آیا واتس آپ و اینستاگرام تغییر نام میدهند؟

تغییر نام اینستاگرام و واتس اپ

با توجه به شکل سیاست های فیس بوک، آن قدرها عجیب به نظر نمی رسید که این شرکت بخواهد از نام های قبلی دو اپلیکیشن واتس اپ و اینستاگرام فاصله گرفته و به نوعی امضای خود را در نام گذاری آن ها اعمال کند. این اخبار از سوی برخی از کارمندان مقیم در دو شرکت اینستاگرام و واتس اپ منتشر شده است و گویا قرار است که به شکلی اسم فیس بوک به دو اپلیکیشن اینستاگرام و واتس اپ اضافه شود. با این حساب احتمالا فیس بوک قصد دارد که مالکیت خود بر اپ های واتس اپ و اینستاگرام را کاملا واضح کرده و آن را نمودار سازد.

اگر کنجکاو شده اید که نام های جدید اینستاگرام و واتس اپ را بدانید، باید گفت که طبق اخبار درز پیدا کرده، نام گذاری آن ها به شکل زیر خواهد بود.
 
تغییر نام اینستاگرام
معادل Instagram from Facebook

تغییر نام واتس اپ
معادل WhatsApp from Facebook

همان طور که مشاهده می کنید این تغییر نام، گویا تنها به این سبب شکل می گیرد که مالکان فیس بوک به جهانیان و کاربران اپ های اینستاگرام و واتس اپ نشان دهند که این دو اپلیکیشن بخشی از متعلقات فیس بوک بوده و به آن وابسته هستند. در حالی که اضافه کردن نام Facebook به آخر اسامی این دو اپ، بی معنی و زائد به چشم می آید.

جالب است بدانید که یکی از مسئولان شرکت فیس بوک نیز به صورت ضمنی به این موضوع اعتراف داشته و گفته است: «ما خواهان آن هستیم که این موضوع کاملا شفاف سازی شده و مشخص شود که سرویس های مزبور، بخشی از فیس بوک هستند و تحت تسلط آن به فعالیت خود ادامه می دهند.»

با توجه به این که مدت زمان معنی داری از پیوستن اینستاگرام و واتس اپ به متعلقات شرکت فیس بوک می گذرد، چنین اقدام دیرهنگامی از سوی مقامات فیس بوک عجیب و غیرحرفه ای به چشم می آید. اما طبق چیزی که کارشناسان این حوزه مطرح کرده اند، احتمالا این اقدام فیس بوک ارتباطی با خروج مالکان سابق واتس اپ و اینستاگرام از فیس بوک داشته باشد. البته این اقدام نیز چندان تازه نیست و این طور که به چشم می آید مدیران ارشد فیس بوک، عکس العمل های خود را بسیار دیر و با تاخیر نشان می دهند.

به هر صورت باید دید جامعه جهانی و کاربران اپ های واتس اپ و اینستاگرام، چه نوع موضع گیری نسبت به تغییر نام اپ های خود خواهند داشت و تا چه حد با این موضوع کنار آمده و از آن حمایت خواهند کرد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی