برای حفظ حریم شخصی دانش آموزمان چه کنیم؟

نکات کاربردی برای حفظ حریم شخصی کودکان

اگر کمی برای شناخت سرویس‌ ها و برنامه‌ هایی که فرزندانتان استفاده می‌ کنند وقت بگذارید و این‌ که بدانید داده‌ های شخصی‌ شان چگونه کنترل می‌ شوند به شما کمک می‌ کند تا درباره استفاده فرزندتان از فناوری چه در خانه و چه در مدرسه اعتماد و اطمینان بیشتری پیدا کنید.
 
با مدرسه فرزند خود صحبت کنید تا بفهمید که از چه برنامه‌ها و سرویس‌هایی استفاده می‌کنند
از معلم فرزند خود بپرسید که از چه سرویس‌ های آموزشی آنلاینی چه در کلاس و چه در مدیریت مدرسه استفاده می‌ کنند. برنامه‌ ها و سرویس‌ های آموزشی می‌ تواند روش یادگیری و پیشرفت فرزند شما را دچار تغییر کنند و به همین جهت بسیار مهم است که بدانید چگونه اطلاعاتی که از فرزند شما دریافت می‌ شود مورد استفاده قرار می‌ گیرد و یا ذخیره می‌ شود. می‌ توانید با فرزندتان در مورد این‌ که چگونه نکات امنیتی را در رابطه با اطلاعاتشان رعایت می‌ کنند و یا چه روال‌ ها و تمریناتی که دنبال می‌ کنند گفتگو کنید.

اصلاً از این‌ که به مدرسه فرزندتان رفته و درباره دلیل استفاده‌ شان از سرویس‌ های مختلف سؤال بپرسید، خجالت‌ زده نباشید چرا که این کار باعث می‌ شود تا فرزند شما در امنیت کامل به سر ببرد.
 
درباره امنیت و حریم شخصی برنامه‌ ها و سرویس‌ های مورد استفاده و این‌ که چگونه اطلاعات شخصی فرزندتان را کنترل می‌ کنند آموزش ببینید
پس از این‌ که فهمیدید چه سرویس‌ ها و برنامه‌ هایی مورد استفاده قرار می‌ گیرند می‌ توانید وب‌ سایت شرکت سازنده آن‌ ها را بازدید کرده و شرایط استفاده از سرویس‌ ها و سیاست حریم شخصی‌ شان را مطالعه بفرمایید و به دنبال پاسخ برای سه سؤال کلیدی زیر باشید:

اطلاعاتی که جمع می‌ شود چگونه مورد استفاده قرار می‌ گیرد؟

اطلاعات چگونه به اشتراک گذاشته می‌ شود؟

اطلاعات چگونه حفظ می‌ شود؟

برای این‌ که آرامش خاطر بیابید، حتماً چک کنید که شرکت مورد نظر به حفظ حریم شخصی فرزندان شما پایبند باشد. 
 
به خاطر داشته باشید که این شما هستید که کنترل را در دسترس دارید
به‌عنوان والدین به خاطر داشته باشید که کنترل دست شماست! اگر همچنان وقتی‌ که فرزند شما از این سرویس‌ ها و برنامه‌ ها استفاده می‌ کند احساس راحتی نمی‌ کنید صدای نگرانی‌ های خود را به مدرسه  فرزندتان برسانید و این مسئله را نیز به خاطر بسپارید که همیشه این قابلیت را دارید که فرزند خود را از این برنامه‌ ها و سرویس‌ ها خارج کنید و در واقع هیچ اجباری در کار نیست.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی