چطور مطمئن شویم که اینترنت مصرفی روبیکا رایگان است؟

آیا اینترنت روبیکا رایگان است؟

یکی از مهمترین مواردی که مورد توجه کاربران اپلیکیشن های نمایش آنلاین فیلم یا شبکه های تلویزیونی است، چگونگی محاسبه حجم اینترنت مصرفی است.

با توجه به قیمت نسبتا گران اینترنت در کشور، اگر بخواهیم برای تماشای هر فیلم یا برنامه ای تلویزیونی، حجم اینترنت نیز مصرف نماییم، بسیار پر هزینه خواهد بود.

به این ترتیب استقبال از این گونه برنامه ها به حداقل رسیده و کسی به استفاده از این برنامه ها، روی نخواهد آورد.

اما این اپلیکیشن ها اکثرا برای رفع این نگرانی کاربران، اقدام به بستن قرارداد با ISP های مختلف کشور نموده و به این ترتیب، هزینه مصرف اینترنت کاربران خود را به حداقل یا به صفر می رسانند.

اپلیکیشن روبیکا نیز به همین ترتیب عمل نموده است و توانسته میزان مصرف اینترنت کاربران خود را در هنگام استفاده از این اپلیکیشن برای مشترکین دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به صفر برساند.

به این ترتیب و با توجه به تبلیغاتی که از رسانه های مختلف در رابطه با روبیکا پخش می شود، می توان چنین در نظر گرفت که مصرف اینترنت روبیکا برای دارندگان سیم کارت ایرانسل و همراه اول، رایگان است.

البته این در صورتی است که مشترک از بسته های اینترنت مختلف این دو اپراتور استفاده نماید.

پس با این حساب هنگامی که شما یک بسته اینترنت همراه اول یا ایرانسل را روی تلفن همراه خود فعال می کنید، در هنگام استفاده از روبیکا، از حجم اینترنت آن کاسته نخواهد شد و شما می توانید با خیال راحت، ساعت ها از این برنامه استفاده کنید.
 

توصیه مهم در هنگام استفاده از روبیکا

به یاد داشته باشید که مصرف اینترنت روبیکا تنها برای کاربرانی به صورت رایگان محاسبه می شود که از ابزار تغییر دهنده آی پی، وی پی ان یا فیلترشکن استفاده نکرده باشند.

از آنجا که استفاده از این ابزار باعث می شود تا ترافیک مصرفی روبیکا به عنوان زیر مجموعه ای از ترافیک مصرفی فیلترشکن محسوب شود، در نتیجه میزان مصرف حجم اینترنت در آن به صورت عادی محاسبه خواهد شد.

البته در پاره ای از موارد به صرف اینکه شما از اینترنت ایرانسل یا همراه اول درحال استفاده هستید، این موضوع اعمال نمی شود، اما برای اطمینان توصیه می شود که در هنگام استفاده از روبیکا، حتما فیلترشکن خود را خاموش و غیر فعال کنید.

گاها نیز ممکن است حتی با خاموش کردن وی پی ان یا فیلتر شکن نیز، همچنان گوشی ما ترافیک مصرفی را زیر مجموعه از VPN در نظر بگیرد که این مشکل معمولا به دلیل باگ های نرم افزاری رخ می دهد.

در نتیجه توصیه می شود که در حین استفاده از اپلیکیشن روبیکا، حتما در همان چند دقیقه نخست، حداقل یک بار به بخش میزان مصرف بسته اینترنت خود مراجعه کرده و آن را چک نمایید.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده، باز هم تعدادی از کاربران روبیکا مدعی شده اند که حتی با رعایت تمامی موارد ذکر شده، اما همچنان مصرف اینترنت روبیکا در گوشی آن ها به صورت عادی محاسبه شده و این موضوع آن ها را از کار با این اپلیکیشن منصرف نموده است.

اگر چنین مشکلی برای شما نیز پیش آمده است توصیه می شود به وب سایت رسمی روبیکا مراجعه کرده و از طریق تماس با پشتیبانی روبیکا مشکل خود را حل نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی