چگونه از محتوای تلگرام بکاپ بگیریم؟

بکاپ گرفتن از تلگرام

برای بکاپ گرفتن از تلگرام راه های مختلفی وجود دارد که ساده ترین و سریع ترین روش ممکن، استفاده از افزونه Telegram Chat History می باشد.

این افزونه می تواند از اطلاعات شما در تلگرام یک بکاپ سریع تهیه نماید. تنها نکته ای که در استفاده از این افزونه باید در نظر داشته باشیم این است که این افزونه تنها روی مرورگر کروم قابل نصب بوده و در نتیجه برای بکاپ گرفتن از تلگرام ، نیاز است که با استفاده از مرورگر کروم به وب سایت رسمی تلگرام متصل شده و از طریق تلگرام وب، به حساب کاربری خود لاگین نمایید.

پس از این که به حساب کاربری خود در تلگرام وب، لاگین کردید حال می توانید با استفاده از این افزونه، از تمامی اطلاعات خود، از جمله چت ها، مخاطبین و آدرس لینک ها و فایل ها، یک بکاپ تهیه نمایید. مراحل بکاپ گرفتن از تلگرام در ادامه ذکر شده است.

1.مرورگر کروم خود را باز کنید.

2.از طریق گزینه شبیه به سه نقطه، در قسمت بالا و سمت راست صفحه، گزینه More Tools و سپس Extensions را کلیک کنید.

3.در صفحه جدید روی گزینه Extensions در سمت چپ کلیک کرده و از پنل باز شده، گزینه Open Chrome Web Store را انتخاب کنید. (همچنین می توانید از گزینه More Extensions نیز برای این مورد استفاده کنید.)

4.در مرحله بعدی در قسمت نوار جستجوی نمایش داده شده در سمت راست، عبارت Telegram Chat History را تایپ کرده و از میان نتایج نمایش داده شده، در مقابل گزینه Save Telegram Chat History گزینه Add To Chrome را کلیک نمایید و صبر کنید تا افزونه نصب و فعال شود.

5.حال به آدرس سایت تلگرام از طریق لینک ارائه شده وارد شوید و اطلاعات حساب کاربری خود را در آن وارد نمایید تا بتوانید به اکانت کاربری خود لاگین نمایید.

6.در مرحله بعدی افزونه را اجرا کرده و یکی از چت های مورد نظر خود را برای ذخیره بکاپ، انتخاب کنید.

7.گزینه Save را انتخاب کرده و منتظر شوید تا از چت شما پشتیبان تهیه شود.

به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا از پیام های متنی خود در تلگرام پشتیبان تهیه نمایید و آن را به صورت یک فایل متنی ذخیره نمایید تا در هر زمانی که به آن احتیاج داشتید، بتوانید از ان استفاده نمایید.

اگر مایل به بازیابی پیام های پاک شده خود در تلگرام هستید، این افزونه و روش ارائه شده چندان برای شما چاره ساز نخواهد بود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی