بعد از آگاهی از خیانت همسر چگونه رفتار کنیم؟(بخش اول)

 ۷ چیزی که باید در زمان خیانت همسر خود بدانید

نیازی نیست که درباره‌ ی خیانت چیزی بگوییم، این اتفاق قطعاً یک تجربه‌ ی ترسناک است. اگر چه که واقعیت زیر و رو کشیدن نشان‌ دهنده‌ ی گذشته‌ ی پر از دروغ و رمز و راز فرد خیانت‌ کار هست.

خصوصاً اگر یک‌ طرف رابطه زناشویی(Partner) فکر می‌ کند که طرف دیگر همیشه صادق و وفادار می‌ ماند و این‌ طور نمی‌ شود.

چنین اتفاقی رابطه‌ ی اعتماد آمیز آن‌ ها را در هم می‌ شکند. در پاسخ به این اتفاق، شخصی که به او خیانت شده است خودش را در قلب یک طوفان عاطفی و روانی می‌ بیند که در حال چرخیدن بین افکار ترسناک یکی پس از دیگری آن‌ هم بدون هیچ کنترلی است و دقیقه مانند یک فرد بحران‌ زده می‌ ماند.

در واکنش به خیانت همسر علاوه بر بی‌ ثباتی‌ های عاطفی، واکنش‌ های معمول دیگری نیز وجود دارند

تبدیل‌ شدن فرد مورد خیانت به یک کارگاه که به دنبال شواهد است و کامپیوتر ها، تلفن‌ ها، کیف پول‌ ها، حساب‌ ها، ایمیل‌ ها و هر چیز دیگری را جستجو می‌ کند.

نگرانی درباره‌ ی خیانت و از دست دادن تمرکز بر روی فعالیت‌ های عادی روزانه

مسائل خواب، مانند کابوس و یا ناتوانی در به خواب رفتن، خواب ماندن و یا از خواب بیدار شدن

احساس افسردگی، اضطراب و یا انزوا

خشم، توهمات انتقام و خشونت کلامی یا فیزیکی

اجتناب در مورد تفکر و یا صحبت کردن در مورد خیانت با استفاده از یک ماده‌ ی مختل‌کننده حواس( مانند الکل، مواد مخدر یا سیگار) و یا از طریق رفتار(خرید، قمار، خوردن بیش‌ از حد) یا امید به این‌ که مشکل به‌ راحتی حل می‌ شود و همه‌ چیز به حالت عادی بر می‌ گردد.
 

آیا برای خیانت همسرم درخواست طلاق بدهم؟

درحالی‌ که شما برای این کار برنامه‌ ریزی می‌ کنید و خیانت، شما را برای این کار به جلو می‌ راند، همین‌ الان این کار را انجام ندهید.

در غیر این صورت ، پیشنهاد ما این است که به مدت حداقل ۶ ماه آرامش خود را حفظ کنید، این مدت‌ زمان پس از شوکی که به شما وارد شده است به همسر شما این شانس را می‌ دهد که در مورد چیزی که شما می‌ خواهید فکر کند.

این به این معنی نیست که زیر و رو کشیدن همسرتان نیاز به خوابیدن زیر یک سقف و در یک‌ تخت خواب دارد. در واقع، مقداری گذراندن زمان دور از یکدیگر به شما امکان فکر کردن می‌ دهد. ممکن است بخواهید به بیرون رفته و دنبال دوا و درمانگر این موضوع باشید، کسی که می‌ تواند به شما در بازسازی و بهبودی اعتماد در رابطه‌ ای که دارید کمک کند.
 

هنگامی‌ که مورد خیانت قرار گرفتم درباره‌ ی بچه‌ ها چه کار کنم؟

در این مورد دو نوع فرضیه اساسی داریم :اولین فرضیه امنیت است.مانند خیلی‌ ها ممکن است همسر شما نیز با دیگر همسالان خود درگیر باشد، بنابراین این وضعیت نمی‌ تواند به‌ عنوان یک خطر مستقیم بچه‌ های شمارا تهدید کند.

با این‌ حال، کودکان شما می‌ توانند در معرض موارد مرتبط با فعالیت‌ های جنسی که با سنشان تناسب ندارد قرار بگیرند(مانند سایت‌ های مستهجن آنلاین، سایت‌ های جنسی آنلاین و چت و غیره) و این مورد هر چه زود تر مورد بررسی قرار بگیرد بهتر است.

دومین نکته‌ ای که وجود دارد این است که در مورد خیانت به کودکانمان چه چیزی بگوییم. اولین قسمت مشاوره‌ ی ما اینجا است که شما نیاز دارید بدانید که هر چیزی که الان به کودکانتان می‌ گویید بعداً نمی‌ تواند گفته نشود.

بنابراین نظرات خود را برای خود نگه‌دارید. هیچ اهمیت ندارد که چه چیزی ست، اما کودکان شما نیازی ندارند که جملات قضاوتمندانه و یا تصویری در این مورد را ببینند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی