بررسی علل مشکل اتصال تلگرام

رفع مشکل اتصال تلگرام

همانطور که اشاره شد، مشکل اتصال تلگرام که با پیغام …Connecting یا در حال اتصال… نمایش داده می شود، به این معنی است که در حال حاضر اپلیکیشن تلگرام شما توانایی برقراری ارتباط با سرور اصلی تلگرام را ندارد و نمی تواند داده های جدیدی را از آن دریافت کند. این مشکل سبب می شود تا توانایی دریافت پیام یا ارسال را نداشته باشید و پیام های موجود در کانال ها یا گروه های شما نیز بروز رسانی نشود.

مشکل اتصال تلگرام می تواند هم از طرف دستگاه شما باشد و هم از طرف سرور اصلی برنامه.

اگر مشکل از سمت شما باشد، با استفاده از راهکار هایی که در ادامه ذکر می شود، احتمالا می توانید آن را رفع کرده و دوباره اتصال تلگرام را برقرار سازید.

اما اگر مشکل از سمت سرورهای تلگرام باشد، هیچ راهکاری به جز صبر در اینجا چاره ساز نبوده و شما باید تا زمانی که خود تلگرام این مشکل را برطرف کند، منتظر بمانید.

برای آگاهی از این موضوع که مشکل از سمت دستگاه شما است یا از سمت تلگرام، بهتر است از سایر کاربران تلگرام نیز در رابطه با قطع دسترسی آن ها سوال کنید.

اگر بقیه افراد نیز در اتصال به تلگرام با مشکل مواجه هستند، به احتمال بسیار زیاد مشکل مربوط به سرور بوده و با مقداری منتظر ماندن، رفع خواهد شد. در غیر اینصورت، راهکارهای زیر را امتحان کنید.
 
اتصال اینترنت خود را چک کنید
از شایع ترین عواملی که باعث می شود تا اتصال تلگرام قطع شده و پیغام Connecting در بالای صفحه نمایش داده شود، عدم اتصال به اینترنت است.

اگر اینترنت قطع شده باشد یا اتصال ضعیف باشد، این پیغام برای شما نمایش داده شده و دیگر قادر به ارسال یا دریافت پیام نخواهید بود. بهتر است قبل از هر اقدامی، ابتدا با استفاده از مرورگر، مشکل اتصال اینترنت خود را بررسی کنید تا از عدم قطعی، سرعت مناسب و تمام نشدن حجم بسته اینترنت خود اطمینان حاصل کنید.
 
باگ های نرم افزاری را رفع کنید
گاهی اوقات نیز برخی باگ ها نرم افزاری ممکن است باعث شود تا اتصال اینترنت شما با مشکل روبرو شده و با اینکه بقیه برنامه ها می توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند، اپلیکیشن تلگرام قادر به برقراری ارتباط نباشد.

برای رفع مشکل اتصال تلگرام در این حالت، پیشنهاد می شود یک بار دستگاه را ری استارت کنید و یا یک بار آن را به حالت هواپیما برده و برگردانید. در صورتی که هنوز مشکل برقرار است، راهکارهای زیر را دنبال کنید.
 
آیپی خود را چک کنید
همانطور که می دانید دسترسی به تلگرام در کشورهایی مثل روسیه، ایران و چین به طور کامل مسدود شده است و شما با آیپی این کشورها، قادر به دسترسی به تلگرام نیستید.

توصیه می شود اگر از ابزارهای تغییر دهنده آیپی استفاده می کنید، حتما لوکیشن سرور اتصال خود را بررسی کنید تا روی آیپی های این کشورها تنظیم نشده باشد. اگر موفق به انجام این کار نشدید، ابزار تغییر دهنده خود را تغییر دهید.
 
حافظه کش را خالی کنید
پر شدن حافظه کش می تواند در برخی برنامه ها از جمله تلگرام، باعث قطع دسترسی و یا اخلال در عملکرد برنامه شود.

اگر با هیچکدام از راهکارهای بالا مشکل اتصال تلگرام شما رفع نشد، بهتر است به بخش اپلیکیشن های گوشی خود مراجعه کرده و از آن جا حافظه تلگرام را خالی کنید.

طریقه انجام این عمل به صورت تصویری در لینک مشخص شده، توضیح داده شده است که پیشنهاد می کنیم آن را مورد مطالعه قرار دهید.

به منوی تنظیمات رفته سپس قسمت Storage را انتخاب نموده و با یک ضربه روی Cached data حافظه کش را پاکسازی نمایید.
 
دسترسی های تلگرام را بررسی کنید
گاهی اوقات ممکن است بنا به دلایلی، دسترسی اینترنت تلگرام از این برنامه گرفته شود. در صورت عدم دسترسی صحیح برنامه به اینترنت، تلگرام به سرور وصل نخواهد شد.

برای رفع این مشکل به بخش اپلیکیشن ها در تنظیمات گوشی مراجعه کرده و لیست دسترسی های تلگرام را بررسی کنید و مطمئن شوید که برنامه به اینترنت دسترسی کامل دارد.
 
رسیدن به حداکثر میزان استفاده از داده
گوشی های اندرویدی دارای حالتی هستند که اگر به یک میزان مشخص مصرف از داده ها برسند، به صورت خودکار دسترسی به اینترنت برنامه ها را قطع می کنند تا بدین ترتیب مصرف اینترنت را مدیریت کرده و صرفه جویی نمایند.

اگر میزان مصرف اینترنت شما از سقف حداکثر میزان مصرف داده در گوشی تجاوز کند، امکان اتصال به اینترنت برای تلگرام نخواهد بود و در نتیجه با پیغام Connecting در بالای صفحه، مواجه خواهید شد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی