آپدیت جدید تلگرام چه امکاناتی دارد؟

امکانات آپدیت جدید تلگرام

هم اکنون نسخه 5.10 تلگرام منتشر شده است و قابلیت هایی به آن افزوده شده است که احتمالا برای کاربران از جذابیت های ویژه ای برخوردار است.
 
حالت آهسته یا Slow Mode
حتما در گروه هایی عضو شده اید که سرعت تایپ اعضا بسیار بالاست و احتمالا فرصت مطالعه بسیار کم خواهد بود.

این قابلیت جدید به ادمین گروه این اجازه را می دهد تا پیغام های کاربران را با اندکی تاخیر در گروه ارسال کند. مثلا اگر ادمین به تنظیمات گروه برود، می تواند مدت زمان 30 ثانیه ای را برای هر یک تعیین کند. این از طریق یک شمارشگر ثانیه در محل تایپ برای کاربران نمایش داده می شود. جالب است بدانید که این مدت زمان می تواند تا 1 ساعت نیز افزایش پیدا کند.
 
پیغام‌ های ساکت یا Silent Messages از امکانات آپدیت جدید تلگرام
این قابلیت، به کاربران این اجازه را می دهد تا با نگه داشتن دست خود روی دکمه ارسال، پیغام را به صورت کاملا بی صدا برای مخاطب خود ارسال کند.

این ویژگی برای کسانی که دوست ندارند پیغام آن ها، چه ویدئو و چه پیام، با صدا به دست گیرنده برسد، می توانند پیغام سکوت ارسال کنند.

اما لازم به ذکر است که مخاطب نوتیفیکیشن را دریافت می کند و خوب است بدانید که ارسال پیغام های ساکت در گروه ها نیز کاربرد خواهد داشت.
 
برچسب زمان یا Timestamps
یکی دیگر از امکانات آپدیت جدید تلگرام، برچسب زمان است، به این صورت که شما می توانید برای عکس بندانگشتی خود، تایتل انتخاب کرده و یا اینکه زیر ویدئو ارسال، زمان را تایپ کنید تا ویدئو از آن جا آغاز به پخش نماید. به عنان مثال با درج 0:30 زیر ویدئوی 2 دقیقه ای، ویدئو از ثانیه 30 ام شروع به پخش می کندد. با این کار امکان هایلایت کردن ویدئوها برایتان فراهم خواهد بود.
 
عناوین ادمین ‌ها یا Admin Titles از امکانات آپدیت جدید تلگرام
با استفاده از این ویژگی، ادمین اصلی گروه می تواند برای هر یک از سایر ادمین ها یک لقب خاص تعریف نماید تا سایر اعضا بتوانند با وظایف و نقش هر یک از این ادمین ها آشنا شوند. به عنوان مثال با این کار کاربران می توانند مسئول تبلیغات، مسئول محصولات و … را بشناسند. با این کار نظم گروه های تلگرامی بیشتر از قبل خواهد شد.
 
ایموجی متحرک یا Animated Emoji
در آپدیت قبلی تلگرام، استیکرهای متحرک به آن افزوده شد اما هم اکنون استفاده از آیکون ها و ایموجی های متحرک، از امکانات آپدیت جدید تلگرام محسوب می شوند.
 
منوی جدید چسبان اندروید یا Android’s New Attachment Menu
در گوشی های اندرویدی، گزینه های مرتبط با بارگذاری فایل ها دست خوش تحولاتی شده است و هم اکنون کاربران می توانند عکس ها و ویدئوهای خود را به صورت بزرگ تری مشاهده کنند.

این کار سبب می شود تا انتخاب فایل برای کاربران آسان شود. ضمنا با نگه داشتن انگشت روی مدیا می توان آن را به صورت فشرده و یا غیر فشرده ارسال کرد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی