ارسال پیامک بدون باز کردن قفل صفحه در اندروید

ارسال پیامک بدون باز کردن قفل صفحه

ارسال پیامک بدون باز کردن قفل صفحه به این طریق انجام می شود که دستیار صوتی، متن پیام و گیرنده ای که پیام قرار است برای او فرستاده شود را معین کرده و سپس این امکان را فراهم می کند که این ها چه به صورت شفاهی و چه به صورت دیداری به تایید کاربر برسد و بعد از آن پیام ارسال می گردد.

توانایی ارسال پیام آن هم از روی صفحه ی قفل شده و به واسطه ی دستیار صوتی، جزو قابلیت هایی به شمار می رود که گوگل در گذشته، از در اختیار قرار دادن آن برای کاربرانش امتناع می کرد زیرا این جستجوگر وظیفه دارد سه فاکتور مهم فضای امنیتی، کارکرد آسان و همچنین کیفیت را دوشادوش و همراه هم به کاربران عرضه کند و نتیجه ارائه ی چنین خدمتی و در اختیار گذاشتن چنین امکانی را سبب تزلزل در کارایی این سه مولفه می دانست.

اکنون اما با توجه به اینکه سرچ و جست و جو و حتی امکان ارسال پیام و دیگر فرمان هایی که کاربر خواهان ارسال و کاووش آن ها است، به وسیله ی فرمان های صوتی از حائز اهمیت ترین شیوه های استفاده از دستگاه های هوشمند تلقی می شود، جست و جوگر گوگر در صدد بر آمده تا چنین امکانی را برای کاربران خود محیا کند.

اسکرین شات هایی که از پروسه ی آزمایش ارسال پیام صوتی از روی صفحه ی قفل گرفته شده و توسط منبع انجام این تست ارائه شده است، نشان می دهد آیکونی در بالای نمایشگر تلفن وجود دارد، قفل بودن دستگاه را به موازات انجام فرمان به صورت صوتی و فرستادن این پیغام به وضوح نشان می دهد.
 

مراحل تست قابلیت جدید اندروید

لازم به ذکر است که چنین آزمایشی همچنان توسط سرورها و به صورت یک تست برای محک زدن جزئیات و تایید کارایی آن انجام می شود و هنوز در اختیار عموم قرار نگرفته تا بتوانند کیفیت این عملکرد را در فضای گسترده تر بسنجند.

سایت9to5google این مطلب را تایید کرده است که در تلفن های همراه پیکسل3 گوگل که به وسیله ی اندروید شماره ی 9 فعال می شوند، این امکان بدون نقص به مرحله ی اجرا در آمده است؛ اما در یک تلفن همراه پیکسل3 دیگر که با اندروید Q پاور می شود و همچنین تلفن همراه دیگری که پیکسل2 ایکس ال است، اجرای این قابلیت موفق آمیز نبوده است.

قابلیت ارسال پیام های متفاوت بدون احتیاج به باز کردن قفل صفحه، جزو مجموعه قابلیت هایی محسوب می شود که به کار کردن آسان تر با دستگاه کمک می کند و این امکان را محیا می سازد که از دستیار صوتی گوگل برای ایجاد فرمان صوتی و فرستادن پیامک استفاده کنیم و دیگر برای درج فرمان های خود نیازی به تاچ کردن نداشته باشیم.

از آن جایی که دستیار صوتی گوگل جزو اپ های گوگل به حساب می آید و بنابراین استفاده از آن تنها به تلفن های همراه دارای پیکسل تخصیص نمی یابد و در صورت تایید کارایی مفید آن، روی تک تک سیستم های اندروید قابل استفاده خواهد بود.

البته هنوز نمی توانیم به طور قطعی بگوییم که این قابلیت جنبه ی استفاده ی عمومی پیدا خواهد کرد یا اینکه این توانایی تنها یک آزمایش و تست کوتاه مدت می باشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی