قرار نمی‌گیرد. وقتی سایت آفلاین شود به این معنی است که دیگر نمی توان از طریق اینترنت به آن دسترسی داشت و تمام اطلاعات آن تنها در طریق سرور و هاست سایت قابل مشاهده است .

تفاوت واژه های فیزیکی ، دیجیتال ، انلاین ، افلاین ، و مجازی چیست ؟

کلمه مجازی  به چه معنا است
کلمه مجازی در مقابل کلمه حقیقی قرار می گیرد . کلمه مجازی شامل محیط ها و کار هایی می شود که شما برای انجام آن‌ها شما نیاز دارید که به صورت فیزیکی و واقعی در آن‌ها حضور داشته باشید .

 امروزه تقریباً به خدماتی که در دنیای اینترنت به کاربران ارائه می شود  به خدمات مجازی مشهور هستند .  البته در این بین نرم افزار هایی هستند که امور خاصی را برای کاربران خاصی شبیه سازی می کنند. این شبیه سازی به معنی این است که کاربر قبل از اینکه در دنیای واقعی از ابزار و یا این وسیله استفاده کند در حالت شبیه سازی شده و مجازی بتواند با آن  کار کند .

 از نمونه های  نرم افزار مجازی می توان به نرم افزار های شبیه سازی رانندگی ، شبیه ساز پرواز ، شبیه ساز بازی های رایانه ای و شبیه ساز های دنیای واقعی نام برد .

 در دنیای اینترنت نیز از کلمه مجازی  نیز برای انجام اموری استفاده می شود که نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست . استفاده از خدمات مجازی باعث می‌شود که افراد به صورت شبانه‌روزی و بدون نیاز به حضور فیزیکی خدمات خود را دریافت کنند .

 از نمونه فعالیت های مجازی در دنیای اینترنت که می تواند امور واقعی و فیزیکی را انجام دهد می تواند به آموزش مجازی ، مشاوره مجازی ، بانکداری مجازی و ، خرید و فروش مجازی و موارد مشابه  می توان نام برد.

با توجه به توضیحات بالا می توان گفت که تقریباً  این کلمه ها در حالی که به هم مربوط نمی باشند اما تقریباً می توان گفت که در مقابل یکدیگر و یا در بعضی مواقع در کنار یکدیگر قرار می گیرند. به عنوان مثال در حالی که افراد آنلاین می باشند اقدام به ارائه خدمات مجازی می کنند. و یا افراد اجناس فیزیکی خود را در محیط وب سایت ها و در فروشگاه های دیجیتال به صورت آنلاین به فروش می رسانند .


منبع: www.howspace.com
نسخه چاپی