مقایسه اینترنت TD LTE ایرانسل با مبین نت

اینترنت TD LTE

تکنولوژی TD LTE یک فناوری جدید در امر اتصال به شبکه و اینترنت است که از واژه TDD که مخفف عبارت Time Division Duplexing می باشد، گرفته شده است.

این تکنولوژی حدود یکی دو سال است که در کشور توسط شرکت ایرانسل پیاده سازی شد که اندکی بعد شرکت مبین نت نیز به آن پیوست و پس از آن شرکت های همراه اول و رایتل نیز بدنبال پیاده سازی آن می باشند.

اینترنت TD LTE در حقیقت اخرین نسل از اینترنت های ثابت می باشد که از سرعت بسیار بالاتری حتی از بهترین ADSL ها نیز دارا می باشد.

این نسل از اینترنت های ثابت فاقد محدودیت های معمول نظیر عدم جابجایی مودم، عدم نیاز به خط تلفن و همچنین نبود ظرفیت مخابراتی را می باشد.

به همین دلیل می تواند بهترین گزینه برای خرید یک اینترنت ثابت به حساب بیاید.
 

اینترنت TD LTE ایرانسل

همانطور که اشاره شد، ایرانسل اولین شرکت مخابراتی در سطح کشور بود که اینترنت ثابت نسل چهارم یعنی TD LTE را در ایران معرفی نمود.

به همین دلیل این شرکت تجربه بیشتری را در امر فروش و خدمات دهی به مشتری در این زمینه دارد. امکاناتی که ایرانسل با اینترنت TD LTE خود به مشتریانش ارائه می دهد عبارت است از:

امکان استفاده از بسته های بسیار متنوع

عدم نیاز به خط ثابت

بسته های مناسب برای کاربران پر مصرف

سهولت در جابجایی

راه اندازی سریع

پایداری در آپلود و دانلود

استفاده از سیمکارت های اختصاصی خود ایرانسل نظیر یوسیم

دارا بودن مودم های اختصاصی

امکان تعویض رایگان مودم وایمکس با مودم TD LTE

مودم TD LTE ایرانسل

اینترنت TD LTE مبین نت

مبین نت دومین شرکتی بود که پس از ایرانسل اقدام به راه اندازی اینترنت TD LTE نمود. مبین نت با اینترنت نسل چهار خود توانایی ارائه سرعت 40 مگابیت بر ثانیه را دارا می باشد.

البته درست است که مبین نت به تازگی به نسل چهارم اینترنت ثابت مهاجرت کرده است اما این را نیز باید به یاد داشت که مبین نت یکی از شرکت های خیلی قدیمی در زمینه ارائه خدمات اینترنتی به مشتریان می باشد و از این نظر بسیار با تجربه می باشد.

از جمله امکاناتی که مبین نت در معرفی اینترنت TD LTE خود به آن اشاره کرده است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سرعت 20 برابری آپلود

سرعت 4 برابری دانلود

عدم نیاز به خطوط تلفن

نصب و راه اندازی 48 ساعته

طرح های متنوع و به صرفه
 

مقایسه بین دو شرکت ایرانسل و مبین نت

اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی در رابطه با اینکه کدامیک از این دو شرکت خدمات بهتری را به مشتریانشان ارائه می دهند داشته باشیم باید گفت که هر دو شرکت در زمینه نصب و راه اندازی مودم های خود از سرعت خوبی برخوردار هستند، اما بسته های شرکت ایرانسل بسیار متنوع تر ارائه می شوند.

از لحاظ قیمت نیز چندان تفاوتی بین مبین نت و ایرانسل وجود ندارد و هر دو تقریبا در طرح های مشابه از یک قیمت برخوردارند.

اما تفاوت اصلی در گستردگی مناطق تحت پوشش و همچنین قدرت سیگنال در منطقه های تحت پوشش می باشد.

از آنجا که ایرانسل زیرساخت های موجود برای آنتن دهی سیم کارت های موبایلی خود را در سرتاسر کشور گسترانیده به همین علت مناطق تحت پوشش بیشتری را در اختیار دارد.

اما در عوض با تکیه بر تجارب افرادی که از هر دو تامین کننده، اینترنت خریداری کرده اند می توان چنین دریافت که در مناطق مشابه، مبین نت از آنتن دهی و قدرت سیگنال بیشتری برخوردار می باشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی