نحوه فعال سازی iCloud در آیفون

آموزش ساخت iCloud و فعال سازی بر روی آیفون و آیپد

آموزش ساخت iCloud شامل بخش های مختلفی از جمله آپدیت آیفون و آیپد و همچنین وارد کردن اپل آی دی به عنوان اولین قدم می شود.

پیش از هر چیز برای فعال سازی iCloud اپل پیشنهاد می کند که ورژن iOS دستگاه خود را بروزرسانی کنید و از آخرین iOS استفاده کنید.
 
آموزش آپدیت آیفون و آیپد
برای آپدیت آیفون و آیپد در دستگاه خود ابتدا دستگاه را از طریق WiFi به اینترنت متصل کنید و سپس به مسیر Settings > General > Software Update بروید.

سپس در این بخش بر روی گزینه Download and Install لمس کنید و اگر پیام خطایی مبنی بر عدم وجود فضای کافی برای آپدیت دریافت کردید بر روی Continue لمس کنید.

با این کار ابتدا برنامه هایی برای افزایش فضای ذخیره سازی از روی دستگاه حذف می شوند و پس از نصب آپدیت دوباره بصورت خودکار نصب می شوند.
 
آموزش ساخت اپل آی دی
برای ساخت اپل آی دی که لازمه فعال سازی اکانت iCloud است می توانید از فروشگاه گیفت گیفت اقدام کنید. با توجه به تحریم های شرکت اپل برای کاربران ایرانی، ساخت اپل آی دی کار تقریبا دشواری است که  می توانید به سادگی از فروشگاه گیفت گیفت اپل آی دی آمریکا وریفای شده (تایید شده) را با قیمت مناسب خریداری کنید.

پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور اکانت اپل آیدی می بایست آن را بر روی دستگاه آیفون یا آیپد خود فعال سازی کنید. به این منظور مراحل زیر را بپیمایید.

وارد Settings شوید و در این بخش در صورتی که گزینه ای بنام Sign in را مشاهده می کنید بر روی آن لمس کنید و مشخصات اپل آیدی خود را برای فعال سازی اپل آی دی بر روی دستگاه وارد نمایید.
 
نحوه وارد کردن iCloud در گوشی آیفون و آیپد
پس از وارد کردن اپل آی دی در همین بخش تنظیمات بر روی گزینه iCloud شوید و دوباره مشخصات اپل آی دی خود در این بخش نیز وارد کنید.

این امکان وجود دارد که از دو اپل آی دی جداگانه برای استفاده از سرویس های مختلف اپل استفاده کنید که این موضوع برای استفاده از یک اپل آی دی تازه و جداگانه برای سرویس iCloud هم صدق می کند.

به همین منظور می توانید از اپل آی دی موجود در دستگاه صرف نظر کنید و اپل آی دی جدید خود را در بخش iCloud تنظیمات گوشی iPhone یا iPad خود اضافه کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی