آشنایی با سیستم عامل ipados

سیستم عامل ipados

مدت های طولانی است که اپل سعی بر این دارد که روی سیستم عامل iOS کار کند و قابلیت های مالتی تسکینگ بیشتری همچون تقسیم صفحه نمایش را به آن اضافه کند و همچنین تغییراتی را نیز در داک ایجاد کند که در نهایت می تواند محیط بهتری برای کاربران به وجود بیاورد.

جالب است بدانید که این آپدیت ها موجب می شوند که iOS از مسیر مستقیم خود خارج شده و سیستم عامل جدید به عنوان شاخه ای از آن استخراج گردد.

نام سیستم عامل جدید iPadOS است که در آن یک صفحه ی هوم با ویجت هایی قرار دارند. این ویجت ها توانایی گسترش در طول آیکون اپ ها را ارائه می دهند.

در گذشته این نمونه را در notification center سیستم عامل موبایل های اپل شاهد بودیم و اتفاقا کارایی بسیار خوبی نیز از خود ارائه داده بود.

جالب است بدانید که اپل سیستم های مالتی تسکینگ زیادی را به این سیستم عامل افزوده که طی آن قابلیت کار کردن با چند اپ و درگ و دراپ کردن نیز در آن وجود دارد.

IPadOS تنها جهت اجرا بر روی دستگاه های آیپد آماده سازی شده و این سیستم عامل می بایست امکانات بیشتری جهت به روز رسانی سیستم عامل به کاربر بدهد.

از جمله آن ها اجرای آن بر صفحه نمایش های بزرگتر و وسیع تر بوده که اتفاقا بسیار جالب توجه خواهند بود.

همان طور که می دانید شرکت اپل برای ساعت های هوشمند خود سیستم عامل watchOS و برای اپل تی وی tvOS همچنین برای کامپیوترهای مک نیز macOS را طراحی کرده است.

حال امسال تصمیم بر آن شد است که با ارائه ی iPadOS سیستم عامل تبلت ها را نیز از دیگر محصولات جدا سازد.

این سیاست نوعی خط کشی و سامان دهی به محصولات اپل را نوید می دهد و به نظر می رسد که خواب های جدید اپل، طلایی تر از گذشته پیش می روند.

در این سیستم عامل یک اپ پیشرفته به اسم Files دارد که نمای ستونی مانند finder در macOS را به یاد کاربران می آورد و همچنین یک صفحه اطلاعاتی نیز برای این سیستم عامل طراحی شده که از طریق آن می توانید اعلان هایی را برای فایل هایتان تهیه نمایید.

iCloud Drive یکی دیگر از قابلیت های این پلتفرم است که در آن امکان به اشتراک گذاری فایل ها در انواع مختلف آن ها، وجود دارد.

مهم ترین قابلیت این سیستم عامل پشتیبانی اپ FILES از درایوهای انگشتی می باشد که می توان آن را به آیپد وصل نموده و از طریق آن به فایل های مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

شرکت اپل مرورگر سافاری را در شکل بهتری به ipadOS آورده است و احتمالا کاربری جذابی از آن دریافت خواهید کرد.

اپل فونت را نیز به اپ استور افزوده و شما می توانید از فونت های مخصوص و سفارشی در اپ ها استفاده کنید.

جالب است بدانید که قابلیت کپی و پیست نیز در این سیستم عامل اضافه شده است. نکته جالب دیگر این است که اگر قلم را از گوشه آیپد بگیرید به طور خودکار از صفحه شما اسکرین شات می گیرد.

تمامی این قابلیت ها موجب شده تا این سیستم عامل از سیستم عامل IOS متفاوت باشد و انتظار می رود که مورد توجه کاربران تبلت های اپل قرار گیرد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی