ویژگی های نسخه جدید iOS 13

تغییرات مهم در iOS 13


سرعت بیشتر و ارتقای عملکرد
بعد از آنکه نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل از iOS 13 رونمایی کرد، طی سخنرانی خود امار دقیقی از این نسخه ی جدید سیست عامل اپل ارائه داد.

به گفته وی، این سیستم عامل به میزان 30 درصد با سرعت بیشتری کار می کند و اپلیکیشن ها با کاهش حجم 50 درصدی روی آن نصب می شوند و البته با سرعت دو برابر بالاتر روی سیستم عامل بارگذاری می شوند.
 
حالت تاریک
یکی از ویژگی های جدید این سیستم عامل جدید، اضافه شدن حالت تاریک به آن است که در سال گذشته در مک او اس موهاوی معرفی شد.

اما اکنون این حالت به صورت کامل و یکپارچه اجرا می شود و حتی از تمامی نرم افزارها پشتیبانی می کند تا در صورت استفاده از گوشی در نور کم، به چشمان شما آسیب وارد نشود.

برای فعالسازی این حالت لازم است که به کنترل سنتر سیستم مراجعه کرده و دکمه مربوط به دارک مود iOS را فعال نمایید.
 
نقشه های جدید اپل با iOS 13
اپل مپس که نقشه و مسیریاب اپل می باشد، با این نسخه جدید شاهد تغییرات گسترده ای بوده است و اکنون می تواند جزئیات بیشتری را به نمایش گذارد.

یکی از این تغییرات را می توانیم صفحه لانچ آن بنامیم که می توانید مکان هایی که بیشتر در آن ها تردد دارید را به آن اضافه کرده تا در دسترستان باشد.

ضمنا حالت Street View بهتر عمل خواهد کرد و شما می توانید مکان های مورد علاقه تان را بهتر مدیریت نمایید.
 
سوایپ با کیبورد با قابلیت Quick Path
از دیگر تغییراتی که در iOS 13 اتفاق افتاده را می توانیم به سوایپ در کیبورد اشاره کنیم که امکانات مانند اپلیکیشن جی بورد و سویفت کی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
 
تغییرات Reminders
این اپلیکیشن با نسخه جدید iOS دچار تغییراتی شده است که یکی از تحولات آن در رابط کاربری این نرم افزار می باشد.

همچنین استفاده از هوش مصنوعی در این نرم افزار سبب می شود تا به صورت خودکار پیشنهاداتی به شما ارائه شود ضمن آنکه چهار بخش جدید Today، Scheduled، Flagged و All در اختیار کاربران قرار می گیرد.
 
تغییرات در iMessage با انتشار iOS 13
سرویس پیام رسانی اختصاصی اپل نیز با نسخه جدید سیستم عاملش دستخوش تغییراتی شده است.

در این سیستم جدید به کاربران iOS اجازه داده می شود که همانند پیام رسان های فیسبوک مسنجر و واتس اپ برای خود عکس پروفایل و نام کاربری انتخاب کنند که البته سایر کاربران iMessage قادر به دیدن آن ها خواهند بود.
 
تغییرات اپلیکیشن‌های Mail و Notes
ios 13 در اپلیکیشن های Mail و Notes نیز تغییراتی را اعمال ساخته است.

اکنون نرم افزار Mail ظاهری شبیه به یک برنامه دسکتاپ گرفته است و اپلیکیشن Notes هم تمامی یادداشت برداری های شما را همانند یک گالری به معرض نمایش قرار می دهد.

علاوه بر تمامی موارد فوق، در iOS 13 شاهد توجه ویژه به حریم خصوصی هستیم.

در این نسخه تنها یکبار اجازه دسترسی اپلیکیشن ها به موقعیت جغرافیایی شما داده می شود و برای استفاده از فیس آیدی نیازی به ارائه اطلاعات شخصی نمی باشد.

اکنون کاربران می توانند آدرس های ایمیل خصوصی بسارند که اپلیکیشن ها نمی توانند به آدرس ایمیل آن ها دسترسی داشته باشند.

تغییرات در Photos و همچنین تغییراتی مانند بلند خوانی پیامک های جدید، اشتراک گذاری صدا به بیش از یک نفر، اسپیکر هوشمند و … از جمله تغییراتی می باشد که در این نسخه جدید iOS شاهد آن هستیم.

گفته می شود که این نسخه جدید در شهریور امسال منتشر خواهد شد، این درحالیست که این نسخه جدید در آیفون s5، 6 و گوشی های قدیمی تر اپل اجرا نخواهد شد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی