چگونگی ساخت لینک گروه در واتس اپ

ساخت لینک گروه در واتس اپ

ساخت لینک گروه در واتس اپ، بسیار کاربردی می باشد. با استفاده از این لینک افراد می توانند بدون اینکه نیاز باشد تا حتما کسی آن ها را به گروه اضافه (Add) کند، با لمس لینک گروه، به صورت خودکار وارد گروه شده و به اعضای گروه بپیوندند. برای ساخت لینک گروه ابتدا لازم است که گروهی در واتس اپ داشته باشیم.

همچنین باید در نظر داشته باشید که امکان ایجاد و ساخت لینک گروه در واتس اپ ، به تازگی اضافه شده است و اگر از نسخه های قدیمی این برنامه استفاده کنید، ممکن است این قابلیت برای شما فعال نباشد. به همین سبب پیشنهاد می شود، قبل از شروع به مطالعه آموزش، آخرین و بروزترین نسخه واتس اپ را دریافت کرده و پس از آپدیت اپلیکیشن واتس اپ، ادامه مراحل را پیش روید.

پس از دریافت آخرین نسخه از واتس اپ حال مراحل زیر را برای ساخت لینک گروه در واتس اپ پیش بگیرید.

1- ابتدا اپلیکیشن واتس اپ را در گوشی خود اجرا نموده و وارد پروفایل گروه خود شوید.

2- در قسمت پایین صفحه گزینه Add Participants را انتخاب نمایید.

3- در مرحله بعدی گزینه Invite to group via link را از بالای صفحه نمایید.

4- در مرحله بعدی لینک گروه شما ساخته شده و به شما نمایش داده خواهد شد.

حال می توانید لینک ایجاد شده را کپی کرده و به سایر گروه ها و یا افراد ارسال نمایید تا از این طریق بتوانند به گروه شما اضافه شوند.

همچنین در واتس اپ، قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می توان یک کد QR برای اضافه شدن به گروه ایجاد نمود.

با استفاده از این کد، افراد می توانند تنها از طریق دوربین گوشی خود مستقیما به گروه شما در واتس اپ هدایت شوند. مراحل ایجاد کد QR برای گروه در ادامه آمده است:
 

ساخت QR کد برای گروه در واتس اپ

1- پس از انجام تمامی مراحل بالا، در مرحله 4 که لینک گروه به شما نمایش داده شد، به بالای صفحه رفته و از طریق لمس گزینه سه نقطه، گزینه Print group QR code را انتخاب نمایید.

2- حال می توانید از QR کد ایجاد شده، اسکرین شات تهیه کرده و یا مستقیما آن را به صورت PDF ذخیره کنید تا در آینده بتوانید از آن استفاده کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی