تعهدنامه برای فرزندان در جهت استفاده درست از فناوری

تعهدنامه کودکان برای استفاده از فناوری

1.من اطلاعات شخصی ام را از جمله آدرس، شماره تلفن، شماره و یا تلفن محل کار والدین یا حتی نام و محل تحصیلم را بدون کسب اجازه از والدینم به کسی نمی دهم.

2.هر وقت که چیزی من را ناراحت کرد سریعا به والدینم اطلاع می دهم.

3.من هرگز با کسی که به صورت آنلاین با او آشنا شده ام، بدون این که با والدینم چک کنم، ملاقات نمی کنم. اگر که والدینم برای جلسه موافقت داشتند. اطمینان حاصل می کنم که این قرار در محلی عمومی است و پدر یا مادرم نیز در آن محل با من خواهند بود.

4.من وقتی آنلاین می شوم و بازی می کنم که والدینم با این مساله مشکلی نداشته باشند همچنین زمان بازی هایم را محدود می کنم تا این که مشکلی در تکالیف و سایر کارهای روز مره ام به وجود نیاورد.

5.به هیچ پیامی که ناراحتم کرده است پاسخی نمی دهم. این مشکل من نیست که پیامی مشابه با این دریافت می کنم. اگر که چنین کاری کردم آن را با والدینم در میان می گذارم.

6.من با والدینم در رابطه با این که بتوانیم قواعد و قوانینی برای فعالیت های آنلاین تنظیم کنیم صحبت خواهم کرد. ما در این رابطه که چند ساعت در روز می توانم آنلاین باشم یا از چه سایت هایی بازدید کنم گفتگو خواهیم کرد. من هیچگاه به مکان های دیگر سر نمی زنم و این قوانین را نقض نمی کنم.

7.من پسورد اینترنتم را به هیچکس جز والدینم نمی دهم(حتی بهترین دوستم)

8.من با والدینم در رابطه با دانلود و یا نصب نرم افزارهای جدید چک می کنم تا هیچ چیز نتواند به دستگاه و یا حریم شخصی خانواده ام آسیبی برساند.

9.من یک شهروند آنلاین خوب خواهم بود و هیچ چیزی نمی گویم یا عملی انجام نمی دهم که به دیگران آسیبی برساند و یا خلاف قوانین باشد.

10.من به والدینم کمک می کنم تا یادبگیرند که چطور می توان لحظات آنلاین مفرحی داشت و چیزهای جدیدی یاد گرفت. همچنین به آن ها چیزهایی را در رابطه با اینترنت، کامپیوترها و سایر فناوری ها یاد خواهم داد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی