چگونگی اتصال آیفون به تلویزیون

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون

اگر از جمله کاربران محصولات اپل، نظیر آیفون یا آیپد هستید، باید بدانید که روش کار برای شما اندکی متفاوت می باشد. برای اتصال آیفون به تلویزیون 4 روش معمول وجود دارد که نسبت به بقیه روش ها معروف تر بوده و کاربردی تر هستند.

در ادامه هر یک از این روش ها را توضیح داده و چگونگی اتصال آیفون به تلویزیون را با استفاده از هر کدام از این روش ها توضیح خواهیم داد.
 
اتصال آیفون به تلویزیون با کابل
ساده ترین روش برای اتصال آیفون به تلویزیون استفاده از کابل Digital AV Adapter می باشد.

این کابل از یک طرف به آیفون یا آیپد و از طرف دیگر با استفاده از کابل HDMI به تلویزیون متصل می شود. برای این منظور ابتدا نیاز به تهیه اقلام زیر دارید:

مبدل Digital AV Adapter

یک کابل HDMI

شارژر آیفون

تلویزیون پشتیبانی کننده از HDMI

پس از تهیه اقلام بالا، برای اتصال آیفون به تلویزیون ، ابتدا مبدل Digital AV Adapter را از طرف ورودی لایتنینگ به گوشی خود متصل کنید.

کابل HDMI را از یک طرف به ورودی HDMI تلویزیون و از یک سمت به ورودی Digital AV Adapter متصل نمایید.

شارژر تلفن همراه خود را نیز به ورودی دیگر مبدل Digital AV Adapter متصل کنید. تلویزیون را به حالت HDMI برده و سپس از تماشای محتوای پخش شده در تلفن همراه خود در صفحه نمایش تلویزیون، لذت ببرید.
 
اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از Apple TV
اپل تی وی ، یک گجت هوشمند برای اتصال آیفون به تلویزیون و همچنین تماشای تلویزیون اینترنتی می باشد. این دستگاه کوچک قادر است با استفاده از شبکه وای فای یا کابل لایتنینگ، تلفن همراه شما را به تلویزیونتان متصل کرده و محتوای آن را در صفحه نمایش تلویزیون نمایش دهد.

کار با اپل تی وی برای اتصال، کمی پیچیده تر از مبدل Digital AV Adapter می باشد. برای این منظور نیاز به ابزار زیر خواهید داشت:

دستگاه Apple TV

داشتن شبکه وای فای

شبکه کردن هر دو دستگاه با یکدیگر

پس از تهیه اقلام بالا، برای اتصال آیفون به تلویزیون ، ابتدا گوشی و دستگاه Apple TV را به یک شبکه وای فای مشترک متصل نمایید.

برای اتصال اپل تی وی به وای فای، هم می توان از طریق اتصال کابل شبکه و هم به صورت بیسیم اقدام نمود.

کابل HDMI را از یک طرف به تلویزیون و از طرف دیگر به اپل تی وی متصل نمایید. پس از قرار گرفتن آیفون و اپل تی وی در یک شبکه، به منوی Control Center در آیفون خود رفته و گزینه AirPlay Mirroring و سپس Apple TV را انتخاب نمایید.

پس از چند ثانیه ارتباط آیفون و تلویزیون شما برقرار خواهد شد و تنها کافی است، تلویزیون خود را به حالت HDMI ببرید.
 
اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از DLNA
اگر تلویزیون شما قابلیت پشتیبانی از اینترنت را دارد، پس با استفاده از DLNA می توانید تلویزیون خود را به آیفونتان متصل کنید.

تنها ابزاری که برای اتصال آیفون به تلویزیون از این طریق نیاز است، دانلود و نصب یک برنامه مبتنی بر DLNA می باشد.

برنامه هایی نظیر MCPlayer HD نمونه ای از این برنامه هاست. با استفاده از نصب این برنامه روی آیفون خود و فعال کردن قابلیت DLNA در تلویزیون خود، می توانید به سادگی ارتباط میان آیفون و تلویزیون را برقرار کرده و محتوای گوشی خود را در مانیتور تلویزیون نظاره کنید.

البته باید دقت داشته باشید که این گونه نرم افزارها معمولا نسخه پرمیوم و پولی نیز دارند و برای استفاده بدون محدودیت از آن ها، نیاز است که از این نسخه ها استفاده کنید.

با توجه به نوع تلویزیون و اپلیکیشنی که تهیه می کنید،‌ فرایند اتصال آیفون به تلویزیون ممکن است متفاوت باشد. برای این منظور بهتر است از راهنمای هر برنامه و هر تلویزیون برای فعال سازی DLNA بهره بگیرید.
 
اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کروم کست
کروم کست نیز یک گجت همانند اپل تی وی بوده که بسیار ساده تر عمل کرده و قادر است اتصال میان گوشی و تلویزیون را برقرار سازد.

این دانگل از طریق پورت HDMI به تلویزیون متصل شده و با استفاده از اتصال وای فای و نصب اپلیکیشن مربوطه روی گوشی، توانایی نمایش محتویات گوشی را روی تلویزیون فراهم می آورد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی