دستبندهای مغناطیسی مناسب برای درد کمر
دستبندهای مغناطیسی در موردی به کار می‌رود که معمولاً درمان جایگزین یا درمان فرهنگی شناخته می‌شود. اساسا، این نوع از درمان به جای داروی معمولی مثل تسکین دهنده‌های درد یا داروهای رایجی مثل قرص‌ها به کار می‌رود. آهنربا یا درمان با آهنربا، عمدتا شامل استفاده از یک دستبند یا حلقه مغناطیسی یا حتی براکت‌های مینیاتوری آهنرباها بر روی قطعه کوچکی از یک رشته برای دوره‌های زمانی مشخص است. مشکل درمان مغناطیسی این است که اذهان بیش از حد منطقی و واقع بین، نتایج گوناگونی که در این نوع از درمان مشاهده می‌شوند را قبول ندارند. مغناطیس درمانی در واقع دارای نتایج منحصر به فرد و در عین حال مختلفی بر روی تقریبا تمامی افراد است. این نوع دستبند هم به عنوان تسکین دهنده درد و هم عامل درمان برای درد کمر است. توجه داشته باشید که یک دستبند را می‌توان برای درمان یک بیماری دور مچ دست بست یا این مورد می‌تواند یک چسب یا بند یا به سادگی یک دستبندی باشد که دور مچ دست یک شخص بسته می‌شود.
 

مغناطیس درمانی چگونه صورت می‌گیرد؟

اکنون باید ذکر شود که مغناطیس درمانی براساس پایه‌ای‌ترین عنصر بدن انسان یعنی سلول و بار الکتریکی کمی است که این سلول کوچک با خود حمل می‌کند. اعتقاد بر این است که زمین خود یکی از قوی‌ترین آهنرباها است، به ما کمک می‌کند تا بار سلول‌های بدنمان را بالا نگه داریم و همچنین اکسیژن بدن‌مان را بالا نگه می‌دارد و باعث می‌شود آرامش بدن حفظ شود. سبک زندگی مدرن کنونی که باعث شده است تا ما در بین انبوهی از مواد بتنی و الکترونیکی قرار گیریم، همچنین کمبود تماس با طبیعت یا کمتر قرار گرفتن در طبیعت، اغلب باعث می‌شود تا این میدان مغناطیسی طبیعی دچار اختلال شود که همین امر خود بدنمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اکنون، چگونه آهنربا می‌تواند به کمک ما آید؟ آهنرباها به بدن برای شارژ شدن و احیاء سلول‌ها، بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی خون و همچنین به رهایی از مواد زائد کمک می‌کنند با استفاده از همین منطق مشابه که نیروی  مغناطیسی زمین مایل است تا بر بدن ما به شیوه‌های گوناگون اثر گذارد، یک آهنربا به سادگی جایگزین نیروی مغناطیسی زمین شده یا در برخی موارد به اثر کاهش یافته آن، می‌افزاید. در این مقاله چگونگی انجام درمان توضیح داده می‌شود:
 
خون انسان در سراسر بدن، سلول‌ها و بافت‌ها، همگی حاوی یون‌هایی با بار خاص هستند یعنی +ev یا -ev. یک دستبند مغناطیسی اساسا تمایل دارد تا این یون‌ها را جذب یا دفع کند به همین خاطر باعث افزایش جریان خون می‌شود. میدان مغناطیسی همچنین تقریبا به تمامی سلول‌های درون محدوده‌اش گسترش می‌یابد و بنابراین آن را شارژ می‌کند. در نتیجه باعث افزایش عملکرد سلول‌های مذکور می‌شود. حضور یون‌ها باعث می‌شود تا بافت‌ها و اندام‌ها به میدان مغناطیسی پاسخ دهند.
 
حرکت یون‌ها در پاسخ به میدان مغناطیسی به طور قابل ملاحظه‌ای گردش خون درون بافت یا اندام مذکور را افزایش می‌دهد. این امر باعث گسترش مویرگ‌ها در سراسر آن بخش از بدن می‌شود. محصولات زائدی که در آن بخش از بدن باقی مانده‌اند نیز به بیرون و خارج از بدن هدایت می‌شوند. این مورد همچنین حجم اکسیژنی که در آن بخش از بدن وجود دارد را افزایش می‌دهد. میدان مغناطیسی همچنین به ما کمک می‌کند تا سلول‌ها و سطح اکسیژن را  احیا کنیم.
 
این دو عملکرد به بدن کمک می‌کنند تا درد را تسکین دهند و باعث احیاء سلول‌ها و خارج ساختن مواد زائدی شوند که احتمالا در اطراف آن قسمت از بدن وجود داشته‌اند تا آنها را به بیرون هدایت کنند.
 

دستبندهای مغناطیسی برای کمر درد

حالا، دستبندهای مغناطیسی چگونه به شما کمک می‌کنند تا درد کمرتان تسکین یابد؟ خوب، همان گونه که در بالا دیدیم، آهنرباها به بدن برای شارژ شدن و احیاء سلول‌ها، بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی خون و همچنین به رهایی از مواد زائد کمک می‌کنند که تا حدودی سلول‌هایی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند را درمان ‌کنند. خون اکسیژن رسانی شده که بهبود یافته است، درد را تا حدود زیادی تسکین می‌دهد.
 
حضور میدان مغناطیسی همچنین تمایل دارد تا اثر خاصی بر مواد و مواد مغذی درون آن بخش از بدن بگذارد، برای مثال، التهاب کاهش می‌یابد و موادی همچون کلسیم و اسید لاکتیک یا دیگر مواد چرب و اسیدها تا مقادیر قابل توجهی کاهش می‌یابند. مواد باقیمانده همراه با دیگر مواد زائد و سموم دفع می‌شوند.
 
میدان مغناطیسی، سلول‌هایی مثل سلول‌های عصبی کمر را احیا می‌کند که این امر به تولید اندورفین، ریزمغذی‌ها، و مسکن‌های درد طبیعی متعادل و تنظیم شده بدن منجر می‌شود.
 
یون‌های کلسیم، روند مهاجرت خود که برای کمک به سلول‌ها یا بافت‌های استخوان و عصب است را شروع می‌کنند.
 
در برخی موارد، میدان مغناطیسی همچنین بدن را قادر می‌سازد تا به درستی یک هورمون شناخته شده با نام ملاتونین را آزاد سازد که این هورمون به ما کمک می‌کند تا به خواب عمیق برویم.
 
دلایل کمر درد از سن بالا تا نحوه قرارگیری ناصحیح و حتی به سادگی به علت فشار زیاد وارده به کمر هستند. حالا تمامی این مشکلات رایج همراه با بیماری‌های عضلانی و اسکلتی مثل کمبود، آسیب و شکستگی‌ها و آسیب‌های عضلانی را می‌توان با دستبندهای مغناطیسی درمان کرد. میزان یا سرعت بهبود و مدت استفاده از این ابزار متفاوت است. در واقع، در برخی موارد نتایج به آرامی حاصل می‌شوند به صورتی که شاید آن‌ها ظاهر نشوند یا حتی دیده نشوند. در ادامه انواعی از دستبندهای مغناطیسی وجود دارند که توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند:
 
نوار کمر:  نوار کمر یکی از راه‌های رهایی از درد مزمن قسمت تحتانی کمر است و به ما کمک می‌کند تا از ناحیه کمری که ناحیه‌ای بین استخوان دنده‌ها و ران است، حمایت کنیم.
 
آهنرباهای سدکننده: آهنرباهای سدکننده به دستبندها وصل می‌شوند یا به تسمه‌ها دوخته می‌شوند. این موارد جهت رهایی از درد ناحیه تحتانی کمر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
آهنرباهای نئودیمیوم: دستبندهایی که در خودشان نئودیمیوم دارند جهت رهایی از درد سطحی و موضعی که در بخش‌های خاصی از کمر رخ می‌دهند، به کار گرفته می‌شوند. آهنربای درون آن بر روی ناحیه‌ی درد قرار می‌گیرد تا درد را تسکین دهد. توجه داشته باشید که نئودیمیوم یک آهنربای طبیعی معدنی است که دارای یک میدان مغناطیسی بسیار قوی‌تر است.
 
خوب. این بود خلاصه‌ای از نحوه به کار بردن آهنربا برای تسکین درد. نواحی‌ای که میدان مغناطیسی بر آن‌ها اثر می‌گذارند، کوچک است. از این رو، اثر هیچ گاه به سرعت حاصل نمی‌شود، این کار به گذشت زمان خاصی نیاز دارد. قبل از این که از هر گونه دستبند مغناطیسی استفاده کنید، با پزشکی درمورد دستورالعمل و نحوه استفاده از آن مشورت کنید چرا که برخی عوارض جانبی در استفاده از این دستبندها وجود دارد.
 
منبع: Buzzle
نسخه چاپی