تلگرام و اینستاگرام در ایران

تلگرام و اینستاگرام در ایران چقدر طرفدار دارد؟

ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم رونمایی از همایش حمایتی وزارت ارتباطات در توسعه شکبه های اجتماعی بومی با اشاره به نیاز روز افزون کشور به شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام اظهار داشت: شبکه های اجتماعی ادامه تجربه بشر در دوران مدرنیته است که از رسانه های چاپی شروع شده و هم اکنون به رسانه های تعاملی رسیده است.

وی با بیان اینکه آنچه در ایران شاهد آن هستیم سرعت بسیار بالای رشد شبکه های اجتماعی است، خاطر نشان کرد: نگرانی در این زمینه در ابعاد مختلف وجود دارد و همانطور که دسترسی به شبکه های اجتماعی الزام است ممکن است این دسترسی تبعات نامساعدی را برای انسان ایجاد کند.

فیروزآبادی گفت: رشد استفاده از شبکه های اجتماعی در یک سال اخیر در کشور بسیار عجیب است به نحوی که بررسی ها از ابعاد استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام نشان می دهد که بالغ بر ۱۰۰ هزار کانال توسط ایرانی ها در این شبکه ایجاد شده است.  در همین حال در طول یک شبانه روز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مطلب در فضای کانال تلگرام تولید می شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه عدد بازدیدها از این مطالب بسیار بالاست خاطر نشان کرد: به طور متوسط هر مطلب حدود ۵۰۰ هزار بار در روز دیده می شود و برخی از کانال ها بیش از یک میلیون عضو دارند.

وی در مورد فعالیت کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز گفت: ایرانی‌ ها چندین میلیون فالوئر در صفحات اینستاگرام دارند و بسیاری از این صفحات در ظرف ۲۴ ساعت بیش از دو تا سه هزار کامنت به خود اختصاص می دهند حتی شاهد آن هستیم که برخی اخبار در این شبکه که حتی جزو اولین های شبکه های اجتماعی نیست بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار لایک می خورد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با شاره به وجود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند و۴۰ میلیون کاربر در این فضا تاکید کرد این فضا پویاست و قطعا نیاز به حضور شبکه های اجتماعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه روند افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار چشمگیر است تاکید کرد: میزان رشد متغییرهای مختلف در شبکه های اجتماعی مانند لایک، کامنت، عضو و فالوور در هر ماه دو رقمی شده است.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی