آشنایی با سه پیام رسان داخلی

استفاده از پیام رسان های داخلی

شورای عالی فضای مجازی کشور اسامی سه پیام رسان داخلی را برای انجام مکاتبات و ارائه خدمات اداری و استفاده نهادها و مؤسسات دولتی، عمومی و غیردولتی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، طبق بررسی‌ های صورت گرفته در شورای عالی فضای مجازی کشور سه پیام‌ رسان اجتماعی «بله»، «سروش» و «گپ» به‌ عنوان پیام‌ رسان‌ های واجد شرایط برای انجام مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری و همچنین انجام تبلیغات توسط نهادها و مؤسسات دولتی، عمومی و غیردولتی معرفی شدند.

بنابراین گزارش، بر اساس بند 11 مصوبه «سیاست‌ ها و اقدامات ساماندهی پیام‌ رسان‌های اجتماعی» شورای عالی فضای مجازی کشور استفاده از پیام‌ رسان‌های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری را ممنوع اعلام کرده و بند 7 آن نیز تأکید بر آن دارد تا تمامی نهادها و مؤسسات دولتی، عمومی و غیردولتی باید برای تبلیغات خود از محیط پیام‌رسان‌های اجتماعی صرفاً داخلی با بیش از یک میلیون کاربر فعال استفاده کنند.

سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌ رسان‌های اجتماعی در جلسات 36 تا 40 شورای عالی فضای مجازی کشور به تصویب رسیده است. در ادامه این مطلب می توانید با دانلود مستقیم این پیام رسان ها از یک دانلود امن استفاده کنید.
 

iGap – اپلیکیشن پیام رسان ایرانی

در چند سال گذشته که تکنولوژی روز به روز پیشرفته تر می شود و در سراسر دنیا گسترش می یابد شاهد ارائه پیام رسان های مختلف و قدرتمندی بوده ایم که توانسته اند بخش عظیمی از کاربران را به سمت خود جذب کنند و جزو محبوب ترین ها به شمار روند.

اما متاسفانه در ایران روند پیشرفت شبکه های اجتماعی و پیام رسان بومی بسیار کند بوده است و تنها مدتیست شاهد ایجاد اپلیکیشن هایی در این زمینه هستیم. با توجه به لیست مسنجر های منتشر شده توسط توسعه دهندگان ایرانی شاید بتوان یکی از بهترین آن ها را آی گپ دانست که در این پست قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.

iGap – آی گپ مسنجر (پیام رسان آیگپ) عنوان یک پیام رسان ایرانی محبوب و بسیار امن مخصوص اندروید می باشد که توسط شرکت RooyeKhat Media توسعه و در مارکت بزرگ گوگل پلی به عنوان یک نرم افزار جهانی منتشر شده است. این مسنجر هوشمندانه با برخورداری از یک الگوریتم رمز نگاری منحصر به فرد کمک می کند تا به سادگی و با نهایت سرعت با دوستان خود به برقراری ارتباط و رد و بدل اطلاعات بپردازید.

همان طور که شاید از توضیحات متوجه شده باشید یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این برنامه در میان کاربران اندرویدی فارسی زبان امنیت بسیار بالایش می باشد که حتی توسعه دهندگان آن جایزه ای را برای فرد نفوذ گر به اطلاعات قرار داده اند؛ که این خود نیز گویای هر چیزیست! تمامی تبادل اطلاعات به صورت رایگان و در سرور های ابری داخلی صورت می پذیرد که طبق گفته های توسعه دهنده هیچ محدودیتی در استفاده از این سرور ها وجود ندارد.

گروه ها و یا کانال های چند هزار نفره خود را ایجاد کنید و انواع فایل های مهم و ارزشمند را بدون محدودیت حجمی و یا کیفیتی به اشتراک بگذارید. علاوه بر این باید بدانید که جدای از اندروید نسخه های دیگر این نرم افزار برای پلتفرم های مختلف موجود می باشد که تمامی اطلاعات حساب کاربری شما بین آن ها همگام سازی می شود. بهتر است این پیام رسان مطرح و امنیتی ایرانی را از دست ندهید و برای دریافتش با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
 
برخی از امکانات و قابلیت های برنامه iGap اندروید
سرعت بسیار بالا در برقراری ارتباط با دیگر کاربران

ارسال پیام های یک به یک و یا گروهی با دوستان خود

توانایی ایجاد کانال با ظرفیت بسیار بالا

امکان افزودن مدیر برای کانال و یا گروه به وسیله مدیر اصلی

کانکت شدن به برنامه حتی با کمترین سرعت ممکن

پشتیبانی از کانکشن های مختلف

همگام سازی اطلاعات در پلتفرم های گوناگون

امنیت بسیار بالا و مثال زدنی با برخورداری از یک الگوریتم اختصاصی

توانایی برقراری تماس های صوتی

ارسال فایل برای دوستان خود بدون هیچ گونه محدودیتی در حجم و پسوند

کپی و یا فوروارد پیام ها برای دوستانتان

تماس و پیام های رایگان بدون هیچ گونه هزینه ای

اینترفیس ساده و کاربر پسند

جست و جو در میان پیام ها برای صرفه جویی در زمان

قابلیت تبدیل چت خصوصی به گروهی

ویرایش و یا حذف پیام های ارسال شده

پسندیدن و یا نپسندیدن پیام های ارسال شده در کانال ها

اپلیکیشن iGap با برخورداری از یک امنیت فوق العاده و سرعت بسیار بالایش توانسته بیش از هزارن دانلود را به خود اختصاص و امتیاز 4.2 از 5.0 را توسط کاربران ایرانی و خارجی گوگل پلی دریافت نماید که هم اکنون می توانید جدید ترین نسخه اصلی و رسمی آن را از سرور های پرسرعت سایت فارسروید دریافت نمایید.
 

پیام رسان داخلی بله

یکی از اپلیکیشن هایی که قابلیت جایگزین با تلگرام داشته و یک برنامه کاملا بومی و ایرانی محسوب می شود، اپلیکیشن پیام رسان بله می باشد.

پیام رسان بله در حقیقت یک برنامه مسنجر و پیام رسانی می باشد که دارای قابلیت های ویژه ای نیز جهت مدیریت حساب های بانکی و انتقال پول از طریق کارت به کارت و خرید های اینترنتی می باشد.

این اپلیکیشن در مدت کوتاهی توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران خود را جلب نموده و بسیار موفق عمل نماید.

شما با دانلود پیام رسان بله و استفاده از این برنامه می توانید از امکانات بسیار کاربردی و جال توجه این برنامه که در ادامه به توضیح و بررسی آن ها خواهیم پرداخت، برخوردار شوید و متوجه شوید که چرا بسیاری از کاربران به این پیام رسان کوچ کرده و آن را به عنوان یک جایگزین مناسب برای تلگرام پذیرفته اند.
 
برخی از ویژگی های پیام رسان داخلی بله
امکان ارسال پیام به صورت گروهی و فردی

قابل استفاده در پلتفرم های موبایلی، دسکتاپ و بستر وب

پشتیبانی از ارسال انواع استیکر های مختلف

توانایی ساخت و استفاده از ربات

دارای محیطی کاملا ساده و فارسی

ارسال فایل های با فرمت های مختلف و چند رسانه ای (صوت، تصویر، ویدیو)

دارای فضای ابری برای ذخیره سازی پپام ها و فایل ها

پشتیبانی از کانال

دارای API قابل دسترس

قابلیت انتقال پول از طریق کارت به کارت و حتی در صورت نبود شماره کارت، بر بستر خود برنامه

واریز وجه آنی و لحظه ای

امکان مدیریت تمامی حساب های موجود در بانک های مختلف با چندین کارت

دارای کیف پول شخصی

توانایی خرید مستقیم از کاربران برنامه در بستر چت

توانایی خرید مستقیم از کانال ها

توانایی به اشتراک گذاری رسید ها و فاکتورهای پرداختی

قابلیت جذب سرمایه گروهی

درخواست و دریافت پول در بستر برنامه برای شارژ ساختمان، قبوض، وام های خانگی و غیره

امکان پرداخت قبوض مختلف

امکان خرید شارژ تلفن همراه

دانلود پیام رسان بله بررسی ویژگی های آن برای اندروید، آیفون و ویندوز
 

پیام رسان داخلی سروش

همانطور که می دانید سروش یکی از بهترین اپلیکیشن های پیام رسان داخلی است که مانور زیادی روی آن داده شده است.

اما با توجه به امکانات بسیار خوبی که در این اپلیکیشن ارائه شده است، همچنان اقبال عمومی این پیام رسان چندان قوی نبوده و تنها توانسته بیش از 3 میلیون نفر کاربر را به خود جذب کند.

پیام رسان سروش یک اپلیکیشن کاملا بومی بوده که با هدف ایجاد یک نمونه داخلی و مشابه تلگرام، طراحی و عرضه شده است.

این اپلیکیشن همچون تلگرام قادر به ارائه سرویس های مختلفی می باشد که در ادامه ضمن ارائه لینک دانلود سروش برای گوشی های اندروید و آیفون و همچنین نسخه ویندوز و دسکتاپ، به معرفی و بررسی ویژگی های مختلف این برنامه نیز خواهیم پرداخت.
 
ویژگی های پیام رسان سروش
همانطور که اشاره شد، سروش از جمله مهمترین پیام رسان های داخلی است که می تواند تا حدودی جایگزینی برای تلگرام گردیده و کاربران این برنامه پیام رسانی را به خود جذب نماید.

پیام رسان سروش دارای امکانات و ویژگی های اولیه تلگرام بوده و می تواند امکاناتی همچون ایجاد گروه، سوپرگروه، کانال، مدیریت پیشرفته کانال، تماس صوتی و سایر موارد را فراهم آورد.
 
برخی از امکانات و ویژگی های پیام رسان داخلی سروش
سرعت مطلوب در پیام رسانی

توانایی ایجاد گروه و سوپر گروه

توانایی ایجاد کانال و مدیریت کانال

تماس صوتی رایگان

دارای امکان پرداخت درون برنامه ای و خرید مستقیم از کانال ها

دارای امکان سرویس پیش بینی آب و هوا و اوقات شرعی

دارای سرویس اعلام موقعیت و ارسال لوکیشن

امکان خرید شارژ

امکان پرداخت قبوض

قابلیت ساخت استیکرهای شخصی و فروش آن

ایجاد مسابقه و نظرسنجی های مختلف

امکان ساخت فروشگاه مجازی

امکان پاسخ دهی و لایک کردن در کانال ها

قابلیت ارسال گزارش تخلف برای کانال، گروه و حتی چت های شخصی

قابلیت استفاده از فضای ابری شخصی


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی