چند راهکار برای خارج کردن گوشی از دسترس

چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم؟

 
 خارج کردن باتری بدون خاموش کردن گوشی
آسان ترین روش برای از دسترس خارج کردن موبایل این است که بدون اینکه گوشی را خاموش کنید، باتری را از آن جدا نمایید.

با این روش تا زمانی که گوشی خود را مجددا روشن نکنید، هر کسی با شما تماس بگیرد با پیغام مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد مواجه خواهد شد.
 
تغییر اپراتور شبکه تلفن همراه
با این روش بدون اینکه باتری را خارج کرده و سبب خاموش شدن گوشی شوید، می توانید آن را از دسترس خارج کنید.

برای اینکار ابتدا به قسمت Settings سپس more settings و بعد network selection رفته و manual را انتخاب کنید. 

اکنون ۱۰ تا ۱۵ ثانیه منتظر بمانید تا گوشی شما تمام اپراتورهای موجود شبکه تلفن همراه را نمایش دهد.

سپس یکی از شبکه هایی که متعلق به شبکه سیم کارت شما نمی باشد انتخاب نمایید. به این ترتیب گوشی شما از دسترس خارج خواهد شد.

هر زمان که تصمیم گرفتید گوشی خود را مجددا در دسترس قرار دهید فقط کافیست مسیر فوق را طی کرده و اینبار automatic را انتخاب کنید.
 
دایورت کردن گوشی برای از دسترس خارج کردن گوشی
اگر خطی دارید که خاموش بوده و از آن استفاده نمی کنید می توانید تماسهای خود را به این خط دایورت کرده و گوشی خود را از دسترس خارج کنید.

برای اینکار در گوشی خود به مسیر Settings و سپس Call forwarding رفته و شماره موبایل خاموش خود را که قصد دایورت روی آن دارید وارد نمایید.
 
استفاده از حالت پرواز (Flight mode)
گوشی های هوشمند امروزی دارای حالت پرواز یا همان Flight mode یا Airplane mode می باشند.

برای از دسترس خارج کردن گوشی آن را روی حالت پرواز قرار دهید. اما مراقب باشید، زیرا این ترفند روی تمام گوشی ها عمل نمی کند.

بنابراین قبل از استفاده ابتدا حتما آن را تست کنید.
 
استفاده از نرم افزار از دسترس خارج کردن موبایل
شما همچنین می توانید از یک نرم افزار از دسترس خارج کردن موبایل استفاده کنید.

یکی از این نرم افزارها Cellphone signal Blocker pouch می باشد که البته رایگان نبوده و برای دانلود آن به سایت آمازون مراجعه کنید.
 
خارج کردن سیم کارت
اگر مدل گوشی شما به این صورت بوده که سیم کارت زیر باتری قرار نگرفته باشد به سادگی می توانید سیم کارت را خارج و دوباره وارد گوشی کنید.

به این ترتیب گوشی از دسترس خارج شده و گوشی سیم کارت را قبول نخواهد کرد تا این که گوشی خود را خاموش و مجددا روشن کنید.
 
استفاده از ورق آلومینیوم
یکی دیگر از روشهای خارج کردن گوشی از دسترس به این صورت می باشد که یک کیف موبایل تهیه کرده و اطراف آن را از داخل با یک زر ورق آلومینیومی بپوشانید طوری که تمام دور کیف را پوشش دهد.

از این پس هرگاه خواستید گوشی خود را از دسترس خارج کنید فقط کافیست آن را داخل کیف قرار دهید.
 
گوشی موبایل و ترفندهای موبایل
بهتر است این موارد را نیز بدانید؛ اگر فکر می کنید گذاشتن گوشی روی حالت فرودگاه، خارج کردن سیمکارت و حتی خاموش کردن آن می تواند امکان دسترسی به آن را از بین ببرد در اشتباه هستید.

گذاشتن روی حالت فرودگاه تنها امکان برقراری ارتباط با کاربر را از بین می برد، اما خود گوشی همچنان می تواند با برج های مخابراتی در تماس باشد.

درآوردن سیمکارت هم راه چاره قطعی نیست. چون بسیاری از گوشی ها بدون سیمکارت هم امکان برقراری برخی ارتباط های خاص را دارند و از این طریق می شود آنها را ردیابی کرد.

خاموش کردن گوشی هم ممکن است چاره کار نباشد، چون بدافزارهایی وجود دارند که مراحل خاموش شدن گوشی را شبیه سازی می کنند، ولی اجازه نمی دهند گوشی بطور کامل خاموش شود.

به نظر می رسد بهترین راه برای از بین بردن امکان دسترسی به یک گوشی، خارج کردن باتری آن باشد چون به هر حال ارسال و دریافت سیگنال به انرژی نیاز دارد.

اما اگر از کاربران گوشی های مدرن مانند آی فون های اپل و گلکسی های سامسونگ باشید، می دانید که نمی شود باتری این گوشی ها را خارج کرد.

بهترین راه حل برای این گوشی ها هم استفاده از نوعی قفس فارادی است. محفظه ای که عملاً امکان ورود و خروج هیچ گونه سیگنالی را ندهد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی