آشنایی با قابلیت Close Friends در اینستاگرام

کاربرد دوستان نزدیک در اینستاگرام

بارها پیش آمده است که ما در اینستاگرام خواسته ایم یک استوری را به اشتراک بگذاریم، اما به سبب بودن برخی از افراد در لیست فالوورها که با آن ها صمیمت خاصی نداریم، از انجام این کار صرف نظر کرده ایم. 

برای فائق آمدن بر این مشکل، اینستاگرام قابلیتی را ارائه داد که با استفاده از آن می توانستیم افرادی را از لیست نمایش استوری حذف کنیم.

مخفی کردن استوری از دید افراد خاص در اینستاگرام باعث می شد تا استوری های خود را از دید افرادی که با آن ها صمیمت خاصی نداریم، حذف کنیم.

اما این روش کارایی لازم را نداشت چراکه گاهی مواقع که دوست داشتیم استوری خود را با همه به اشتراک بگذاریم، باید به لیست Hide Story مراجعه و هر بار این لیست را ویرایش می کردیم که این کار برای افرادی که فالوور های زیادی دارند، بسیار وقت گیر می شد.

به همین سبب اینستاگرام قابلیتی جدید را برای حل این مشکل ارائه داده است که به قابلیت دوستان نزدیک یا Close Friends شناخته می شود.

همانطور که گفتیم، دوستان نزدیک یا کلوز فرندز در اینستاگرام یک لیست از افرادی است که با آن ها صمیمیت بیشتری دارید و دوست دارید استوری های خصوصی خود را فقط با آن ها به اشتراک بگذارید.

برای این منظور کافی است ابتدا دوستان نزدیک خود را در لیست Close Friends اینستاگرام وارد کرده و سپس در هنگام اشتراک گذاری استوری، به جای انتخاب گزینه Story ، گزینه Close Friends را انتخاب کنید تا بدین ترتیب، استوری مورد نظر را فقط افراد مشخص شده در لیست دوستان نزدیک مشاهده کنند و از دید دیگر فالوور ها مخفی بماند.
 

نحوه اضافه کردن افراد به لیست Close Friends

برای اضافه کردن افراد به لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام، قبل از هر چیز باید اپلیکیشن اینستاگرام خود را به آخرین نسخه موجود بروز رسانی کنید.

برای این منظور می توانید از طریق گوگل پلی و یا لینک ارائه شده در پایین استفاده کرده و آخرین نسخه اینستاگرام را روی تلفن همراه خود نصب کنید. پس از آپدیت اینستاگرام، به ترتیب زیر عمل کنید تا بتوانید دوستان نزدیک خود را انتخاب کنید.

اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کرده و به بخش پروفایل کاربری خود وارد شوید.

گزینه منوی همبرگری موجود در بالای صفحه را لمس کنید تا پنل سمت راست صفحه برای شما نمایش داده شود.

از میان گزینه های موجود، گزینه Close Friends را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، گزینه Suggestions را انتخاب کنید و از لیست نمایش داده شده، دوستان مورد نظر خود را انتخاب و گزینه Add را لمس کنید.

دوستان نزدیک شما در بخش Your List قابل مشاهده هستند و هر زمان که خواستید می توانید با انتخاب گزینه Remove آن ها را حذف کرده و لیست دوستانتان را ویرایش کنید.

حال به صفحه اول اینستاگرام بازگشته و گزینه Your Story را برای آپلود یک استوری در اینستاگرام انتخاب کنید.

پس از انتخاب استوری مورد نظر خود و انجام ویرایش های مد نظر خود، برای انتشار استوری، به جای گزینه Your Story از گزینه Close Friends استفاده کنید که در پایین صفحه نمایش داده می شود.

به این ترتیب، استوری شما فقط با لیست دوستان نزدیکتان به اشتراک گذاشته خواهد شد و دیگران نمی توانند استوری مورد نظر را مشاهده کنند.

لازم به ذکر است که در صورت قرار دادن یا ندادن افراد در لیست دوستان نزدیک اینستاگرام ، هیچ نوتیفیکیشنی برای آنان ارسال نمی شود و این لیست کاملا شخصی خواهد بود.

تنها نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که چون این قابلیت به تازگی ارائه شده است، ممکن است با وجود بروز رسانی، همچنان برای شما غیر فعال باشد که پس از چند روز به طور خودکار فعال خواهد شد. 


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی