چگونگی ویرایش فایل های PDF

ویرایش فایل های PDF

فایل های PDF در واقع برای این طراحی شده اند که قابلیت ویرایش نداشته باشند و خواننده نتواند به دلخواه خود، قسمت هایی از آن را حذف و یا قسمتی را به آن بیافزاید. در نتیجه شما با ابزار های معمول PDF خوان همچون Acrobat Reader  و یا PDF Reader توانایی ویرایش آن ها را ندارید.

نهایت ویرایشی که می توانید با استفاده از این ابزار ها در فایل های پی دی اف خود ایجاد کنید، علامت گذاری قسمت های مختلف متن و یا اضافه کردن نقل و قول توضیحات در بخش های مختلف آن است. اگر بخواهید قسمتی از یک جمله را تغییر دهید و یا به طور کلی بخشی از آن را حذف نمایید، لازم است که از ابزارهای ویرایش PDF استفاده کنید که توانایی انجام این کار را دارند.

یکی از ساده ترین روش های ویرایش فایل PDF نوشتن دوباره متن آن در یک فایل ورد می باشد. به عبارت ساده تر، شما می توانید تمامی متن فایل PDF مورد نظر خود را در یک فایل ورد کپی کرده و سپس قسمت های مختلف آن را ویرایش کنید. پس از ویرایش های دلخواه، می توانید فایل ایجاد شده را دوباره به PDF تبدیل کنید که این امر زمانبر بوده و چون معمولا باعث به هم ریختگی قالب نوشته می شود، چندان توصیه نمی شود.

البته این روش همیشه پاسخگو نیست و خصوصا اگر فایل پی دی اف شما قفل گذاری شده باشد به طور کلی امکان چنین امری را ندارید. در این شرایط شما باید ابتدا با استفاده از ابزارهای شکستن پسورد فایل های PDF قفل فایل مورد نظر را از بین برده و سپس با استفاده از ابزارهای ویرایش PDF، تغییرات مد نظر خود را در آن اعمال کنید.

در مقابل بهترین راهکار استفاده از ابزار هایی است که منحصرا برای ویرایش فایل های PDF طراحی شده اند. این ابزار ها به شما کمک می کنند تا بدون نیاز به کپی یا نوشتن قسمت های مختلف متن، فایل PDF مورد نظرتان را ویرایش کرده و بدون اینکه قالب آن خراب شود، دوباره به همان صورت آن را ذخیره کنید.

در ادامه تعدادی از این ابزار معرفی شده است.
 

PDF Xchange

نرم افزار PDF Xchange را به جرات می توان یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش فایل های PDF دانست.

شما با استفاده از این نرم افزار می توانید به امکاناتی مثل ویرایش، تصحیح، ادغام، برش، ترجمه، ایجاد لینک، اضافه کردن کامنت و موارد دیگر بپردازید.

همچنین این برنامه دارای افزونه هایی برای جاوا اسکریپت، کار با گوگل درایو، بکاپ فایل ها و غیره نیز هست که آن را تبدیل به یک نرم افزار کامل در این زمینه کرده است.

نرم افزار PDF Xchange یک نرم افزار رایگان بوده و قابل دانلود از طریق لینک زیر می باشد که علاقه مندان می توانند از آن در کامپیوتر خود استفاده کنند.

البته برای استفاده از همه امکانات برنامه شما باید لایسنس پیشرفته آن را خریداری کنید اما برای ویرایش معمول، نیازی به لایسنس نبوده و نسخه رایگان آن کفایت می کند.
 

Sejda online PDF editor

اما اگر به دنبال ویرایشگر آنلاین هستید، ویرایشگر PDF آنلاین Sejda می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

این سرویس آنلاین به شما اجازه می دهد تا کلمات و جملات متن فایل PDF را ویرایش کنید و آن را به چیزی که مد نظرتان است، تغییر دهید.

شما با استفاده از این ابزار آنلاین می توانید تصاویر و اشکال را نیز به فایل PDF اضافه کرده و امضای دیجیتال نیز برای آن ایجاد کنید.

استفاده از این برنامه شامل محدودیت هایی نیز هست. به عنوان مثال شما در این برنامه نمی توانید فایل های PDF که بیش از 200 صفحه دارند را ویرایش کنید و علاوه بر این، فایل PDF شما نباید حجمی بیش از 50 مگابایت داشته باشد.
 

مبدل PDF

یکی دیگر از تغییراتی که شاید کاربران فایل های PDF بخواهند در فایل های خود ایجاد کنند، تغییر فرمت این فایل ها می باشد.

برای تغییر فرمت فایل PDF شما می توانید از کانورتور یا مبدل های فایل های PDF استفاده کنید. معمولا این مبدل ها می توانند فایل های PDF شما را به فرمت هایی مثل doc, txt, xml, jpg, xls, ppt و غیره تبدیل کنند.

یکی از بهترین کانورتور هایی که در این زمینه می توان به آن اشاره داشت، برنامه Able2Extract Professional 11 می باشد که قابلیت تبدیل فرمت فایل های PDF به ورد، پاورپوینت، اکسل، اتوکد و غیره را دارد.

این برنامه همچنین امکان تبدیل برعکس را نیز به شما می دهد و شما می توانید فرمت فایل های خود را به PDF نیز تبدیل کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی