آشنایی با نرم افزار VLC پلیر

ویژگی های VLC Player

وی ال سی پلیر یک پخش کننده فایل های چند رسانه ای است که اولین نسخه آن در سال 2001 و توسط شرکت VideoLAN طراحی و ساخته شد.

این مدیا پلیر قدرتمند، توانایی اجرای انواع فرمت های ویدیویی و صوتی بوده و نسخه های متعددی را برای سیستم عامل های مختلف از جمله اندروید، آی او اس، ویندوز موبایل، ویندوز، لینوکس، مکینتاش و غیره ارائه داده است.

سرعت بالا در رندر گرفتن و پخش فایل های ویدیویی، کیفیت بالا در پخش تصاویر، امکان اضافه کردن افکت های صوتی و تصویری، استفاده از اکولایزرهای مختلف، توانایی پخش و سینک زیرنویس، پخش فایل با سرعت های مختلف، افزایش صدا تا دو برابر حد معمول، حجم کم و پشتیبانی از صدها فرمت مختلف ویدیویی و صوتی، از جمله امکاناتی هستند که باعث شده تا VLC Media Player تبدیل به یکی از بهترین پخش کننده های فایل های چند رسانه ای در دنیا شود.

ما صدها پلیر و پخش کننده فایل چند رسانه ای مختلف در دنیا داریم که از جمله آن ها می توان به VLC Player, KM Player, MX Player, Windows media player, اشاره کرد که از جمله مهمترین این برنامه ها هستند.

اما طبق گزارش های متعدد از منابع مختلف، سال گذشته بیشترین دانلود پخش کننده های چند رسانه ای، متعلق به دانلود VLC بوده است. برخی از ویژگی های مطرح این پخش کننده در زیر آمده است:

حجم سبک و سرعت بالا در بارگزاری

دارای محیط کاربری ساده و روان

پشتیبانی از اکثر زبان های روز دنیا از جمله زبان فارسی

پشتیبانی از تمامی فرمت های ویدیویی و صوتی

پشتیبانی از تمامی فرمت های زیرنویس

دارای نسخه موبایل و دسکتاپ

دارای افزونه مرورگر

امکان تنظیم موارد مختلف در حین پخش از جمله صدا، سرعت، کیفیت، اندازه، رنگ و افکت

امکان همگام سازی زیرنویس و عقب یا جلو بودن صدا از تصویر

دانلود VLC برای موبایل و کامپیوتر

تاکنون بیش از 100 میلیون بار اقدام به دانلود VLC تنها از طریق گوگل پلی شده است و با احتساب منابع دیگر، می توان عنوان کرد که تنها در نسخه موبایل، این نرم افزار بیش از 200 میلیون بار دانلود شده است.

اما نسخه ویندوز و دسکتاپ این نرم افزار از سابقه بیشتری برخوردار است و پیش بینی می شود این نرم افزار روی هم رفته بیش از 500 میلیون کاربر از سراسر دنیا داشته باشد.

در نسخه اندروید این اپلیکیشن توانسته امتیاز 4.4 و در نسخه آی او اس نیز توانسته امتیاز 3.7 را کسب کند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی