پیشگیری از اعتیاد فرزندان به بازی های کامپیوتری

چگونه از اعتیاد به بازی های کامپیوتری جلوگیری کنیم؟

چه بپذیرد یا نپذیرید، ثابت شده است که اعتیاد به بازی های کامپیوتری وجود دارد و فرزندانی که به خاطر بازی نکردن با کنسول خود عصبانی و خسته میشوند واقعیت غیرقابل انکار است.

بنابراین پیشنهاد میکنیم که از اعتیاد فرزندان خود به بازی های کامپیوتری پیشگیری کنید تا به فرزندان خود زندگی عاری از خستگی و عصبانیت رو پیش کنید.

به همین جهت از روش های زیر برای جلوگیری از اعتیاد به بازی های کامپیوتری استفاده کنید.
 
محدودیت در نظر بگیرید
فرزند شما زمان زیادی را صرف بازی و سرگرم شدن با کنسول ایکس باکس خود، آیپد یا گوشی تلفن همراهش میکند؟

برای فرزند خود محدودیت هایی در استفاده در نظر بگیرید، این کار به سادگی با استفاده از سامانه مراقبت از خانواده SFP امکان پذیر است.
 
عوامل اعتیارآور را دور کنید
اگر از محدود کردن فرزند خود به هر نحوری پاسخ مناسبی نگرفتید، با خود او درباره مشکلاتی که این کار باعث میشود صحبت کنید و او را متوجه کنید که باید مدتی از این موارد دور باشد. بنابراین برای شروع کار زمانی را برای دور ماندن از این ابزار سرگرمی مشخص کنید و کار جمع آوری را انجام دهید.
 
وضعیت را کمی به حالت قبل برگردانید
این حرکت بسیار کار سازی است؛ در ابتدا وسایل اعتیاد آور مانند کنسول بازی فرزند را به دلیل محدودیتی که برای اون گذاشتید را گرفتید و حالا پس از اینکه اهمیت این کار را توضیح دادید، در نهایت با این کار به فرزند خود نشان می دهید که در این کار جدی هستید.
 
عوامل اعتیارآور را پنهان کنید
زمانی که فرزندان بسیار درگیر بازی کردن با آیپد یا کنسول بازی خود هستند بهتر است که برای مدتی آن را پنهان کنید و بعد از انجام وظایف مقرر شده برای فرزندان خود مانند درس خواندن، مقداری امکان استفاده از آن مورد را بدهید.
 
وادار به بدست آوردن کنید
برخی از خانواده ها برای بازی کردن فرزندان خود با وسایلی کانند تلفن همراه یا کامپیوتر شروطی مانند این دارند که به ازای هر ۳ ساعت بازی فرزند باید کار خاصی مانند درس خواندن را انجام دهد.
 
در این باره با او گفتگو کنید
در زمانی که فرزند شما مدام با خودش آی پد یا تبلت خود را حمل میکند مقداری با او درباره لذت های دیگر صحبت کنید؛ برای مثال بگویید که آی پد یا تبلت به خودی خود وسیلخه بسیار خوب و کاربردی است ولی کارهای دیگری هم مانند ورزش کردن وجود دارد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی