ورزش‌هایی برای رشد قد
برخی روش‌های جراحی وجود دارد که می‌توانند قد شما را افزایش دهد، اما می‌توانند خطرناک و همچنین دردناک باشند. ورزش از روش‌های طبیعی رشد سریع قد شماست. این تمرینات، هنگامی که به طور صحیح و به طور منظم انجام شوند، در ارائه بهترین نتایج اثر بخش هستند. به همین دلیل است که بیشتر و بیشتر افراد تمرینی را انتخاب می‌کنند که به آنها کمک کند در یک فاصله کوتاه قد بلندتر شوند.
 
تمرین‌های کششی بهترین تمرین برای کمک به شما در افزایش قد است. کشش‌های ساده‌ای وجود دارد که باعث تقویت قدرت عضلات هسته‌ای و وضعیت بدن می‌شود. آنها همچنین باعث تسهیل در افزایش مقدار هورمون‌های رشدی می‌شوند که در خون آزاد می‌شوند، که باعث بلندتر شدن شما می‌شوند. حرکت بدن در زمان ورزش باعث انعطاف پذیری بدن می‌شود و در نتیجه استخوان‌ها و غضروف برای رشد پذیراتر خواهند شد. به غیر از این تمرینات کششی، برخی از تمرینات یوگا هم وجود دارد که به شما در رشد قد کمک می‌کند.
 

انواع تمرینات کششی

اَشکال مختلفی از تمرینات کششی وجود دارد که می‌توانند قد فرد را بهبود بخشند. در این جا برخی از تمرینات کششی آسان معرفی شده است که به شما کمک می‌کند قد خود را رشد دهید. شما باید آنها را در برنامه ورزش خود قرار دهید تا تأثیر بسیار زیاد آنها در افزایش قدتان را شاهد باشید.
 
کشش بدن
این ساده‌ترین تمرین کششی است که می‌تواند انجام شود. برای انجام این تمرین به میله بارفیکس به عنوان تجهیزات ورزشی نیاز دارید. شما باید هر روز حدود 5 تا 10 دقیقه روی میله آویزان شوید. در حالی که آویزان هستید، باید مداوماً خود را بالا (تا هم سطح شدن مچ و شانه) و پایین بکشید.
 
همچنین فاصله فضایی بین چنگ زنی نیز باید بعد از هر چند دقیقه تغییر کند. این تغییرات باید انجام شود، به طوری که بخش‌های مختلف ماهیچه‌ها به خوبی کشیده شوند. این، پیشرفت زیادی در ساختار بدنی شما ایجاد می‌کند. اگر وضعیت بدنی بدی دارید، می‌توان آن را با کمک این تمرین اصلاح کرد. این کمک می‌کند تا بدن حالت طبیعی خود را باز یابد. این تمرین به شما کمک می‌کند که به راحتی حدود یک تا یک و نیم اینچ افزایش قد به دست آورید.
 
کشش پاها و ستون فقرات
بهترین تمرین کششی که می‌تواند پاها و ستون فقرات را انعطاف پذیر کند، شکل سنتی "لمس کردن انگشتان پا" است. روی زمین بنشینید و پاهای خود را در قسمت جلوی بدن دراز کنید. حالا بدن خود را به جلو تکیه دهید تا انگشتان پا را لمس کنید. در حالی که خم می‌شوید تا انگشتان پا را لمس کنید، نباید پاهای خود را در زانو خم کنید. در مرحله اولیه، ممکن است لمس کردن انگشتان پا دشوار باشد. با شروع مرتب برای انجام این کار و فشار بر خود، متوجه خواهید شد که قادر به انجام آن هستید. هنگامی که بتوانید انگشتان پا را به راحتی لمس کنید، باید در موقعیت لمس صبر کنید تا زمانی که احساس کشیدگی در عضلات عقب ران و ستون فقرات کنید.
 
کشش شانه
روی شکم خود صاف دراز بکشید و صورت خود را روی سطح کف نگه دارید. سپس به آرامی بازوها و شانه‌ها را از روی زمین بلند کنید. حداقل 10 ثانیه موقعیت را نگه دارید. سپس به تدریج به موقعیت اصلی خود برگردید. در حین انجام این تمرین، مطمئن شوید که نفس خود را نگه نمی‌دارید. 5 تا 6 بار این تمرین را تکرار کنید. اگر این تمرین را دو بار در روز به مدت 3 - 4 هفته انجام دهید، می‌توانید قد خود را افزایش دهید.
 
جدای از این تمرینات برای بلندتر شدن، برخی از تمرینات بی‌هوازی مانند شنا و دوچرخه سواری وجود دارند که کشش‌های خوبی برای بدن ما ایجاد می‌کنند. فعالیت‌های ورزشی که باعث کشش زیادی در بدن می‌شوند نیز برای افزایش قد فرد مفید هستند.
 
فقط ورزش کردن برای افزایش قد کافی نیست. این تمرینات باید با یک رژیم غذایی مناسب همراه باشد که برای دستیابی سریع‌تر به نتایج بهتر مفید خواهد بود. مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی برای رشد سریع‌تر باید افزایش یابد. علاوه بر این، مقدار کافی خواب برای رشد قد شما نیز بسیار مهم است. کمبود خواب، غالباً منجر به عدم ترمیم ستون فقرات می‌شود که می‌تواند به وضعیت بدنی شما آسیب برساند.
 
از همه مهمتر، شما باید به خودتان ایمان داشته باشید که به کمک این تمرینات می‌توانید قد بلندتر شوید. بدن شما همیشه به پشتیبانی ذهن شما نیاز دارد که اعتقاد داشته باشد که تمریناتی که انجام می‌دهید نتایج مطلوب را به همراه خواهد داشت.
 

رازهای افزایش قد

همه والدین فکر می‌کنند که فرزندشان باید چند اینچ قد بلندتر می‌بود. و برای جلوگیری از این که فرزندشان نیز به این مسأله فکر کند، به طور مداوم به دنبال راه‌هایی هستند که فرزندان خود را قد بلندتر کنند.
 
تحقیقات حاکی از آن است که افراد قد بلند نسبت به همتایان کوتاهتر خود دارای مشکلات عزت نفس کم‌تری هستند و با بدن‌های خود کاملاً راحت هستند. آنها همچنین در بسیاری از ورزش‌ها مانند بسکتبال برتری دارند. ورزش از روش‌های طبیعی رشد سریع قد شماست. همچنین این صحیح است که نژاد بشر نیز در کل بلندتر می‌شود. و می توانیم ببینیم که افراد قد بلند تقریباً در تمام زمینه های زندگی، فقط به دلیل داشتن قد و قواره بالایی که دارند ، نوعی برتری دارند. علل مختلفی برای بلندی قد وجود دارد. در این مقاله عمدتاً تنها به جنبه ورزشی آن اشاره کرده‌ایم.
 
ورزش منظم
به نظر می‌رسد ورزش نوشداروی هر چیزی در زندگی است! همان طور که گفتیم ترکیبی از تمرینات پشت و تمرینات کششی را انجام دهید. یکی از رازهای افزایش قد این است که شما باید تمام بدن خود را کشش دهید. از این رو کودکان باید هر روز اندکی اندام خود را دراز کنند.
 
دوچرخه سواری و شنا به کشش اندام شما کمک می‌کند. تمرین دیگر که توضیح دادیم آویزان شدن است. نیروی جاذبه بدن شما را به سمت پایین می‌کشد و در این روند اندام و نخاع شما را دراز می‌کند.
 
سایر تمرین‌های معمول نیز توصیه می‌شود، از جمله انواع پرش. ورزش باید به طور منظم انجام شود. به یاد داشته باشید، ایده در این جا کشش اندام و نخاع است. اما مطمئن شوید که این کار را با اعتدال انجام داده و بیش از حد از آن غافل نشوید، در غیر این صورت ممکن است آسیب طولانی مدتی را به بدن خود تحمیل کنید.
 
منبع: Bidisha Mukherjee
نسخه چاپی