آشنایی با نتفلیکس و کاربرد آن در ایران

نتفلیکس چیست؟

همانطور که اشاره شد، نتفلیکس یک سرویس پخش آنلاین و استریم ویدیو است که از سال 1998 در امریکا آغاز به فعالیت نموده است.

این شبکه پخش ویدیو همچون یک شبکه پخش تلویزیونی اقدام به ساخت فیلم ها و ویدیوهای اختصاصی نیز می کند و تنها تفاوت آن با تلویزیون، اینترنتی بودن بستر آن است.

در نتفلیکس شما می توانید ساعت ها به تماشای سریال ها و فیلم های مختلف پرداخته و تنها هزینه کمی را برای آن پرداخت کنید.

مشابه این شبکه اینترنتی را می توان در کشور خودمان نیز دید که شبکه هایی همچون آنتن، روبیکا و لنز ایرانسل، از جمله آن ها می باشند.

البته نتفلیکس سال های زیادی است که در این زمینه فعالیت داشته و به همین سبب در تمام دنیا شناخته شده تر می باشد.

در تازه ترین رده بندی ترافیک اینترنتی، Netflix توانسته بیشترین ترافیک ویدیویی دنیا را از آن خود کند و سرویس هایی همچون یوتیوب را نیز را با اختلاف پشت سر بگذارد.

کاربران نتفلیکس به صورت On-Demand می توانند فیلم ها و ویدیوهای مورد نظر خود را در این شبکه با کیفیت ها و ویژگی های مختلف مشاهده کنند و برای این امر، تنها نیاز به خرید اشتراک نتفلیکس دارند.

نتفلیکس حتی دارای سریال ها و وفیلم های اختصاصی است که غیر از آن در هیچ شبکه یا سینمایی پخش نمی شود و فقط کاربران آن می توانند به تماشای آن ها بپردازند.
 

نحوه کار با نتفلیکس

شبکه استریم ویدیو Netflix در انواع پلتفرم های مختلف در دسترس قرار گرفته و کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن موبایل و یا نرم افزار کامپیوتری آن، وارد این شبکه شوند.

علاوه بر این بدون نیاز به نصب نرم افزار و از طریق مرورگر نیز امکان دسترسی به محتوای نتفلیکس فراهم است.

تنها موردی که پس از عضویت و تهیه اشتراک شبکه برای ورود به آن نیاز دارید، دسترسی به یک اینترنت نسبتا سریع می باشد.

با داشتن این موارد شما رسما می توانید از محتوای این شبکه استفاده کرده و به تماشای سریال ها یا فیلم های مورد نظر خود بپردازید.

عضویت در شبکه نتفلیکس بسیار ساده است. تنها کافی است اپلیکیشن یا نرم افزار آن را دانلود کرده و یا به طور مستقیم به وب سایت netflix.com وارد شده و در قسمت ثبت نام، مراحل عضویت را پشت سر بگذارید.

پس از اینکه در این شبکه عضو شدید، باید یک اشتراک نیز برای خود تهیه کنید. هزینه اشتراک یک ماهه نتفلیکس از 8 دلار آغاز و تا 20 دلار متغیر می باشد.

البته لازم به ذکر است که در ماه اول عضویت، نیازی به پرداخت حق اشتراک نبوده و اعضای جدید می توانند از تمامی محتوای نتفلیکس بدون پرداخت هزینه، استفاده کنند.
 

تهیه اشتراک Netflix

اما از ماه دوم شما باید برای تماشای فیلم های مورد نظر خود در این شبکه، حق اشتراک را پرداخت کنید. این حق اشتراک به صورت زیر برای یک ماه دسته بندی شده است

ماهیانه 8 دلار برای کیفیت 420p

ماهیانه 10 دلار برای کیفیت 720p

ماهیانه 20 دلار برای کیفیت 1080p

نحوه پرداخت این هزینه اشتراک، به صورت مستقیم و از طریق کارت های اعتباری مستر و ویزا خواهد بود و همین امر برای ایرانیان، عضویت در این شبکه را مشکل خواهد کرد.

علاوه بر این روش ها، کارت های عضویت یک ماهه نتفلیکس نیز در فروشگاه های مختلف وجود دارند که قابل خرید و فروش بوده و به این ترتیب بدون داشتن ویزا یا مسترکارت، می توان حق اشتراک این شبکه را پرداخت.

از بحث هزینه اشتراک که بگذریم، بحث فیلترینگ نیز باعث شده است که دسترسی به محتوای این شبکه استریم ویدیو، برای ایرانیان بسیار مشکل شود و عدم رعایت قوانین کپی رایت در ایران نیز باعث شده تا استفاده از این شبکه ویدیویی، اصلا به صرفه بنظر نرسد.

با این حال این شبکه همچنان در سطح دنیا در حال عضوگیری است و به زودی بخش بزرگتری از ترافیک آنلاین را از آن خود خواهد کرد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی