توضیحاتی درباره هک گوشی آیفون توسط سازمان اف بی آی

هک iPhone 5c با هزینه ۹۰۰,۰۰۰ دلار

با توجه به گفته های یکی از مقامات آمریکایی اف بی آی برای خرید ابزاری از یک شرکت توسعه دهنده سوم برای هک iPhone 5c هزینه ای حدود ۹۰۰,۰۰۰ دلار پرداخت کرده است.

این اطلاعات در کنفرانسی که توسط یکی از مقامات این سازمان برگزار شده بود منتشر شد. البته با توجه به فاجعه ای که در این باره رخ داد کاملا طبیعی به نظر می‌رسد که برای بدست آوردن اطلاعات حساس مربوط به آن فاجعه اف بی آی حاضر به پرداخت چنین هزینه ای شود.

زمانی که سازمان اف بی آی از کمپانی اپل برای نفوذ به دستگاه آیفون درخواست کرد بسیاری از کاربران و مشتریان کمپانی اپل منتظر دیدن عکس العمل و واکنش اپل نسبت به این درخواست بودند که در نهایت اپل با رد درخواست این سازمان تا حد زیادی خیال کاربران خود را راحت کرد چرا که در غیر این‌صورت احساس امنیت در استفاده از محصولات اپل از بین می‌رفت.

البته اطلاعات رسمی مبنی بر اینکه چه شرکتی نرم افزار هک آیفون را برای اف بی آی ساخته و در اختیار آن قرار داده  است ولی نکته مهم تر این است که اگرچه اف بی آی از ساخت و خریداری این نرم افزار هک آیفون خوشنود است اما ظاهرا در نتیجه هک iPhone 5c موردنظر این سازمان اطلاعات مهمی استخراج نشده است.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی