نظر سنجی‌های اینترنتی چیست؟

نظر سنجی‌های اینترنتی چیست؟

امروزه وجود نظر سنجی‌های اینترنتی با تغییرات گسترده و سریع اجتماعی و فرهنگی و نفوذ سر سام آور پدیده اینترنت و جوانب آن در ساختار جامعه به شدت الزامی است. برای هر فعالیت و حرکتی نظر سنجی‌های اینترنتی به همراه رصد نظرات و پیشنهادات افراد به طور دائمی بهترین ابزار موجود برای پیشبرد کارهاست. از این طریق می توان تا حدودی ادعا کرد که سرویس ها و خدمات ما با درخواست های مشتریان و افراد جامعه هم خوانی دارد. در اولین قدم نقش گروه های بازاریابی و فروش در اجرای فرآیند نظر سنجی و فراهم آوردن خروجی آن بسیار حائز اهمیت است. سپس تجزیه و تحلیل این خروجی ها می تواند راه کار ها و سیاست های آتی موسسه یا شرکت را تقریبا مشخص نماید. همین قدم ابتدایی اگر درست پیاده سازی و اجرا گردد قطعا اثر گذاری خود را نمایش خواهد داد. به دیگر سخن، نظر سنجی‌های اینترنتی نوعی جلب و جمع آوری نگاه شرکت کنندگانی است که در آن مشارکت کرده اند.

نظر سنجی‌های اینترنتی چیست؟ 
پایه های نظر سنجی‌های اینترنتی
نظر سنجی‌های اینترنتی می تواند شامل مجموعه ای از تبادل اطلاعات از طریق تماس تلفنی، ایمیل، وب سایت ها و درگا های دیگر و به صورت آنلاین است. یکی از مکانیزم های مرسوم در اجرای نظرسنجی از طریق تماس های مردم با شماره تلفن می باشد، و یا در یک وب سایت گزینه ای را انتخاب کنند.

نظر سنجی‌های اینترنتی مکانیزمی است که در آن شرکت کنندگان نوعا با تکمیل مجموعه‌ای از سوالات در یک صفحه وب پاسخ‌ها را از طریق اینترنت دریافت می‌کنند نظر سنجی‌های اینترنتی گزینه‌های انعطاف‌پذیر، مناسب و صرفه‌جویی در زمان ارائه می‌کنند. نظرسنجی‌های آنلاین آزاد بوده، به آسانی ایجاد شده و می‌توانند در عرض چند دقیقه فعال شوند. ایجاد یک نظرسنجی آزاد به صورت آنلاین واقعا یکی از سریع‌ترین راه‌های کسب بازخورد و نظرات است. تنها چند کلیک برای ایجاد یک نظرسنجی زنده طول می‌کشد. همانطور که در مقایسه با روش‌های دیگر تحقیقات بازار، نظرسنجی‌ها اطلاعات بسیاری را در حجو کمی از منابع جمع‌آوری می‌کنند. به علاوه، با توجه به عدم ورود داده‌ها در طول این زنجیره، احتمال کمتری وجود دارد که هر گونه خطا در ورود داده ها در استخراج نتایج رخنه کند.
 
نظر سنجی‌های اینترنتی به شما کمک می‌کنند مکانیزم بازخورد نقطه‌ای را برای هر ایده یا رویداد دریافت کنید. بنابراین، مطمئنا تصمیماتی که می گیرید با داده‌های قوی پشتیبانی می‌شوند. این باعث می‌شود که احتمال موفقیت شما افزایش یابد و مسیر آینده را تغییر دهد.

برنامه رای‌گیری زنده نیز می‌تواند بازخورد های مناسبی را از نقطه‌نظر تجربی جمع‌آوری کند. داده‌های جمع‌آوری‌شده را می توان برای تولید گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل و بهبود فراهم کردن خدمات در زمان واقعی استفاده کرد. زمانی که یک رای‌گیری آنلاین رایگان ایجاد می‌کنید، پیامی را به مخاطبین ارسال می کنید که به آن‌ها و نظرات شان گوش می‌دهید.
 
نظر سنجی‌های اینترنتی چیست؟

چرا به نظر سنجی‌های اینترنتی نیاز داریم؟
بسته به پیکربندی در دسترس، نظر سنجی‌های اینترنتی می‌توانند نتایج فوری به پاسخ دهندگان ارائه دهند. این مساله هم چنین توانایی عرضه ایده های  روشنی به آن ها را دارد، که چگونه نظر آن‌ها در مقایسه با جمعیتی بزرگ‌تر تحلیل می شود.

امروزه به لطف اینترنت، نظر سنجی‌های اینترنتی به آسانی قابل انجام بوده و واکنش نشان می‌دهن.  شما ممکن است یک کسب‌ وکار در مرکز کشور راه اندازی کرده باشید، لیکن با اجرای نظرسنجی در حوزه کاری، می‌توانید به مشتریان خود در مرکز و یا هر جای دیگری در سرتاسر دنیا برسید.
 
نظر سنجی‌های اینترنتی را می توان از طریق وب سایت، رسانه‌های اجتماعی، تلفن‌های هوشمند، کدهای USSD یا ایمیل توزیع کرد. برای قرار دادن آن‌ها در وب سایت، نیاز به گنجاندن کد دارید. به اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی حتی ساده‌تر از ابزار رای‌گیری آنلاین است، فقط روی دکمه کلیک کرده و پیام خود را ارسال کنید. رای‌گیری آنلاین آزاد شامل یک سوال است که می‌تواند یک گزینه تکی، چند گزینه‌ای یا یک سوال بی‌انتها باشد. پاسخ به یک سوال به سختی چند ثانیه طول می‌کشد و از این رو به تلاش بیش از حد پاسخ‌دهنده نیاز ندارد.
 
اکثر ابزارهای ایجاد نظر سنجی‌های اینترنتی به شما این امکان را می‌دهند که داده‌ها را به شکل نمودارهای میله‌ای، دایره‌ای و بسیاری دیگر از لین نمونه ارایه کنید و در عین حال قادر خواهید بود نتایج نظرسنجی‌های مختلف را مقایسه ، تحلیل و فیلتر کنید.

کاربرد های نظر سنجی‌های اینترنتی
چند نمونه از نظر سنجی‌های اینترنتی در پی می آید:

شرکت‌های رسانه‌ای یا احزاب سیاسی می‌توانند قبل از انتخابات اصلی از ابزار نظر سنجی‌های اینترنتی استفاده کنند تا ایده‌ای از اینکه چه کسی در میان تمامی نامزدها محبوب است، به دست آورند. با رای‌گیری، می توان ایده منصفانه‌ای را در مورد اینکه چه کسی احتمالا برنده انتخابات خواهد شد، داشته باشد.
 
بخشی از زندگی بسیاری از مردم با ورزش گره خورده است، بنابراین سازمان‌ها از رویدادهای ورزشی برای تعامل با مخاطبین خود و توسعه کسب و کار بهره می گیرند.
 
وب سایت‌های ارتباط آنلاین بسیار گسترده موسسات آموزشی، کالج ها و دانشگاه‌ها می‌توانند یک نظرسنجی سریع آنلاین را اجرایی کنند تا از میزان تعمیم و علاقه دانشجویان به برنامه ها و خدمات ‌درسی اطلاعات کاملی تهیه و استخراج نمایند.
 
ویژگی‌های نظر سنجی‌های اینترنتی خوب از طریق طراحی سوالات "درست" پیاده سازی می شود. اگرچه تعریف "درست" ذهنی است، بهترین روش برای اجتناب از مطرح نمودن سوالات حساس است_ سوالاتی که ممکن است به احساسات یک فرد یا اعتقادات مذهبی آسیب برسانند).  از کلماتی استفاده کنید که معنی را به وضوح بیان می‌کنند. در صورتی که فکر می‌کنید پاسخ‌دهنده قادر نخواهد بود پاسخ روشنی را انتخاب کند، به آن‌ها یک گزینه برای بیان عدم قاطعیت بدهید و از واژه‌های اختصاری و اختصارات مربوطه استفاده نکنید.
 
نظر سنجی‌های اینترنتی چیست؟

چه نظر سنجی‌های اینترنتی مفید هستند؟
یک نظر سنجی‌های اینترنتی خوب، شرکت کنندگان را تشویق می‌کند و باید یک تجربه راحت و سرگرم‌کننده برای پاسخ دادن باشد. نظر سنجی‌های اینترنتی مفید، ایده‌هایی را در مورد طرح‌های جدید مانند آموزش، برنامه‌های سلامت ، گردشگری و طبیعت درخواست می‌کنند.  موسسات سرویس دهنده برای نظر سنجی‌های اینترنتی اغلب، با آدرس های URL سر و کار دارندکه برای آن‌ها قابل خواندن و معنی‌دار هستندو این نشانی‌های اینترنتی اگر به عنوان متن ساده از طریق ایمیل به اشتراک گذاشته شوند، کاربر پسند هستند.
 
نظر سنجی‌های اینترنتی  باید در جایی نمایش داده شوند که به راحتی قابل‌دسترس، قابل‌توجه و پاسخگو برای همه دستگاه‌ها باشند. بهترین راه برای دریافت پاسخ‌های بیشتر این است که آن‌ها را  با  تاکتیک های مشتری پسند در وب سایت خود قرار دهید و الیته استفاده از رسانه‌های اجتماعی در زمان اوج مصرف است. اعتقاد بر این است که به اشتراک گذاری نظر سنجی‌های اینترنتی رایگان در چنین منابعی میزان واکنش ها را افزایش می‌دهد. افراد اوقات فراغت خود را صرف رسانه‌های اجتماعی می‌کنند و از این رو به پاسخ دادن به سوالی که فقط چند کلیک نیاز دارد، اهمیتی نمی‌دهند.

نظر سنجی‌های اینترنتی به شما این امکان را می‌دهند که نظرات حاضران را جمع‌آوری کنید تا  بینشی در مورد ایده‌ها و تجربیات مربوطه ازائه دهند. براساس نتایج رای‌گیری، می‌توانید استراتژی آینده خود را تغییر دهید و یا اگر در مسیر درست قرار می‌گیرید، آن ها آزمایش کنید.
 
نظر سنجی‌های اینترنتی مکانیزمی برای تصمیم‌گیری و گرفتن بینش هستند. از طرف دیگر نظر سنجی برای به دست آوردن یک نگاهی زیرکانه به کار می‌رود. یک جنبه دیگر این است که چقدر تصمیم شما مهم است. اگر می‌خواهید نبض وضعیت را در دست بگیرید، به سراغ نظر سنجی‌های اینترنتی بروید.
 
سوالات نظر سنجی‌های اینترنتی را کوتاه ایجاد کنید. برای مثال، بررسی رضایت مشتری از سوالات بسیاری تشکیل شده‌است ، اگر یک نظرسنجی باشد، یک بله / خیر ساده مناسب است، و می‌پرسید که آیا از خدمات ما راضی هستید یا خیر.

منبع: questionpro.com
نسخه چاپی