دست به دست اعتماد ما!

سلامت بدن من
دست‌های پاک

1. هر روز با دست‌های مان کارهای زیادی انجام می‌دهیم؛ حتی برقراری ارتباط ما با دیگران هم از طریق دست است. وقتی دستی را می‌فشاریم، دوست داریم پوست لطیفی داشته باشیم نه یک دست زمخت و چروکیده! می‌توانیم برای نرم کردن پوست دست از ماده ی گلیسیرین استفاده کنیم. گلیسیرین رطوبت محیط را جذب پوست می‌کند و به پوست کمک می‌کند تا بتواند مواد شیمیایی مضر را دفع کند و آب بیش تری در خود نگه دارد.

2.وقتی در آفتاب قدم می‌زنید، از دستکش استفاده کنید. محافظت از نور آفتاب با دستکش یا ضدآفتاب به سلامت دست کمک می‌کند. هنگام کارهایی که آلودگی بیش تری دارد یا با مواد شوینده در تماس هست نیز از دستکش استفاده کنید.

3. برای شادابی بهتر پوست، مثل پوست دست، تمام گروه‌های غذایی، به ویژه میوه و سبزی‌های تازه مصرف کنید.
 

سلامت روان من
توانایی ما، اعتماد ما

1. مرز باریکی بین غرور و اعتماد به نفس وجود دارد. باید بتوانید خودتان را طوری بشناسید که نه مغرور شوید و نه توانایی‌های تان را باور نکنید. خودبزرگ‌بینی و ‌اعتماد به نفس نداشتن هر دو نمی‌گذارند شما کارها را به درستی انجام دهید.

2. کسانی به توانایی‌ و اعتقاد خودشان اعتماد دارند که می‌توانند به راحتی و منطقی «نه» بگویند. اگر کاری دارید و نمی‌توانید برای دیگران وقت بگذارید، اگر خلاف میل و باورتان از شما کاری خواسته می‌شود، واضح و محکم نه بگویید تا اعتماد به نفس تان افزایش یابد.

3. یک راهنمای باتجربه و باهوش با نشان دادن راه صحیح، شما را به حرکت تشویق می‌کند. یک معلم یا راهنما می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.
 

سلامت اجتماعی من
صحبت‌های استوار

1. همه در شرایطی قرار می‌گیرند که باید فکر و ایده‌ی شان را خوب به دیگری منتقل کنند. صحبت یکی از راه‌های انتقال فکر است. سعی کنیم بهترین طرز صحبت را پیدا کنیم. شمرده شمرده صحبت کردن، به واضح‌تر شنیدن کمک می‌کند. اگر سریع و بی‌وقفه صحبت کنید، نه تنها مخاطب شما چیزی متوجه نمی‌شود، بلکه زود هم خسته و بی‌حوصله خواهد شد. وقتی از چیزی نامطمئن و عصبی هستید، دوست دارید سریع صحبت کنید. سرعت در صحبت احساس شما را هم می‌رساند.
 
2. چه ایستاده‌اید یا نشسته، سعی کنید صاف و با سری بالا صحبت کنید. در وضعیت محکم و صاف تنفس شما هم بهتر خواهد شد و این به صدای بهتر کمک می‌کند. چه کسی دوست دارد به صحبت‌های یک قوزکرده که مدام پایش را تکان می‌دهد گوش کند؟

3. صحبت‌های ما از کلمه‌ها درست شده‌اند. هر کلمه یا جمله نشان‌دهنده‌ی فرهنگ شما هم هست. پس کلمه‌ها نوعی معرفی شما به دیگران است؛ زیبا و بجا استفاده‌ی شان کنید.

نویسنده: کوشا سمیعی

منبع: مجله باران
نسخه چاپی