این چیزها را فقط در آلمان می بینید!

کشتی انگشتی

مردان باواریا اطلاعات زیادی درباره انگشتان قوی دارند: آن‌ها می‌دانند انگشتانشان را چطور تمرین دهند تا در یکی از عجیب‌ترین مسابقات جهان بهترین باشند. شرکت کنندگان این مسابقه انگشتانشان را در هم قفل کرده و شروع به کشیدن در جهات مخالف می‌کنند تا یکی از آن‌ها شکست بخورد.


دستگاه‌های فروش خودکار سوسیس

وقتی به دستگاه‌های فروش خودکار یا «وندینگ ماشین» فکر می‌کنید چه خوراکی‌هایی به ذهنتان می‌رسد؟ احتمالا تنقلاتی مثل آدامس، شکلات یا بیسکویت. اما دستگاه‌های فروش خودکار آلمان سوسیس هم می‌فروشند.


مسابقات کدو سواری

چیز خاصی نیست، فقط یک نفر سوار یک کدوتنبل بزرگ شده و وسط رودخانه پارو می‌زند! این رقابت هر سال پاییز در آلمان برگزار می‌شود.

این چیزها را فقط در آلمان می بینید!


محدودیت سرعت وجود ندارد

هنگام رانندگی در اتوبان‌های آلمان باید بدانید که هیچ گونه محدودیت سرعتی وجود ندارد؛ بنابراین کاملا قانونی است که تا می‌توانید پدال گاز را فشار دهید و از حداکثر سرعت اتومبیلتان لذت ببرید.


مسابقه تقلید صدای گوزن

در این مسابقه شرکت کنندگان باید صدای گوزن را هنگام جفتگیری تقلید کنند.


احتیاط الویت است

در آلمان «احتیاط» مهمر‌تر از هر چیزی است. حتی اگر خط عابر پیاده‌ای در یک خیابان فرعی در یک روستای کوچک آلمان باشد، چند تابلو کنار آن نصب می‌شود تا از زوایای مختلف رانندگان را آگاه کند.


علائم هشداردهنده بامزه

تصویر این تابلو به این معناست که «کودکتان را به کروکدیل ندهید که بخورد» چون تا همین اواخر غذادادن به کروکدیل‌ها و حتی شنا کردن با آن‌ها یک جاذبه پرطرفدار در باغ وحش محلی شهر آلمانی فریدبرگ بود و چون این کار خطرات زیادی به همراه داشت تابلوهای طنزآمیزی برای هشدار در این باره نصب کردند. اما اخیرا قانون این فعالیت‌ها را ممنوع کرده است.

این چیزها را فقط در آلمان می بینید!


فوتبال سلطان ورزش هاست

فوتبال پرطرفدارترین ورزش در آلمان است. فوتبال دستی هم یکی از بازی‌های محبوب است؛ بنابراین جای تعجب نیست که بزرگترین فوتبال دستی جهان در آلمان باشد.


سوسیس‌های متنوع

بیش از ۱۰۰ نوع سوسیس مختلف در آلمان وجود دارد.


باریک‌ترین خیابان جهان

«spreuerhofstrasse» در شهر آلمانی روتلینگن قرار دارد و باریک‌ترین خیابان جهان است. این خیابان تنها ۳۱ سانتیمتر عرض دارد و رکورد جهانی گینس دارد.


ناودان‌های آوازخوان

وقتی هنر و طبیعت با هم متحد می‌شوند، یک ترکیب هنری باورنکردنی ایجاد می‌کنند. نگاهی به این خانه بیندازید که وقتی باران می‌بارد زنده می‌شود و آواز می‌خواند.

این چیزها را فقط در آلمان می بینید!


عروسک باربی آنگلا مرکل

تصور اینکه صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل با عروسک بازی می‌کند سخت است. با این حال او عروسکی دارد که به افتخارش ساخته شده است. این عروسک علامت تجاری او را دارد و لباس کلاسیک پوشیده است. حاضرید چنین عروسکی برای فرزندتان هدیه بگیرید؟


ایستگاه‌های اتوبوس جعلی

بسیاری از خانه‌های سالمندان آلمان ایستگاه‌های اتوبوس جعلی دارند. اگر بیماران مبتلا به آلزایمر تصمیم بگیرند خانه سالمندان را ترک کنند، به ایستگاه می‌روند و نگهبانان فورا آن‌ها را پیدا می‌کنند!


منبع: سایت برترینها
نسخه چاپی