چگونگی تشخیص وب‌سایت‌ های جعلی و تقلبی

وب سایت های تقبلی Fake چه وبسایت هایی هستند؟

وبسایت های تقلبی وبسایت هایی هستند که ظاهری مشابه به وبسایت های اصلی دارند ولی برای دلایلی مانند سوء استفاده از اطلاعات شخصی یا حساب های اعتباری طراحی میشوند.

به عنوان مثال ممکن است وبسایتی دقیقا با شمایل وبسایت بانک موردنظر خود مشاهده کنید که البته بر روی آدرس اینترنتی متفاوتی است و مهمتر از همه اینکه با ورود اطلاعات شما حساب بانکی شما در این وبسایت ها، امکان دریافت آنها توسط شخص مقابل وجود دارد.

بنابراین در مراجعه به یک وبسایت که قرار است اطلاعات مهمی در آن وارد کنید به نکارت زیر توجه کنید.
 
آدرس وبسایت کاملا با آدرس وبسایت مورد نظر یکی باشد
برای نمونه ممکن است آدرس وبسایت تقلبی یا Fake تنها در یک حرف تفاوت داشته باشد.
 
از منبعی ایمن وارد وبسایت مورد نظر شوید
ممکن است لینکی توسط ایمیل یا هر راه دیگری فرستاده شود که شما را تشویق به ورود از طریق آن لینک میکنید بهتر است در این مواقع از روش های امن تر مانند جستجو کردن در گوگل وارد وبسایت شوید.
 
آنتی ویروس نصب کنید
وجود یک برنامه آنتی ویروس در کامپیوتر یا لپ تاپ شما کمک میکند تا از دستکار های غیرمجاز در فایل های سیستمی جلوگیری شود.

بارها شنیده میشود که افرادی اعلام میکنند که اطلاعات شخصی شان با روش هایی مانند هک تلگرام یا موارد مشابه بدست افرادی افتاده است که البته این مورد تنها با دسترسی مستقیم این افرد به دستگاه تلفن همراه شما امکان پذیر است. بنابراین به شدت توصیه میشود از دسترسی افراد ناشناس به دستگاه خود خودداری کنید.

در این نوشته میخواهیم بر این موضوع تاکید کنیم که فقط و فقط وبسایت های Fake نیستند که ممکن است امنیت گشت و گذار شما در فضای مجازی را به خطر بی اندازند بلکه موضوع گسترده تر از این بحث ها است.
 

خطرات و ریسک های امنیتی در فضای مجازی اینترنت – امنیت گشت و گذار در اینترنت

باز شدن صفحات پاپ آپ در وبسایت های بازدیدشده میتواند خطر ساز باشد.

بازکردن لینک های ناشناس میتواند یک ریسک بزرگ است.

بازکردن یک تصویر ممکن است شروع یک سوء استفاده باشد.

توجه داشته باشید که با بازکردن یک صفحه وبسایت حتی ممکن است اطلاعات شما مورد نفوذ قرار گیرد؛ بنابراین پیشنهاد میشود از بازکردن صفحات، تصاویر، فایل ها و وبسایت هایی که اعتمادی به آنها ندارید خودداری کنید.

اگر نگران این هستید که حریم خصوصی شما به اشتباه توسط فرزندان شما نقض شود، پیشنهاد میکنیم از برنامه نظارت بر فرزندان SFP برای نظارت بر فعالیت های فرزندان در شبکه مجازی اینترنت استفاده کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی