چند نکته کاربردی برای حفظ امنیت کودکان در اینترنت

5 نکته کاربردی برای حفظ امنیت آنلاین کودکان

 
هشدار برای زورگویی آنلاین
اپلیکیشن موبایل SFP به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌ های فرزند خود را در فضای آنلاین تحت نظر بگیرید و اگر کسی او را اذیت می‌ کند و یا به او زورگویی می‌ کند می‌ توانید به‌ راحتی از آن باخبر شده و از تخریب روحیه فرزند خود جلوگیری به عمل‌ آورید.

این اپلیکیشن به فیس‌ بوک، یوتیوب، اینستاگرام و تلگرام فرزند شما متصل می‌ شود و به شما این امکان را می‌ دهد تا حساب‌ های کاربری فرزند خود را به‌صورت لحظه‌ ای مانیتور کرده و تحت نظر داشته باشید.

همچنین میتواند بر روی کلید واژه‌ه ای خاص حساس شود و در صورت استفاده این کلید واژه‌ ها در برنامه‌ های ذکر شده، هشدار و اطلاعاتی برای شما ارسال خواهد شد و اصلاً دیگر هیچ نیازی نیست تا همیشه فرزند خود را درباره فعالیت‌ هایی که انجام داده است بازخواست کنید.
 
از سایت‌های مناسب کودکان استفاده کنید
فرزند خود را به استفاده از وب‌ سایت‌ هایی که اجازه کنترل والدین بر روی محتوای آن سایت را می‌ دهند تشویق کنید و یا حداقل از این‌ که مطالب و محتوایی که در آن وب‌ سایت منتشر می‌ شود متناسب با سن فرزند شماست اطمینان حاصل کنید. به‌ عنوان‌ مثال فرزند کودک شما نبایست در سایت یوتیوب و یا آپارات به مشاهده ویدئوها بپردازد. بلکه هم یوتیوب و هم آپارات بخش‌ های مجزایی برای کودکان ایجاد کرده‌ اند از این‌ که فرزندان و کودکانتان به محتوای مناسبی بر روی اینترنت دسترسی دارند اطمینان حاصل کنید.
 
محتوای مخفی‌ شده را بیابید
در حالی‌ که پروفایل‌ های کاربری فیس‌ بوک و… اکثراً در حالت Private قرار دارند، در حالت عادی نمی‌ توان فهمید که چه اطلاعاتی را بر روی صفحه‌ های خود با دیگران به اشتراک می‌ گذارند و به‌ خصوص این‌ که به اشتراک‌ گذاری تصاویر خانوادگی، اطلاعات حیاتی و دیگر اطلاعات مهم، امنیت و حریم شخصی خود شخص و خانواده را به خطر می‌ اندازد.

با استفاده از ابزار های کنترل والدین مانند نرم‌افزار SFP این قابلیت را دارید که بر تمامی شبکه‌ های اجتماعی مورد استفاده  فرزندتان نظارت داشته و او و خانواده را از خطرات بالقوه حفظ کنید.
 
دسترسی به اینترنت را تنظیم کنید
با استفاده از نرم‌ افزار SFP، این قابلیت را خواهید داشت تا دسترسی به وب‌ سایت‌ های اینترنتی را محدود کنید. هر وب‌ سایتی را که نمی‌ پسندید مسدود کنید و یا تنها فقط وب‌ سایت‌ هایی را می‌ پسندید در حالت باز قرار دهید. هرگونه فعالیت فرزند شما بر روی وب‌ سایت‌ های اینترنتی به اطلاع شما خواهد رسید. طبق پردازش‌ های آماری که در پنل کاربری متعلق به والدین انجام می‌ شود می‌ توانید وب‌ سایت‌ های محبوب فرزند خود را نیز مشاهده کنید. هرگونه تلاش برای دسترسی به سایت‌ های مسدود شده نیز توسط این برنامه کاربردی ثبت‌شده و به اطلاع شما خواهد رسید.
 
قوانین خانواده را تنظیم کنید
با افراد خانواده خود در فضای عمومی خانه مثل آشپز خانه و یا حال جمع شوید و قوانین استفاده از اینترنت را وضع کنید و به دیوار بچسبانید تا همه ببینند.

ما این‌طور فکر نمی‌کنیم که مانیتورینگ فعالیت‌ های فرزندان در فضای مجازی به یک جنگ تمام‌ عیار بین والدین و فرزندان تبدیل شود. اما برخی والدین نیز به‌طورکلی این قضیه را جدی نگرفته و فعالیت‌ های نامناسب فرزند خود در فضای آنلاین را به‌حساب کودکی او می‌ گذارند. به یاد داشته باشید که در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنید و هیچ‌وقت نباید در تربیت فرزندان خود برای استفاده از تکنولوژی کوتاهی کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی